ارسال آگهی

آموزش نحوه نصب پمپ آب خانگی و اصول نصب پمپ آب

از پمپ آب خانگی که مخصوص آپارتمان های مسکونی است، زمانی که فشار آب برای طبقات بالاتر کم باشد، استفاده می شود. در این مطلب سعی می کنیم تا هر آنچه که برای نصب پمپ آب نیاز است را بیان کنیم. البته توصیه می شود در صورتی که مهارت و دانش فنی در این امر ندارید، این امر را به نصاب و تعمیرکار پمپ آب بسپارید.
نحوه نصب پمپ آب و اصول نصب پمپ آب

اصول نصب پمپ آب

  • پمپ آب باید در مکان سرپوشیده نصب شود.
  • پمپ و مخزن را تا جاییکه امکان دارد نزدیک به هم نصب کنید.
  • مکانی که برای نصب مخزن و پمپ آب انتخاب می کنید، باید فضای کافی برای این دو داشته باشد. و همچنین امکان لوله کشی از ورودی آب ساختمان به این قسمت و اتصال خروجی این تاسیسات به لوله کشی ساختمان وجود داشته باشد.
  • سطح زیر مخزن باید یکدست و صاف و تراز باشد. و از نظر سازه ای باید طوری باشد که بتواند وزن مخزن پر آب را تحمل کند.
  • خروجی سرریز آب از مخزن باید با استفاده از لوله کشی به محلی مطمئن هدایت شده و از تاسیسات برقی دور باشد.
  • در سرما باید به محافظت از پمپ و جلوگیری از یخ زدگی آن توجه کنید.
  • هنگام نصب، به این نکته توجه کنید که قطر لوله ای که بین مخزن و پمپ رابط است، برابر با قطر ورودی پمپ و یا بیشتر از آن باشد.
  • پمپ آب هنگام کار کردن می لرزد و این لرزش می تواند به وسیله لوله ها به اتصال خروجی مخزن انتقال پیدا کند و باعث خارج شدن آن از آب بند شود. به همین دلیل باید در مسیر لوله های بین مخزن و پمپ آب از لرزه گیر استفاده نمایید.
  • بر اساس میزان آب مورد نیاز و مصرفی ساختمان، اقدام به انتخاب حجم مخزن ذخیره فرمایید ( ۲۵۰ لیتر برای هر واحد).
  • فیلتر و صافی را قبل از ورودی مخزن ذخیره نصب فرمایید. اتصال فیلتر و صافی قبل از پمپ باعث ایجاد اختلال در مکش و کاویتاسیون می شود. حتما به این نکته دقت کنید که آن ها را قبل از ورودی مخزن نصب نمایید.
  • حداکثر یک روز کاری زمان لازم است تا برای ساختمانی که لوله کشی تاسیسات آن قبلا انجام شده است، پمپ آب و منبع ذخیره نصب شود.
  • توجه کنید که وصل کردن مستقیم پمپ به شبکه آب شهری، غیر قانونی است. علاوه بر این، انجام دادن این کار باعث پرداخت چند برابر شدن میزان آب بها می شود، زیرا در زمان های اوج مصرف، آب به میزان کافی در لوله ها وجود نداشته و پمپ هم آب و هم هوای داخل لوله را مکش می کند. و این امر باعث اختلال در عملکرد پمپ و خرابی پروانه آن و همچنین چند برابر شدن آب بهای ساختمان می شود.

برای دریافت خدمات نصب و تعمیر پمپ آب تهران میتوانید برو روی لینک مربوط به آن کلیک کنید.

ابزارهای مورد نیاز برای نصب پمپ آب
ابزارهای مورد نیاز برای نصب پمپ آب

برای نصب پمپ آب به ابزار های زیر نیازمند هستید:

آچار شلاقی، نوار تفلون، انبردست، آچار فرانسه، دو شلنگ بعنوان رابط که یک سر آن رزوه بیرونی و سر دیگر مهر است، شیر یکطرفه از جنس برنج، اتصالات لازم برای بستن پمپ، ن 2.5

آموزش نحوه نصب پمپ آب خانگی

  1. ابتدا اقدام به تعیین ورودی و خروجی پمپ نمایید. در بعضی از پمپ ها با یک فلش جهت ورودی و خروجی آن مشخص شده است. در انتهای پمپ نیز یک فلش که جهت چرخش پروانه را مشخص می‌کند، وجود دارد. اما در آن دسته از پمپ ها که فلش ندارند جایگاهی که کلیدبرقی نصب شده است، مشخص کننده خروجی پمپ می باشد.
  2. دو سر رزوه را نوار تفلون ببندید.
  3. شیر یکطرفه را به سر پمپ ببندید. توجه کنید که جهت فلشی که روی شیر یکطرفه قرار دارد مشخص کننده جهت جریان آب است. ن 2.5 را هم، جهت خروجی پمپ ببندید.
  4. شلنگ های رابط را قبل از شیر یکطرفه به دلیل ایجاد مسیر ورودی پمپ، و بعد از ن، در مسیر خروجی پمپ نصب کنید.
    آموزش نحوه نصب پمپ آب
  5. اگر پمپ اسپیکو باشد، باید تظیم شود. که در سه حالت قابل تنظیم است:
    حالت اول ک یک خط می باشد، به این معناست که پمپ به صورت دائم در حال کار است.
    حالت دوم که صفر می باشد، برای خاموش شدن پمپ است.
    حالت سوم که دو خط می باشد، به این معناست که هر زمان شیر آب باز شود پمپ روشن شده و زمانی که شیر آب بسته میشود پمپ خاموش خواهد شد. این حالت بهترین شرایط برای مصارف خانگی می باشد، زیرا در زمان نیاز و پایین بودن فشار، پمپ به صورت خودکار روشن می شود.

دسته بندی شده در: نصب و تعمیر پمپ آب, آموزش, مجله

ارسال نظر