ارسال آگهی

نکات اساسی نصب اسپلیت کولرگازی با هدف کاهش انرژی

در این مطلب نکاتی اساسی درباره نصب اسپلیت کولرگازی بیان میشود همچنین مطالب زیر بیان می شود:

نصب اسپلیت با هدف کاهش انرژی همراه با نکات اساسی نصب کولر گازی که اگر در هنگام نصب، این نکات را رعایت کنیم در کاهش مصرف انرژی صرفه جویی قابل توجهی خواهیم داشت. لذا در هنگام نصب کولر گازی حتما این نکات و قوانین را مدنظر قرار دهید.نکات اساسی نصب اسپلیت کولرگازی با هدف کاهش انرژی

نکات مهم هنگام نصب کولرگازی

هیچ گاه خروجی یا ورودی هوای سیستم های تهویه را مسدود ننمایید زیرا این کار باعث می شود هوای خروجی مستقیما به دستگاه برگشت نماید و یا مانع رسیدن هوای کافی به دستگاه می گردد. بهتر است بدانید برگشتن مستقیم هوا از مسیر خروجی سیستم، سبب کاهش بازدهی و راندمان کولر گازی خواهد شد.

همچنین در هر دو بخش داخلی و خارجی تبادل حرارتی مناسبی که بین مبرد و هوا باید باشد را نخواهیم داشت و  فشاری غیر طبیعی را در سیستم خواهیم داشت که این مساله با گذشت زمان سبب می شود که به کمپرسور آسیب جدی وارد شود. برای بالا بردن بازده کولر گازی باید بخش های داخلی و خارجی اسپلیت در محلی مناسب که جریان هوا به مقدار کافی وجود داشته باشد، نصب گردد، این کار را به یک نصاب حرفه ای اسپلیت بسپارید.  جهت نصب کامل کولرگازی میتوایند مطلب اساسی ترین نکات درهنگام نصب کولر گازی را مطالعه نمایید.

در هنگام نصب اسپلیت با هدف کاهش انرژی دستگاه های تهویه مطبوع را هرگز در حفاظ های بسته قرار ندهید. زیرا باعث می شود هوای خروجی مستقیما وارد دستگاه شود و در عملکرد سیستم خلل ایجاد کرده و دستگاه کارکرد صحیحی نخواهد داشت. حفاظ های بسته دسترسی به اسپلیت و سرویس کردن اسپلیت را مشکل خواهند کرد.

هیچ گاه ورودی بخش خارجی اسپلیت را در مقابل خروجی سیستم دیگری قرار ندهید. در غیر این صورت هوای گرمی که از آن سیستم خارج می شود به سیستمی که روبرویش قرار دارد وارد می شود و راندمان کل سیستم را پایین می آورد. اگر قصد دارید چند دستگاه را در کنار هم قرار دهید حتما آنها را به صورت پهلو به پهلو قرار دهید یا نهایتا پشت به پشت نصب نمایید. (سرویسکار کولرگازی تهران)

نصب اسپلیت با هدف کاهش انرژی درمحیط و مکان مناسب

به وضعیت بخش بیرونی اسپلیت دقت کنید هرگز این بخش را در مکان هایی که احتمال جمع شدن برف بر روی آن است، نصب ننمایید. اگر مجبورید بخش بیرونی را در پارکینگ قرار دهید، هرگز آن را در جایی که احتمال پارک ماشین جلوی آن می باشد، نصب نکنید. نصب اسپلیت با هدف کاهش انرژی باید در مکان هایی باشد که سایه است تا در مصرف برق صرفه جویی شود.نصب اسپلیت با هدف کاهش انرژی در مکان مناسب

نصب اسپلیت با هدف کاهش انرژی با استفاده از سایبان

اگر می خواهید اسپلیت شما مصرف برق کمتری داشته باشد و از راندمان بالایی برخوردار باشد، حتما سایبان مناسبی برای آن در نظر بگیرید. البته در نصب سایبان کولر گازی دقت داشته باشید که خللی در عمل گردش هوا وارد نمی شود. هرچه بخش بیرونی خنک تر باشد میزان سرمادهی کولر گازی بیشتر خواهد بود.

چند نکته اساسی دیگر در نصب اسپلیت با هدف کاهش انرژی

هرگز بخش بیرونی را در نزدیکی دستگاه های حرارتی و یا دودکش نصب نکنید زیرا باعث کاهش راندمان و در نهایت خراب شدن دستگاه خواهد شد و با توجه به هزینه های گزاف تعمیرات کولر گازی تهران شما را متحمل به پرداخت هزینهای بالایی خواهد کرد. اگر دستگاه های داخلی سقفی را در فاصله ای مناسب از زمین نصب نکنید پرتاب و توزیع هوا بشکل نا مناسب بوده و عمل گرمایش و سرمایش بدرستی انجام نخواهد شد.

دسته بندی شده در: نصب کولر, نصب کولر گازی, سرویس کولر گازی, تعمیر کولر گازی, مجله

ارسال نظر