ارسال آگهی

معرفی بهترین موتور کولر آبی

در معرفی بهترین موتور کولر آبی اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که موتور قلب تپنده کولر آبی شما می باشد. این موتورها را می شود از جهات گوناگون مثل مقدار قدرت و هم چنین خازن دار بودن یا نبودن و… دسته بندی کرد که در ادامه شما را با تمام ویژگی های بهترین موتور کولر آبی آشنا خواهیم کرد.

فهرست مطلب بهترین موتور کولر آبی

بهترین موتور کولر آبی بیشتر از نوع قفس سنجابی یا قفسه ای می باشند که با استفاده ازنیوری سیم پیچ یا خازنی که دارند راه اندازی می شوند. این موتور ها داری دو سرعت کند و تند می باشند که نوع خازن دار آن در بازار به موتورهای خازنی هم معروف است که در ادامه بیشتر با این نوع موتورها آشنا خواهید شد.

معرفی بهترین موتور کولر آبی با توجه به حجم آن

یکی از مواردی که با توجه به آن بهترین موتور کولر آبی را دسته بندی می کند قدرت موتور است که بر اساس اسب بخار می باشد. لذا موتور کولرهای آبی بر این اساس ۴ نوع بیشتر نیستند که در زیر آنها را به ترتیب برای شما لیست کردیم و خوب است بدانید هر کدام از این کولر ها با رنگ مخصوص دسته خود هم شناخته می شوند.

انواع بهترین موتور کولر آبی

بهترین موتور کولر آبی در ظرفیت های مختلف

  1. موتور یک چهارم اسب بخار ( کم حجم ترین و کوچترین موتور با دسته مشکی)
  2. موتور یک سوم اسب بخار(با دستگیره پلاستیکی سفید)
  3. موتور یک دوم یا نصب اسب بخار (با دستگیره پلاستیکی قرمز)
  4. موتور سه چهار اسب بخار( بزرگترین و قدرت مند ترین موتور کولر آبی ( با دستگیره پلاستیکی سبز)

همانطور که خدمت شما عرض کردیم می توانید موتور مناسب کولر خود را با توجه به رنگ دسته آن شناسایی کنید.

اگر موتور کولرتان صدای خاصی می دهد یا اینکه داغ می کند یا اینکه از کار افتاده است و شما در تهران هستید می توانید همین الان بدون معطلی با رفتن به لینک صفحه تعمیر کولر آبی تهران از بهترین تعمیرکاران کولر آبی تهران با قیمتی مناسب استفاده نمایید.

بهترین موتور کولر آبی کدام است؟

معمولا زمانی که افراد برای خرید موتور کولر به مغازه های مربوطه مراجعه می کنند افراد فروشنده، موتورهای با توان بالا را بهترین موتور کولر آبی می دانند در حالی که این مسئله کاملا اشتباه است و شما باید موتور متناسب با کولر خود را خریداری نمایید.
چرا که اگر موتور از ظرفیت کولر منزلتان پایین تر باشد که داغ می کند می سوزد و در موارد شدید آن دچار آتش سوزی می شود ، ولی اگر قدرت آن هم بیشتر از توات کولر باشد بعد از مدتی تمام اجزای کولر شروع به لرزیدن و از هم باز شدن می کند.

ما در زیر اطلاعات درست خرید موتوری متناسب برای کولرتان را گذاشتیم تا با توجه به این اطالاعات خریدی مطمئن داشته باشید.

خرید بهترین موتور کولر آبی با ظرفیت مناسب

می توانید در این جدول بهترین موتور کولر آبی را متناسب با ظرفیت کولرتان انتخاب کنید

شناختن اطلاعات دور تند و کند کولر

یکی از اطلاعاتی که درمورد قبل تپنده کولر باید به آن توجه کنیم میزان چرخش در دور تند و دور کند کولر است که در عیب یابی موتور کولر آبی هم باید این را در نظر بگیرم.

خواندن اطالاعات دور تند و کند اینگونه است که مثلا می گویند این موتور این کولر دو دور ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ است به این معنا است که دور ۱۰۰۰ بعنوان دور کند و دور ۱۵۰۰ بعنوان دور تند آن در نظر گفته می شود. در معرفی این وسیله باید اضافه کرد، توجه به خازن هایی که در ساختار موتور کولر آبی با ظرفیت بالا به کار برده شده است در هنگام تعمیر کولر آبی هم امری ضروری است، البته برای موتورهای قوی از خازن استفاده می شود که در هنگام راه اندازی انرژی برق زیادی مصرف نکنند و از طریق خازن این انرژی تامین شود.

راهنمای خرید بهترین موتور کولر آبی

شما باید درهنگام خرید موتور کولر آبی به غیر از ظرفیت کولر به عوامل دیگر هم توجه کنید که در نهایت خرید موفق و تابستانی بدون دغدغه را پشت سر بگذارید، لذا ما این موارد را به صورت تیتر وار در زیر به آن اشاره می کنیم:

  • پایه داشتن موتور کولر امر کوچک ولی مهم است به این دلیل که اگر موتوری که خریداری کردید پایه نداشته باشد باید پایه برای آن جداگانه تهیه کنید واینکه پایه خریداری کرده با موتور و کولر به خوبی متصل می شود این هم مسئله ی دیگری است که درد سر آن زیاد است.
  • بوش یا بلبرینگ موتور کولر کاملا بی صدا باشد که در چرخش کولر تاثیر منفی نداشته باشد
روغن کاری بلبرینگ کولر آبی

برای محافظت از کولر آبی می توان یاتاقان های آن را روغن کاری کرد.

  • کم مصرف بودن برق موتور اهمیت زیادی دارد و اگر هزینه بیشتری هم برای موتورهای کم مصرف می کنید بدانید که در نهایت این هزینه به جیبتان باز می گردد چرا که موتور های پر مصرف اصطحلاک بالایی دارند و هزینه برق مصرفی آنها در دراز مدت زیاد می شود.

سوالات مربوط به خرید موتور کولر آبی

با توجه به توان قدرتی، موتور کولر آبی چند نوع موتور داریم؟

با توجه به ظرفیت موتورهای کولر آبی ما ۴ نوع موتور کولر آبی یک چهارم، یک سوم، دو سوم، سه چهارم اسب بخاری داریم .

موتورهای با ظرفیت خاص را چگونه از هم تشخیص دهیم؟

اطلاعات این موتورهای کولر روی بدنه آنها حک شده ولی در عین حال میتوانید آنها را از رنگ دسته هایشان تشخیص دهید.

برای خرید موتوری متناسب برای کولر به چه مواردی توجه کنیم؟

برای خرید موتوری متناسب برای کولر باید به کم مصرف بودن آن، ظرفیت و هم چنین پایه دار بودن موتور توجه کنید.

دسته بندی شده در: سرویس کولر آبی, تعمیر کولر آبی, مجله, دانستنی ها

ارسال نظر