ارسال آگهی

آموزش تصویری نحوه تعویض برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

(Electronic Control Board) برد الکترونیکی در اصل مغز و دستور دهنده به تمامی اجزای دستگاه می باشد. همه فعالیت ها و عملیاتی که لباسشویی انجام می دهد دستوراتش را از برد الکتریکی می گیرد. بدون وجود برد الکتریکی ماشین لباسشویی هرگز روشن نمی شود و هیچ عملیاتی انجام نمی شود.

در این فهرست با نحوه آشنایی و تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی آشنا می شوید:

ماشین لباسشویی های جدید دارای بردهای تخصصی و پیشرفته ای می باشند که وظیفه آن کنترل قسمت های دیگر دستگاه می باشد. بنابراین اگر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دچار مشکل و یا نقص فنی بشود باید تعمیرات حرفه ای ماشین لباسشویی در تهران را به فنی کارا بسپارید.

دلیل خراب شدن برد لباسشویی چیست؟

اجزای تشکیل دهنده برد لباسشویی، خازن ها و فیوزهای حساسی هستند که بر روی برد نصب شده اند. چنانچه برق دچار نوسان شود باعث می شود که خازن اتصالی کند و برد ماشین بسوزد. ضمن اینکه به دلیل کار نکردن قطعات درونی ماشین، آب به داخل ماشین نفوذ می کند و باعث اتصالی در سیم پیچی می شود و باعث می شود برد الکتریکی بسوزد که این عمل خطر برق گرفتگی را نیز در پی دارد.

برد الکتریکی ماشین لباسشویی

برای تعویض برد الکتریکی ماشین لباسشویی به هیچ عنوان به تنهایی اقدام به تعویض آن نکنید. در اولین فرصت می توانید به سایت فنی کارا مراجعه کنید و اطلاعات تعمیرکار سیار لباسشویی را دریافت کنید. لازم به  ذکر است که از اورجینال بودن قطعات اصلی ماشین لباسشویی اطمینان حاصل شود.

درکل ممکن است ماشین لباسشویی در حین زمان استفاده دچار خرابی های دیگری نیز بشود. در سایت خدماتی فنی کارا شما می توانید از دیگر اطلاعات در مورد ماشین لباسشویی استفاده کنید. یکی از موارد کاربردی برای مطالعه مشکلات رایج ماشین لباسشویی می باشد که اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

علائم سوختن برد الکتریکی ماشین لباسشویی

  • خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی در حین کار
  • از کار افتادن چنل جلویی ماشین لباسشویی
  • خاموش شدن پنل جلویی لباسشویی

آموزش تعمیر برد الکتریکی ماشین لباسشویی

اگر اطلاعات فنی در مورد وسایل برقی دارید و از دانش کافی در این زمینه برخوردار هستید با طی کردن مراحل زیر می توانید به تعمیر یا تعویض برد الکتریکی لباسشویی اقدام کنید. تعمیرات لباسشویی در منزل یکی از مواردی است که حتما باید با دقت انجام شود و در صورت نداشتن مهارت میتوانید با کمک تعمیرکار سیار حرفه ای فنی کارا در مشهد، کرج، سمنان و دیگر شهرها این مشکلات را برطرف نمایید.

1-مرحله اول قطع برق

در اولین قدم حتما دستگاه را از برق جدا کنید و مطمئن شوید که تمام اتصالات لباسشویی به برق قطع می باشد.

2- باز کردن پنل لباسشویی

در گام دوم باز کردن پنل لباسشویی می باشد. برای انجام این کار با استفاده از پیچ گوشتی مخصوص که ممکن است چهار گوش یا شش گوش باشد می توان پیچ های اطراف را باز کرد. سپس آرام پنل به بیرون کشیده شود. ( از تمام دقت و تمرکز برای برخورد نکردن پنل به دیگر سیم کشی ها و  لوله کشی استفاده شود)

باز کردن ماشین لباسشویی

3- باز کردن سوکت ها

قبل از باز کردن سیم های برد، یک عکس یا فیلم از نحوه سیم کشی و سوکت ها گرفته شود تا در موقع نصب مجدد مشکلی به وجود نیاید. سوکت ها به شکل سوکت- قفل بر روی برد نصب شده اند که برای باز کردن آنها کافی ست مطابق عکس های زیر سوکت- قفل را با پیچ گوشتی بالا بزنید تا قفل آزاد شود. به همین تزتیب سایر سوکت های دیگر را هم میتوان جدا کرد.

باز کردن سوکت برد االکتریکی ماشین لباسشویی

خازن ها باید کاملا صاف باشند و هنگامی که خمیدگی در آنها وجود داشته باشد  ممکن است در طول مدت استفاده کارایی خود را از دست داده و یا بر اثر حرارت خازن آب شده و از جای خود در آمده باشد. اگر به هر دلیلی این خازن های الکترولیتی از برد خارج شده باشند باعث آسیب شدید به برد می شوند.

در صورت خراب بودن خازن لباسشویی پس از بررسی های دقیق می توان یک خازن با 6.3 ولت پیدا کرد. در صورت مشاهده اینکه کلاهک قدیمی آن بر اثر حرارت زیاد آب شده است و لحیم آن باز شده است که می توان با یک خازن جدید آن را تعویض کرد. نحوه عملکرد این مدار مقداری پیچیده است اما کاربرد این خازن ها با قفل در ماشین لباسشویی در ارتباط است.

4- نصب برد الکترونیکی جدید بر روی ماشین لباسشویی

در این مرحله دقت شود تمامی سوکت ها به درستی نصب شوند که خوشبختانه در بردهای الکترونیکی جدید جای هر سوکت بر روی اسلات خودش مشخص شده است و به راحتی می توان این کار را انجام داد.

هرگونه خطایی یا سهل انگاری در نصب آن منجر به سوختن برد می شود. می توان از عکس و فیملی که در مرحله دوم  تهیه شده استفاده کرد.

5- بستن مجدد پنل لباسشویی

دقیقا به همان شکلی که پنل باز شده دوباره پنل  نصب شود و با کمک یک پیچ گوشتی، پیچ های آن سفت شود. در صورت نبستن پیچ ها ممکن است در حین کار کردن لباسشویی صدای آزاردهنده ای از دستگاه شنیده شود.

6- متصل کردن دستگاه به برق

در آخر دستگاه به برق وصل شود و می تواند شروع به کار کند.

دسته بندی شده در: تعمیر ماشین لباسشویی, مجله

ارسال نظر