ارسال آگهی

نظر سارقان حرفه ای درباره نحوه بستن قفل فرمان و قفل پدال

امروزه روش های سرقت پیچیده شده است. و سارقان به وسیله ترفندهای مختلف برای باز کردن درب خودرو بدون کلید، به راحتی می توانند وسایل نقلیه ای که از امنیت کافی برخوردار نیستند را به سرقت ببرند. وسایل زیادی برای مراقبت از خودرو در بازار وجود دارند. قفل فرمان و قفل پدال که از انواع این وسایل امنیتی برای خودرو هستند، راه مناسبی برای جلوگیری از سرقت وسیله و بالا بردن ضریب امنیت می باشند.

دیدگاه سارقان حرفه ای خودرو

هر گاه پلیس سارقان خودرو را دستگیر می کند، در بازجویی هایی که به عمل می آید، نکات و ترفندهای بسیار مهمی کشف می شود که با رعایت آن ها، می توان به شکل قابل ملاحظه ای، ریسک به سرقت رفتن خودرو را کاهش داد. و نکته اینجاست که گاهی توجه به این نکات ایمنی و رعایت آن ها، بسیار ساده و پیش پا افتاده است.

طبق گفته سارقان، باز کردن درب خودرو و روشن کردن آن، اغلب اوقات کار راحتی محسوب می شود اما وجود قفل فرمان و قفل پدال و درست بسته شدن آنها کار را سخت کرده و باعث طولانی شدن زمان سرقت و افزایش ریسک می شود و به همین دلیل ترجیح می دهند تا در هنگام مواجه شدن با خودروهایی که به قفل فرمان و قفل پدال تجهیز شده اند، از تصمیم سرقت آن منصرف شوند.

با توجه به اهمیت قفل فرمان و قفل پدال و تاثیرگذاری شیوه درست بستن آن ها در امنیت خودرو، در این مطلب به مزایای قفل فرمان و قفل پدال و نحوه بستن آن ها می پردازیم.
قفل فرمان و قفل پدال

مزایای قفل فرمان و قفل پدال

از قفل پدال و قفل فرمان برای مراقبت از خودرو استفاده میشود قفل فرمان و قفل پدال می‌تواند سرقت خودرو را به تاخیر بیندازد. به این دلیل که اکثر سارقان می‌تواند تمام مسایل امنیتی مانند قفل پدال و قفل فرمان و… را باز کنند. اما بسته بودن این وسایل باعث طول کشیدن زمان سرقت می شود. و ممکن است شما طی این مدت بتوانید خود را به محل وسیله نقلیه خودتان، برسانید. و یا حتی وجود این وسایل امنیتی باعث منصرف شدن سارقان از دزدیدن خودروی شما شود.

صاحبان وسایل نقلیه با بستن قفل فرمان می‌توانند باعث شود که سارقان نتوانند کنترل خودرو را در دست خود بگیرند. زیرا سارق برای درست به حرکت در آوردن وسیله نقلیه باید حتما قفل فرمان را باز کرده باشد. ضمن اینکه حتی اگر سارق اقدام به رانندگی با قفل فرمان کند، این کار انجام نخواهد شد. زیرا قفل فرمان در صورت حرکت فوراً به شیشه ماشین برخورد می کند.
مزایای قفل فرمان و قفل پدال

در صورت بسته بودن قفل پدال سارقان مجبور می شوند که بنشینند و برای باز کردن قفل تلاش کنند و این امر باعث می شود که دید کافی نسبت به بیرون نداشته و نتوانند در صورت آمدن صاحب خودرو به سرعت فرار کنند. همچنین ترس از ندیدن صاحب وسیله نقلیه باعث می‌شود که سارق به دزدیدن وسایل جزئی داخل ماشین بسنده کند.

نحوه بستن قفل فرمان

قفل فرمان دارای دو قسمت داخلی در دو طرف خود می باشد که این دو قسمت به دو طرف فرمان خودرو گیر می کنند همچنین قفل فرمان یک قسمت بیرونی داشته که به آن قفل دستگیره می گویند. و با کلید بسته می شود. برای بستن قفل فرمان می توانید یک سمت آن را تنظیم نموده و سمت دیگر قفل فرمان را برای بستن به فرمان بکشید تا تنظیم شود. پس از تنظیم شدن قفل فرمان می توانید با کلید آن را قفل نمایید.

برای باز کردن قفل فرمان هم می توانید در ابتدا با کلید قفل فرمان را باز نموده و سپس دو طرف قفل را جمع کنید.
در صورت بروز مشکل برای قفل فرمان و قفل پدال یا کلید های آنها، می‌توانید به قفل و کلیدسازی مراجعه نمایید.

نحوه بستن قفل پدال

قفل پدال های متفاوتی که در بازار موجود هستند که بهترین مدل آنها قفل هایی هستند که می توانید با آنها هم پدال و هم فرمان ماشین را ببندید. در این قفل های دوگانه یک سر قفل به پدال و طرف دیگر آن به فرمان ماشین قفل می شود.
قفل فرمان و پدال

این مدل قفل ها باعث طولانی تر شدن زمان باز کردن آنها و در نتیجه به وجود آمدن تاخیر در سرقت وسیله نقلیه می باشند. طریقه بستن قفل پدال به این صورت است که می توانید دسته قفل را به سمت بیرون بکشید و سپس روی پدال های گاز و ترمز آن را ببندید.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر