ارسال آگهی

رایج ترین عیب های درب ضد سرقت و نحوه رفع عیب آن

درب ضد سرقت یکی از جدیدترین درب هایی می باشد که از امنیت بالایی برخوردار است که قفل آن مهمترین قسمت در این مدل از درب ها می باشد. درب ضد سرقت از اجزای مختلفی تشکیل شده است که بهتر است قبل از اینکه برای تعمیر قفل و مغزی و یا تعمیر دیگر قطعات آن اقدام شود نسبت به تمامی قطعات درب ضد سرقت دانش لازم کسب شود.

فهرست زیر به مشکلات احتمالی در درب های ضد سرقت اشاره می کند:

مهمترین قسمتی که در رگلاژ درب ضد سرقت مهم است و درست بودن رگلاژ به آن بستگی دارد لولا می باشد که مقاومت بسیار بالایی نیز دارد و به اصطلاح لنگه را در چهارچوب در محکم نگه می دارد.

رایج ترین مشکلات در دربهای ضد سرقت را می توان مواردی مانند: شکستن لولا، خارج شدن از رگلاژ، نفوذ صدا از درب ضد سرقت به داخل منزل و یا بیرون از منزل، ایراد در مغزی قفل درب، ایراد در یراق آلات، خراب شدن دستگیره درب و صداهایی که در حین باز و بسته شدن درب به گوش می رسد جز مواردی است که ممکن است در تمامی انواع درب ها از جمله درب های ضد سرقت به وجود بیاید.

چنانچه قفل درب منزل شما در هر ساعت از شبانه روز با مشکل مواجه شد می توانید با وارد کردن آدرس فنی کارا fanikara.com در مرورگر خود نزدیکترین کلیدساز در اطراف تهران مانند: خدمات کلیدسازی شبانه روزی و سیار در کرج یا هر شهر دیگری (مشهد،تبریز، اصفهان، شیراز و…) که سکونت دارد و نیازمند یک کلیدساز سیار هستید را پیدا کنید.

رفع عیب صدای جیر جیر درب ضد سرقت

برای اینکه بتوان از شر صدای جیر جیر کردن درب خلاص شد بهتر است با نکات زیر که به صورت مرحله به مرحله ذکر شده عمل شود.:

مرحله 1: 

با استفاده از روغن روان کننده روی لولای در اسپری شود و بعد از اسپری کردن چندین بار در باز و بسته شود تا به خوبی داخل به درون لولا نفوذ کند نوع روغنی که انتخاب می شود باید به راحتی قابلیت نفوذ به درون لولا را داشته باشد. برای این کار می توان از روغن دان مخصوص چرخ خیاطی هم استفاده کرد.

مرحله 2:

بعد از انجام روغن کاری اگر همچنان لولا صدا می کند، آن را به صورت کامل به همراه میخ ها درآورده، سپس میخ هایی که به صورت گرده شده هستند و دور صفحات لولا مانده اند باید مشاهده شوند  این میخ لولا در اصل صفحات لولا را به روی یکدیگر نگه می دارد. با استفاده از یک انبردست بلند، میخ در جهت حرکت عقربه های ساعت چرخانده شود تا به طور کامل میخ ها در بیایند. دقت شود که در حین انجام این کار میخ ها سر نخورند و به دست و انگشتان هم آسیبی وارد نشود.

روغن کاری درب ضد سرقت

مرحله 3:

در این مرحله با استفاده از یک سیم ظرفشویی میخ ها کاملا شستشو داده شوند. و مجدد در جای خود قرار داده و روغن کاری شود. برای اینکه بتوان تشخیص داد میخ کج شده است یا نه! می توان میخ را در یک سطح صاف غلتانده تا کج بودن آن مشخص شود و اگر میخ کج شده بود می توان با استفاده از یک چکش بر روی یک سطح سیمانی آن را صاف کرد.

با استفاده از سوزن یا هر شی نوک تیز می توان رنگ ها و جرم های روی میخ را تمیز کرد همچنین اگر میخ با سمباده تمیز شود، لولا خیلی بهتر تمیز و صاف شده و اصطکاکش کمتر می شود.

یکی دیگر از راههای پاک کردن میخ لولا، استفاده از صابون است که بعد از این کار لولا را جا زده و چند بار در باز و بسته شود تا در نرم شده و صدای جیر جیر آن برطرف شود.

مرحله 4:

با استفاده از یک دستمال یا حوله کاغذی،می توان دوده ها یا روغن و گردو غبار را از لولا پاک کرد.

مرحله 5:

چنانچه روغن مناسبی برای روان تر شدن لولا پیدا نشد می توان از روغن موتور و یا حتی روغن خوراکی نیز استفاده کرد اما به مراتب تاثیرگذاری کمتری نیز دارند. چنانچه با چکس به لولا ضربه محکم وارد شود و لولا دچار زنگ زدگی شده باشد ممکن است به درب آسیب وارد شود و هزینه های بیشتری را نیز به بار بیاورد.

دقت شود در حین انجام روغن کاری، روغن به جاهای دیگر چکه نکند. چنانچه با انجام دادن مراحل بالا صدای جیر جیر کردن درب قطع نشد باید لولا را از جای خود درآورده و نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

تعمیر رگلاژ درب ضد سرقت در انواع مختلف آن

کلیدساز فنی کار به خوبی می داند که تعمیرات رگلاژ و درب ضد سرقت به چه ابزارآلاتی نیازمند است و برای تعمیر رگلاژ درب ضد سرقت یکی از مهمترین و اساسی ترین ابزار دستگاه جوشکاری می باشد که برای جابجایی لولاها مورد استفاده قرار می گیرد. از دستگاه جوشکاری برای برای جوش زدن بخش های درب ضد سرقت که دچار شکستگی یا ایراد شده اند استفاده می کنند.

یکی از ابزارآلات مورد استفاده برای تعمیر رگلاژ درب ضد سرقت چکش و میله آهنی در ابعاد 50 سانتی متر می باشد که برای بالا کشیدن درب و یا تو رفتگی هایی که در درب به وجود آمده است استفاده می شود و نقش اهرم و ضربه کمکی را ایفا میکند.

تفاوتی که در رگلاژ دربهای ایرانی، ترکی و چینی وجود دارد این است که رگلاژهای چینی از ظرافت بیشتری برخوردار است که در مدل ترکی آن می توان گفت که رگلاژهای ترکی تخصصی تر می باشند اما در رگلاژهای ایرانی روی صحبت بیشتر بر روی اجزای مختلف درب و متعلقات آن می باشد.

رگلاژ درب ضد سرقت

همانطور که میدانید برای تعمیر قطعات درب ضد سرقت در ساده ترین حالت آن باید دانش کافی در مورد تعمیر درب ضد سرقت داشته باشید چرا که استفاده از ابزارآلات نیازمند این است که طرز کار با آنها را دانسته تا راحت تر بتوان با آنها کار کنید. اما اگر شما فقط یک جعبه ابزار در منزل دارید و هنوز نمی دانید با آنها در چه مواقعی و درکجا استفاده کنید بهتر است این کار را به فنی کارا بسپارید.

سایت فنی کارا با در اختیار داشتن افراد فنی که آگهی خود را در سایت منتشر کرده اند در حوزه های مختلف خدمت رسانی می کند که این افراد طبق پیگیری هایی که در قسمت پشتیبانی سایت انجام می شود و پرس و جو کردن از مشتریان که تا چه میزان از تعمیرکاران راضی هستند، مورد قبول واقع می شوند. نتیجه این پیگیری ها در قسمت نظر سنجی برای شما نمایش داده می شود که شما بتوانید با خیال راحت شماره کلید سازی شبانه روزی و سیار تهران را دریافت کنید.

خراب شدن دستگیره و قفل درب ضد سرقت

خراب شدن دستگیره و قفل درب ضد سرقت ممکن است بر اثر فشار بیش از حد به دستگیره در حین باز و بسته کردن درب و یا بدون اینکه دستگیره به سمت پایین فشار داده شود درب بسته شود، به وجود بیاید که دستگیره در جز مواردی است که اگر ظاهری سالم دارد می توان با تعویض پیچ ها و محکم کردن آنها در سر جای خود مشکل را برطرف کرد اما اگر دستگیره دچار شکستگی شده باشد باید در اسرع وقت آن را تعویض کرد.

خراب شدن دستگیره و قفل درب ضد سرقت

قفل و مغزی درب ضد سرفت نیز به دلیل اینکه پیچگیدگی های زیادی دارد و ممکن است در حین قفل کردن فشار زیادی به قفل وارد شود که تنها راه رفع عیب قفل و مغزی تعویض آن می باشد.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر