ارسال آگهی

نصب کندانسور کولر گازی در پشت بام یا فضای باز + نکات آن

قبل از آشنایی با نصب کندانسور کولر گازی در پشت بام یا تراس یا… شما باید بدانید کندانسور کولر گازی چیست؟ سایت فنی کارا به همین منظور و برای آشنایی شما با کندانسور و شیوه نصب کندانسور کولر گازی این مقاله را در برای شما تهیه کرده است.

فهرست مطالب نصب کندانسور کولر گازی

کندانسور کولر گازی چیست و نحوه کار آن چگونه است؟

کندانسور کولر گازی یا همان کندانسور اسپیلت به بخشی از کولر گازی می گویند که وظیفه خنک کننده گاز کولر یا همان مبرد آن را دارد. در کولرهای دو تیکه این بخش روی پشت بام و بیرون از منزل نصب می شود و در کولرهای ایستاده یا پنجره ای داخل منزل با خود یونیت داخلی همراه است.

نصب کندانسور کولر گازی و شناخت آن

قبل از نصب کندانسور کولر گازی باید بدانید خود کندانسور چیست؟

گاز کولر بعد از اینکه در اواپراتور یا همان یونیت داخلی تبدیل به بخار می شود برای سرد شدن و به مایع تبدیل شدن داخل لوله های مسی کندانسور می چرخد و گرمای خود را از دست می دهد و بعد دوباره داخل موتور می رود و متراکم شده و با افت فشار ناگهانی بعد از موتور وارد یونیت میشود که دوباره با گرمای محیط سرمای خود را از دست داده و به گاز تبدیل می شود.

نصب کندانسور کولر گازی در فضای باز شامل مراحل و نکته های اساسی می باشد که با در نظر گرفتن این نکات، نصاب کولر گازی تهران در سایت فنی کارا می تواند کولر را بصورت ایمن و استاندارد نصب کند.

نکات اساسی جهت نصب کندانسور کولر گازی در پشت بام

بعد ازا ینکه متوجه شدید که وظیفه کندانسور کولر گازی چیست باید متوجه شده باشید که این بخش گرمای زیادی را تولید می کند لذا برای محل مناسب نصب کندانسور کولر گازی دقت زیادی کنید وحتما باید برای نصب کندانسور اسپلیت مکانی با فضای باز مثل پشت بام و… را در نظر بگیریم، ولی از طرفی هم باید به فکر مراقبت از کندانسور بود که در فضای باز توسط عوامل طبیعی آسیب نبیند.

در ادامه به برخی از نکات برای نصب کندانسور کولر گازی اشاره می کنیم:

  • کندانسور این نوع کولر ها را باید در مکانی نصب کرد که گرم و یا در معرض گرد و غبار زیادی نباشد.
  • قرار دادن کندانسور در مکان هایی که پر تردد است کار اصولی و صحیحی نیست چرا که در برخی موارد خطر برق گرفتگی را در پی دارد.
  • محل مناسب برای نصب یونیت خارجی کولر گازی محلی است که در جلو فن کندانسور فضای خالی مناسبی برای جابجایی هوا وجود داشته باشد.
  • باید خود کندانسور کولر گازی در حالت تراز قرار گرفته باشد.
  • اگر به نصب کولر گازی را در پشت بام انجام می دهدید باید دقت کنید که اگر آن را روی زمین می گذارید مقداری از کف پشت بام فاصله داشته باشند، تا در هنگام بارندگی آب داخل آن وارد نشود و هم چنین بدنه آن دچار پوسیدگی نشود.
نصب کندانسور کولر گازی روی پشت بام

طبق تصویر باید کندانسور کولر از کف پشت بام فاصله داشته باشد

  • کندانسور را در فضای باز و در بالای پد بگذارید و برای کم کردن لرزش آن می توانید از پلاستیک استفاده کنید. دقت داشته باشید که وجود آنتن های تلویزیون و امواج رادیویی همانطور که بر عملکرد مطلوب واحد داخلی کندانسور اثر منفی می گذاشت، بر عملکرد صحیح کندانسور کولر گازی نیز عملکرد منفی می گذارد پس دقت داشته باشید فاصله ۳ متر با این منابع ایجاد نویز رعایت شده باشد.
  • بعد از پیدا کردن محل مناسب نصب کندانسور کولر گازی اگر بخش خارجی کولر شما براحتی در دسترس می باشد باید از حفاظ کمپرسور کولر گازی مناسب هم استفاده کنید تا مورد دستبرد سارقان قرار نگیرد.

شما عزیزان البته باید در هنگام نصب کولر گازی به کمپرسور آن هم توجه نمایید که ازچه کمپرسوری تهیه شده، لذا با خواندن مقاله انواع کمپرسور کولر گازی در سایت فنی کارا می توانید با این مسئله هم آشنایی پیدا کنید.

اتصالات سیم برق و لوله های مسی را بخوبی بررسی کنید

در مرحله بعدی در نصب کندانسور کولر گازی اتصال سیم برق آن و برق رساندن به این وسیله در اولویت می باشد.

از آن جایی که کولر های گازی مصرف برق بالایی دارند باید از کابل های ضخیم تر و فیوز های قوی تر استفاده کنید تا در هنگام استفاده منجر به آب شدن پریز و اتصالی کردن نشود، چرا که در این صورت خطر برق گرفتگی یا حتی آتش سوزی را هم در پی دارد.

نصب کمپرسور کولر گازی و بررسی اتصالات آن

هنگام نصب کندانسور باید حتما اتصالات آن را به خوبی چک کنید

در این مرحله ابتدا پوشش کنار یا رویین کندانسور را باز کنید سپس با توجه به نمودار واحد سیم کشی، از ترتیب درست سیم ها در جای خود مطمئن شوید. دقت داشته باشید که دستورالعمل سازنده برای سیم کشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است

بعد از بستن لوله ها و کابل ها بوسیله بست، دور آنها را با پوشش مخصوص بپوشانید تا در معرض هوا قرار نگیرند و لوله های کندانسور را به درستی به لوله های اواپراتور اتصال دهید.

تکمیل کردن نصب و راه اندازی کولر گازی

حال با توجه به نکات مهمی که در نصب اواپراتور داخلی در مطالب گذشته گفته شد و نکاتی که در این مطلب در رابطه با کندانسور اسپیلت در این مطلب بیان شد اشاره شد، شما باید در هنگام نصب کولر گازی منزلتان دقت کنید که این موارد توسط نصاب ماهر کولر گازی در فنی کارا انجام شود.

توجه نمایید برای استفاده از کولرهای گازی می توانید شتسشوی کندانسور و فیلترهای آن را به عهده بگیرید ولی کار نصب کولرهای گازی نیاز به تجربه و ریزه کاری های خاصی دارد که اگر یکی از آنها ارا انجام ندهید ممکن است خسارت زیادی به شما وارد شود لذا پیشنهاد ما به شما این است که در هر کجای ایران که هستید و نیاز به نصب این وسیله دارید در صورتی که هنگام نصب با هر گونه مشکلی مواجه شدید بهتر است با نصاب کولرگازی تماس بگیرید.

سایت فنی کارا همیشه و در ۲۴ ساعته شبانه روزی در خدمت شما عزیزان است تا مشکلات فنی که برای شما پیش می آید را برطرف کند و شما میتوانید به صورت خیلی ساده و در کمتر از یک دقیقه فنی کار مورد نظر خود را پیدا کنید و بدون واسطه و مستقیما با آنها تماس بگیرید.

سوالت رایج در مورد نصب کندانسور کولر گازی

کندانسور کولر گازی چه کاری را انجام می دهد؟

این وسیله در اصل وظیفه سرد کردن گاز مبرد را دارد ولی در کولر های دو تیکه کلا به یونیت خارجی که در بیرون از منزل نصب می شود کندانسور می گویند.

نحوه اصولی نصب کندانسور کولر گازی چه اهمیتی دارد؟

طول عمر کولر را بیشتر می کند، و از طرفی باعث بازدهی بیشتر کولر گازی می شود.

نکات مهم برای نصب کردن کندانسور چیست؟

فضا داشتن و تهویه هوای مناسب برای کندانسور در کنار تراز بودن آن و فاصله داشتن از سطح پشت بام اهمیت زیادی دارد.

دسته بندی شده در: نصب کولر, نصب کولر گازی, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر