ارسال آگهی

مشکلات کولرگازی و راههای برطرف کردن مشکلات کولرگازی

آنچه در این مطلب میخوانید:

مشکلات رایج کولر گازی که با آنها روبرو هستیم چیست و برای حل آنها چه باید کرد؟ کولر های گازی شامل دو بخش داخلی و خارجی می باشند که قسمت خارجی آن چون در فضای آزاد و در معرض گرد و غبار و باران قرار دارد، هر ساله و حتی در بعضی از شهرها هر چند ماه یکبار نیاز به سرویس کردن کولر گازی دارند. در صورت تمایل می توانید اطلاعات و مشخصات افراد متخصص در زمینه تعمیر کولر گازی در تهران را از طریق همین سایت مشاهده کنید.

سرویس کولرگازی و مشکلات رایج کولر گازی

مشکل روشن نشدن کولر گازی

از مشکلات رایج کولر گازی روشن نشدن کولر می باشد که برای عیب یابی این مشکل باید قسمت های الکتریکی کولر گازی را بررسی نمایید. قسمت های الکتریکی شامل خازن، سیم های رابط، رله حرارتی، کمپرسور کولر گازی و دو شاخه برق و کلید چند وضعیتی (کلید فن) می باشد و همچنین کنترل از راه دور (مختص کولر های دو تکه) و کلید اصلی کولر گازی جزء قسمت های الکتریکی کولر گازی به حساب می آید.

معیوب بودن یکی از این قسمت ها سبب روشن نشدن کولر گازی خواهد شد، در کولر های های گازی به منظور ایجاد گشتاور راه اندازی کمپرسور معمولا از یک یا دو خازن استفاده می کنند که اغلب بکار گیری از این خازن ها به این شکل است که از یک خازن به منظور راه اندازی موتور فن یا همان پروانه و از دیگری برای راه اندازی کمپرسور استفاده می کنند و ظرفیت این خازن ها با توجه به کولر متفاوت می باشد، پس حتما خازن ها را بررسی و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.

خرابی اجزای مکانیکی کولر گازی

از دیگر مشکلات رایج کولر گازی خراب شدن اجزاء مکانیکی کولر گازی می باشد که این اجزاء کولر با اندکی اختلاف شبیه به قطعات مکانیکی یخچال می باشد این اجزا شامل کندانسور یا همان رادیاتور، فیلتر یا درایر، کمپرسور، پروانه اواپراتور، سینی زیر کولر، فیلتر خروجی هوا، خروجی هوا و لوله مویین می باشد که وجود بعضی از این قطعات باعث شده است تعمیر کولر گازی بسیار شبیه به تعمیر یخچال باشد.سرویس کولر گازی خرابی اجزای مکانیکی کولر گازی

در کولر های دو تکه کندانسور و کمپرسور در بخش خارجی قرار داده شده اند و این قسمت معمولا در فضاهای باز نصب می گردند، واحد اواپراتور یا تبخیر و شیر انبساط در یک کولر گازی داخلی قرار داده شده است. کولر های دو تکه اغلب مجهز به دستگاه کنترل از راه دور می باشند و این نوع نسبت به بقیه کمتر نیاز به تعمیر کولر گازی پیدا می کند. برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به بخش خارجی می توان از یک فیلتر از جنس پلاستیک با قابلیت جذب گرد و غبار استفاده کرد. جهت سرویس کولرگازی میتوانید به صفحه سرویسکار کولر گازی مراجعه کنید.

مشکل عدم تنظیم ترموستات در کولرگازی

عدم تنظیم ترموستات یا شارژ کردن بیش از اندازه اواپراتور از دیگر مشکلات رایج کولرگازی می باشد. بهتر است بدانید عدم تنظیم ترموستات یا بیش از حد شارژ کردن گاز اواپراتور از دیگر مشکلات رایجی می باشد که با اندکی دقت می توانید از بروز این مشکل جلوگیری نمایید. برای جلوگیری از سرریز کردن آب از جداره های کولر می توانید از سینی کولر استفاده کنید که این سینی در قسمت زیرین کولر گازی تعبیه شده است.(نکات کلیدی افزایش طول عمر کولر گازی)

دسته بندی شده در: سرویس کولر, تعمیر کولر, سرویس کولر گازی, تعمیر کولر گازی, مجله

ارسال نظر