ارسال آگهی

مقایسه انواع قفل ضد سرقت و مزایا و ویژگی های آنها

تامین امنیت منازل برای جلوگیری از سرقت و ورود های غیر مجاز از موارد مهمی است که همواره مورد توجه قرار می گیرد و راهکار های مختلفی برای به دست آوردن این مهم، وجود دارد. که یکی از بهترین روش های بالا بردن امنیت منزل و یا شرکت، استفاده از قفل ضد سرقت، برای درب ورودی است. انواع مختلفی از قفل های ضدسرقت در بازار موجود می باشد که ویژگی های متفاوتی با یکدیگر دارند. در ادامه به بررسی و مقایسه آن ها با یکدیگر می پردازیم.
مقایسه انواع قفل ضدسرقت

قفل ضد سرقت چیست؟

امروزه پیشرفته شدن ابزارها و تجهیزات جدید و پیچیده شدن روش‌های سرقت، باعث احساس نیاز به وجود قفل های مطمئن در منازل و شرکت ها شده است. و به همین علت قفل های جدید زیادی، مانند قفل ضد سرقت ساخته و وارد بازار شده اند.

برخلاف قفل های معمولی که تنها دارای یک زبانه هستند، قفل های ضدسرقت، چند زبانه مختلف برای قفل کردن دارند و به همین دلیل باز کردن این قفل برای سارقین کار مشکلی محسوب می شود. از آنجا که قفل های ضد سرقت از هر چهار طرف به چهارچوب درب قفل و محکم شده اند، دیگر امکان اهرم کردن و باز شدن درب توسط سارقین، وجود نخواهد داشت.

انواع قفل ضد سرقت

قفل های ضد سرقت انواع گوناگون دارند اما به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • قفل ضد سرقت کلیدی
  • قفل ضد سرقت هوشمند

در ادامه به معرفی هر کدام می پردازیم:

معرفی قفل ضدسرقت کلیدی

قفل کلیدی از اولین مدل های قفل ضدسرقت است، که در بازار وجود دارد و قیمت آن نسبت به انواع دیگر قفل ها ارزان تر بوده و همین باعث گرایش اکثر افراد به این مدل از قفل ها شده است. به طور معمول این قفل ها دارای دو نوع کلید هستند:

  • کلید اصلی
  • کلید کارگری

در یک ساختمان در حال ساخت افراد متفرقه زیادی در رفت و آمد هستند، به همین دلیل در زمان ساخت باید کلیدی وجود داشته باشد که کار کارگران و نصاب درب از آن استفاده کنند که کلید کارگری نام دارد پس از پایان کار و استقرار صاحب خانه می توان از کلید اصلی استفاده کرد. و بدین صورت دیگر افراد متفرقه اجازه ورود نخواهند داشت و اعتبار کلید کارگری از بین میرود.
قفل ضد سرقت کلیدی

معرفی قفل ضد سرقت هوشمند

این مدل از قفل ها، جدیدترین و امنیتی ترین انواع قفل ضد سرقت در بازار می باشند و در مکان های مختلفی مانند ساختمان های تجاری و آپارتمان های مسکونی و اداری استفاده میشوند.
قفل های ضد سرقت هوشمند دارای انواع مختلفی هستند که به بررسی بهترین مدل های آن می پردازیم.

قفل های ضد سرقت هوشمند اثر انگشتی

این مدل از آنها فقط با لمس اثر انگشت ثبت شده در سیستم باز شده و فاقد کلید می باشند و دیگر نیازی به خدمات کلیدسازی نداشته و نگران گم کردن کلید خود نخواهید بود. حافظه آنها می تواند تعداد زیادی اثر انگشت را در خود ثبت نماید. ضمن اینکه در هر زمانی که لازم است هر اثر انگشتی را میتوان پاک نمود.

از ویژگی های این قفل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجهز بودن به زنگ هشدار؛ نحوه عملکرد زنگ هشدار به این صورت است که اگر قفل، اثر انگشت ناشناسی را دریافت کند، به صدا در می‌آید.
  • نصب این قفل ها راحت بوده و امکان نصب آن ها بر روی درب های عادی نیز وجود دارد.
  • ثبت زمان ورود و خروج تمام افراد؛ که این ویژگی برای ادارات که نیاز به کنترل زمان رفت و آمد کارمندان را دارند، بسیار کارآمد است.

قفل های ضد سرقت هوشمند کارتی

این نوع قفل ها برای باز شدن نیاز به کارت‌های مخصوص داشته و برای کنترل رفت و آمد به کار برده شده و از ایمن ترین انواع قفل می باشند. کارت های این قفل ها، پس از فعالسازی می توانند درب را باز کنند. ضمن اینکه کلیدهای یدکی نیز برای قفل های کارتی وجود دارند تا در صورت گم شدن کارت، برای باز کردن درب از آنها استفاده شود.قفل های کارتی نیز مجهز به زنگ هشدار بوده و همچنین ثبت زمان ورود و خروج را نیز می توانند انجام دهند.
قفل ضد سرقت هوشمند

جمع بندی؛ مقایسه انواع قفل ضد سرقت با یکدیگر

از مهمترین تفاوت هایی که بین قفل های ضد سرقت هوشمند و قفل های ضد سرقت کلیدی وجود دارد استفاده از کلید می باشد. در قفل های ضد سرقت هوشمند از کلید استفاده نمی‌ شود.

برای قفل های ضد سرقت هوشمند، منبع تغذیه جداگانه ای تعبیه شده که در بخش داخلی درب قرار گرفته و برق آن ها را تامین میکند. و همین امر باعث می‌شود که با قطع شدن برق ساختمان، این قفل ها باز هم غیر قابل باز شدن باشند.

قفل های ضد سرقت هوشمند با توجه به ویژگی هایی که دارند برای ادارات مناسب تر محسوب می شوند.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر