ارسال آگهی

معنی و مفهوم برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی

لباسشویی هر چقدر هم که گران قیمت و هوشمند باشد در صورت استفاده نادرست و غیر اصولی از برنامه های آن، هیچ فرقی با لباسشویی معمولی ندارد. در این مطلب سعی شده است توضیحاتی در مورد انواع برنامه های مختلف ماشین لباسشویی داده شود که با رعایت نکات و تنظیم کردن برنامه ها برای هر نوع پارچه ای می توان به عمر لباسشویی و همچنین لباس ها، پارچه ها، حوله ها و… کمک زیادی کرد.

فهرست زیر تمامی برنامه های نصب شده بر روی ماشین لباسشویی را نشان می دهد:

  1. برنامه شستشوی Intensive، برای لباس های معمولی و کثیف 
  2. شستشوی لباس های ورزشی با برنامه Sport Wash یا Sports Wear
  3. شستشوی ملحفه، پتو و بالشت، مخمل، الیاف مصنوعی با برنامه Duvet ماشین لباسشویی
  4. استفاده ازبرنامه  Mix برای شستشن لباس های رنگی و ترکیبی 
  5. برنامه شستشو لباس ها برای افراد دارای آلرژی با Sensitive یا Allergy Plus
  6. شستن لباس های ظریف و حریر با برنامه شستشوی Delicate یا silk در لباسشویی
  7. استفاده از برنامه شستشوی Jeans Dark Wash برای شستن لباس های تیره
  8. برنامه شستشوی Blouses / Shirt برای شستن تیشرت ها و بلوز ها
  9. شستشوی سریع و 15 دقیقه ای با برنامه Quick Super در ماشین لباسشویی
  10. شستن لباس های نخی و کتان با برنامه شستشوی Cotton لباسشویی
  11. شستن لباس های پشمی با برنامه Wool در لباسشویی
  12. شستن لباس ها در طول شب با استفاده از برنامه Night Wash
  13. شستن پرده ها با استفاده از برنامه Curtains
  14. برنامه Easy Care / یا +Easy Care ضد چروک و اتوکشی لباس ها 
  15. تنظیم دور خشک کن لباس ها با استفاده از برنامه  Gentle Spin/ Spin
  16. پیش شستشوی لباس های خیلی کثیف با برنامه Pre Wash
  17.  Eco برنامه شستشوی به صرفه لباس ها
  18. تخلیه آب توسط برنامه Empty لباسشویی
  19. برنامه Rinse برای آبکشی مجدد لباس در لباسشویی
  20. ایجاد تاخیر در برنامه شستشو با برنامه Time Delay در لباسشویی
  21. شستشوی دیگ ماشین لباسشویی توسط برنامه Drum Clean

چنانچه از خرید ماشین لباسشویی شما زمان زیادی نمی گذرد و دچار نقص فنی شده است می توانید با ورود به سایت فنی کارا www.fanikara.com خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی در منزل تهران را دریافت نمائید.

برنامه شستشوی ماشین لباسشویی

1- برنامه شستشوی Intensive، برای لباس های معمولی و کثیف

برنامه Intensive برای لباس هایی پیشنهاد می شود که کثیف یا بسیار کثیف هستند. روند کار کردن این برنامه بدین صورت است که در ابتدا لباس ها در آبکشی اولیه خیس کرده تا چرک لباس ها گرفته شده و سپس عمل شستشو بدون نقص انجام شود. یکی از بهترین حالت های این شستشو از چرک مرده شدن لباس ها جلوگیری می کند و کاملا  شستشوی کثیف ترین لباس ها را انجام می دهد.

 برنامه شستشو Intensive

 2- شستشوی لباس های ورزشی با برنامه Sport Wash یا Sports Wear

با برنامه شستشوی Sport Wash می توان انواع لباس های ورزشی را شست. به دلیل اینکه در لباس های ورزشی از الیاف مصنوعی استفاده شده و در صورت عرق کردن این پارچه ها به طور کامل خیس نمی شوند و پس از استفاده بوی عرق می گیرند. درنتیجه باید به طور مرتب شسته شوند، شستشوی این گونه لباس ها اگر با برنامه مناسب انچام نشود در زمان کوتاهی بافت آنها را فرسوده و کهنه می کند.

قبل از اینکه با این برنامه فرآیند شستشو انجام شود ابتدا با افزودن آب دمای لباس را با چرخاندن کاهش می دهند، سپس کار شستشو آغاز می شود. دقت شود که از شستشوی بیش از اندازه این گونه لباس ها خودداری شود.

برنامه شستشوی لباس های ورزشی

3- شستشوی ملحفه، پتو و بالشت، مخمل، الیاف مصنوعی با برنامه Duvet ماشین لباسشویی

این گونه پارچه ها مواد شوینده را در الیاف خود نگه می دارند و به همین علت باید برای شستشو، آب دارای سطح بالاتری باشد. برای شستشو این گونه پارچه ها با لباسشویی از برنامه Duvet استفاده شود تا لباسشویی بتواند متناسب با جنس پارچه، دمای آب و دور چرخش را تنظیم کند.

مزیت این برنامه این است که در اصل در زمان شستشو مقدار آبی که در حال چرخش است خیلی بیشتر و مناسب با جنس در حال شستشو می باشد این مقدار از آب زیاد باعث می شود تا هیچ گونه مواد شوینده ای در الیاف باقی نماند. باقی ماندن مواد شوینده در الیاف باعث می شود تا پارچه ها بوی مواد شوینده به خود بگیرند و به مرور زمان باعث پوسیدگی پارچه ها شوند از همه مهمتر این که می تواند باعث ایجاد آلرژی های پوستی در پوست شود.

شستشوی ملحفه، پتو،بالشت با لباسشویی

4- استفاده از برنامه Mix برای شستشن لباس های رنگی و ترکیبی

از این برنامه برای شستشوی پارچه هایی با جنس های مختلف (جنس های نرم و جنس های سخت) و درجه کثیفی متفاوت، یکی از مناسبترین گزینه ها برای شستشو می باشد. دقت شود به هیچ عنوان از این برنامه برای شستشوی لباس های مجلسی و تزئینی استفاده نشود.

برای اطمینان بیشتر از اینکه این گونه لباس ها به یکدیگر رنگ ندهند بهتر است از یک دستمال ضد رنگ استفاده شود تا با خیال راحت عمل شستشو انجام شود. دستمال های رنگی، رنگ های احتمالی را به خود جذب می کند و از انتقال آن به لباس های دیگر جلوگیری می کند.

5- برنامه شستشو لباس ها برای افراد دارای آلرژی با Sensitive یا Allergy Plus

در واقع از این برنامه برای شستشو لباس های افرادی که دارای حساسیت و مبتلا به آلرژی هستند، استفاده می شود. این برنامه لباس ها را در شرایط بهداشتی بسیار بالایی می شوید. این برنامه، دمای آب را در طول فرآیند شستشو حفظ می کند و به طور کامل تمامی میکروب ها و یا گرد و غبار را برای این دسته از افراد از بین می برد.

زمان شستشو در این برنامه طولانی تر می باشد تا لباس ها کاملا تمیز شوند. از این برنامه می توان برای پارچه های سخت مثل: پنبه، کتان، پتو هم مورد استفاده قرار می گیرد.

6- شستن لباس های ظریف و حریر با برنامه شستشوی Delicate یا silk در لباسشویی

به دلیل اینکه این گونه از لباس ها مانند: حریر، ابریشم، ساتن دارای بافت ظریفی هستند باید از برنامه شستشوی Delicate یا Silk استفاده کرد. این برنامه با تنظیم کردن دما و میزان چرخش دور پایین از لطمه زدن به آنها جلوگیری می کند. در هنگام شستشو پارچه ها با سرعت بسیار کمی چرخانده می شوند و عمل شستشو با کیفیت بالا و به صورت ملایم انجام می شود.

دقت شود این گونه لباس ها با دیگر پارچه های روغنی شسته نشود و حتما از مواد شوینده به صورت مایع استفاده شود.

7- استفاده از برنامه شستشوی Jeans Dark Wash برای شستن لباس های تیره

برای جلوگیری از بور شدن لباس های تیره از برنامه شستشوی Jeans Dark Wash استفاده شود. از ویژگی دیگر این برنامه این است که این پارچه ها به صورت آرام شسته می شوند تا از ایجاد چروک جلوگیری شود.

8- برنامه شستشوی Blouses / Shirt برای شستن تیشرت ها و بلوز ها

برای جلوگیری از گشاد شدن این گونه لباس ها و چروک شدن آنها از برنامه شستشوی Shirt/ Blouses استفاده شود. این برنامه شستشو لباس ها را به طور یکتواخت و با یک دور ثابت می شوید تا از چروک شدن آنها جلوگیری کند.

9- شستشوی سریع و 15 دقیقه ای با برنامه Quick Super در ماشین لباسشویی

این برنامه برای مواقعی مورد استفاده قرار میگیرد که نیاز شدیدی وجود دارد به این که یک لباس خاص در مدت زمان کوتاهی تمیز شود؛ در برخی ماشین های لباسشویی این زمان به 30 دقیقه می رسد. در شرایطی که لباس ها زیاد کثیف نیستند و لزومی ندارد به مدت طولانی تری شسته شود بهتر است از این برنامه استفاده شود. این برنامه مناسب برای لباس های معمولی می باشد.

10- شستن لباس های نخی و کتان با برنامه شستشوی Cotton لباسشویی

برای شستن لباس هایی که از جنس کتان، نخ یا پنبه می باشند می توان از این برنامه استفاده کرد. این برنامه باعث می شود که لباس ها آسیب نبینند و دچار تغییر سایز نشوند.

11- شستن لباس های پشمی با برنامه Wool در لباسشویی

برنامه شستشوی Wool لباسشویی، لباسهای پشمی و بافتنی را با آب سرد و دور پایین می شوید تا باعث باز شدن بافت های لباس ها نشود. پیشنهاد می شود که وزن بار لباس های پشمی و بافتنی در لباسشویی بیشتر از 3 کیلو نشود.

شستن لباس های پشمی و بافتنی با لباسشویی

 12- شستن لباس ها در طول شب با استفاده از برنامه Night Wash

چنانچه قرار است در شب لباس ها شسته شوند و وقت کافی در طول روز برای شستن لباس ها نیست بهتر است از برنامه Night Wash استفاده شود تا مزاحمتی برای دیگر افراد خانواده نداشته باشد. عملکرد این برنامه مانند برنامه Mix می باشد.

13- شستن پرده ها با استفاده از برنامه Curtains

به دلیل اینکه پرده ها زینت هر منزلی می باشند و آسیب وارد نشدن به آنها و همچنین چروک نشدن پرده نیز بسیار مهم است باید از برنامه شستشوی Curtains استفاده شود. این برنامه شستشو را با بالاترین سطح آب انجام می دهد و سرعت چرخش نیز در این برنامه پایین می باشد.
شستن پرده ها با لباسشویی

14- برنامه Easy Care / یا +Easy Care ضد چروک و اتوکشی لباس ها

طبیعتا بعد از شستشو، لباس ها چروک شده و نیاز به اتوکشی دارند. با تنظیم این برنامه می توان از چروک شدن لباس ها جلوگیری کرد؛ ضمن اینکه از این برنامه برای شستن انواع لباس، بلوز، الیاف مختلف در رنگ های گوناگون که اتوکشی سخت تری را دارند استفاده می کنند.

15- تنظیم دور خشک کن لباس ها با استفاده از برنامه  Gentle Spin/ Spin

برای خشک کردن لباس ها با درصد بالاتر، از برنامه Gentle/ Spin استفاده می شود. توصیه می شود سرعت خشک کن از حالت پیش فرض خارج نشود چون باعث می شود لباس ها چروک شوند. این برنامه برای مواقعی که لباس ها با دست شسته شده و فقط قصد استفاده از خشک کن وجود دارد نیز استفاده می شود.

خشک کن ها در مدل های مختلف ماشین لباسشویی متنوع می باشند. چنانچه می خواهید بدانید که خشک کن ها دارای چه مدل هایی هستند و در صورت بروز مشکل بخواهید آنها را رفع کنید سایت فنی کارا به شما پیشنهاد می دهد با مطلب انواع خشک کن ماشین لباسشویی و نحوه رفع مشکلات فنی، همراه باشید.

16- پیش شستشوی لباس های خیلی کثیف با برنامه Pre Wash

چنانچه لباس ها بسیار کثیف می باشند می توان قبل از شستشوی کامل لباس ها از این برنامه استفاده کرد تا برخی لکه ها و کثیفی های زیاد بر روی لباس را از بین ببرد. این برنامه ضمانت می کند که لباس ها تا انتهای شستشو با برنامه اصلی به نهایت تمیزی برسند.

17- Eco برنامه شستشوی به صرفه لباس ها

برای شستن لباس ها با حداقل مصرف آب و انرژی و کیفیت بالا در شستشوی لباس ها این برنامه پیشنهاد می شود. در این برنامه ها ابتدا لباس ها خیس شده و به آرامی شسته می شوند ضمن اینکه این از برنامه مدت زمان طولانی تری استفاده کرده و با توجه به دور آهسته موتور ماشین لباسشویی در مصرف انرژی و آب صرفه جویی می کند.

18- تخلیه آب توسط برنامه Empty لباسشویی

ممکن است در وسط کار شستشو ماشین لباسشویی، نیاز باشد که به دلایلی مانند: اضافه یا کم کردن لباس ها، یا جا ماندن شی ای در جیب لباس، و… آب ماشین لباسشویی تخلیه شود. در این مواقع ابتدا باید آب ماشین لباسشویی توسط برنامه empty تخلیه شود وسپس به اضافه یا کم کردن لباس و یا هر موردی دیگری که نیاز بود پرداخته شود.

19- برنامه Rinse برای آبکشی مجدد لباس در لباسشویی

گاهی احساس می شود که مواد شوینده اضافی در لباس ها باقی مانده و نیاز است تا مجددا آبکشی شود یا وقتی که لباس ها با دست شسته شده اند و فقط نیاز به آبکشی دارند، می توان از برنامه Rinse برای آبکشی آنها استفاده کرد.

20- ایجاد تاخیر در برنامه شستشو با برنامه Time Delay در لباسشویی

یکی از پر کاربردترین برنامه های ماشین لباسشویی Time Delay می باشد. به این صورت که می توان لباس ها را در داخل لباسشویی انداخته و با تنظیم زمان شروع به کار آن توسط Time Delay  عمل شستشو را انجام داد. با به کار گرفتن این برنامه می توان در ساعاتی که مصرف انرژی کمتر است، شستشوی لباس ها را انجام داد.

21- شستشوی دیگ ماشین لباسشویی توسط برنامه Drum Clean

شستشوی دیگ لباسشویی یکی از موارد مهمی است که بعد از استفاده زیاد از ماشین لباسشویی باید انجام شود تا علاوه بر افزایش عمر ماشین لباسشویی از بو گرفتن لباس جلوگیری شود. با برنامه Drum Clean می توان دیگ ماشین لباسشویی را شستشو داد هنگام استفاده بهتر است از یک مایع جرم گیر نیز استفاده شود. و این کار بهتر است هر 6 ماه یکبار انجام شود.

به دلیل اینکه آب های کثیف در لباسشویی جریان دارد و ممکن است در بعضی قسمت های لباسشویی باقی بماند و باعث رشد قارچ ها و باکتری ها شود بهتر است نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی را بدانید تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید.  روش های کاربردی تمیز کردن لباسشویی با استفاده از ترفند های خانگی به شما در افزایش عمر لباسشویی تان کمک می کند.

دسته بندی شده در: تعمیر ماشین لباسشویی, مجله

ارسال نظر