ارسال آگهی

ماشین بازو غلطان چیست؟ مزایای استفاده از دستگاه بازو غلطان

یکی از پرکاربرد ترین ماشین آلات در زمینه خدمات شهری، دستگاه بازو غلطان می باشد. با استفاده از این ماشین می توان همزمان از نیروی انسانی و نیروی مکانیکی، به بهینه ترین صورت ممکن استفاده کرد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این دستگاه پرکاربرد آشنا شوید:

یکی از مهم ترین کاربرد های دستگاه بازو غلطان را می توان حمل نخاله و مصالح ساختمانی بیان کرد. با استفاده از این شیوه جدید جمع آوری، می توان در هزینه های نظافت شهر صرفه جویی کرد و این کار را در مقایسه با روش های سنتی بسیار آسان تر انجام داد.

ماشین بازو غلطان چیست؟

ماشین بازو غلطان یکی از دستگاه های کاربردی در صنعت حمل و نقل به شمار می رود که مجهز به یک مخزن قابل جا به جایی می باشد. بازوهای هیدرولیکی تعبیه شده در این دستگاه، قادر هستند مخزن را بر روی زمین قرار داده و پس از انجام مراحل بارگیری، مجددا آن را بر روی شاسی قرار دهند.

ماشین بازو غلطان چیست؟

معمولا دستگاه بازو غلطان را بر روی کامیون های سنگین نصب می کنند تا به راحتی امکان حمل و جا به جایی مخازن وجود داشته باشد. از این دستگاه برای حمل و نقل نخاله و مصالح ساختمانی، زباله و بازیافت ها، ماشین آلات قراضه و … استفاده می شود.

همانطور که اشاره شد، بازو غلطان برای جا به جایی و بلند کردن مخزن از سطح زمین، از چند جک هیدرولیکی استفاده می کند. توجه داشته باشید که برای نصب اصولی بازو غلطان بر روی انواع کامیون و ماشین، نکات زیادی را باید رعایت کرد تا مخزن به شیوه صحیح بر روی ماشین قرار گرفته و حمل و نقل به صورت امن و مطمئن انجام گیرد.

ظرفیت دستگاه بازو غلطان چگونه تعیین می شود؟

به وزنی که این دستگاه قادر است از سطح زمین بلند کرده و بارگیری کند، ظرفیت تخلیه یا بارگیری بازو غلطان گفته می شود. ظرفیت دستگاه های بازو غلطان می تواند بین 3500 تا 30000 کیلوگرم متفاوت باشد. یکی از اساسی ترین فاکتور های تعیین کننده ظرفیت، نسبت طول مخزن به شاسی ماشین می باشد.

با استفاده از این نسبت می توان زاویه بارگیری را مشخص کرد. اگر مخزن دارای طول کمتری نسبت به استاندارد باشد، هنگام بارگیری زاویه تند ایجاد می شود که این مسئله موجب کاهش نرخ بارگیری می شود. فاکتور مهم دیگر در تعیین ظرفیت بازو غلطان، ارتفاع شاسی است.

ظرفیت بازو غلطان چگونه تعیین می شود؟

هرچه شاسی ماشین ارتفاع کمتری داشته باشد، زاویه بارگیری کمتر شده و در نتیجه بارگیری با سرعت بیشتر انجام خواهد شد. یکی دیگر از فاکتور های موثر در ظرفیت بارگیری بازوغلطان، قلاب می باشد. هرچه ارتفاع قلاب بیشتر شود، ظرفیت بازوغلطان نیز افزایش می یابد.

پس می توان نتیجه گرفت هرچه ارتفاع شاسی کمتر و طول مخزن و قلاب بیشتر باشد، ظرفیت بارگیری و تخلیه بازو غلطان بیشتر شده و کل فرایند به صورت بهینه تری انجام می گیرد.

مزایای استفاده از بازو غلطان چیست؟

بازو غلطان ها را می توان بر روی انواع شاسی های سبک و سنگین نصب کرده و از آن استفاده کرد. همچنین می توان با توجه به فرایند مورد نظر، انواع مخازن مناسب برای حمل نخاله و مصالح ساختمانی، زباله و بازیافت، تانکر آب و … را بر روی آن نصب کرد. این انعطاف پذیری در شیوه استفاده از این دستگاه سبب شده است به کارگیری ماشین بازو غلطان مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی برخی از این مزیت ها می پردازیم:

مزایای استفاده از بازو غلطان چیست؟

  1. به کارگیری دستگاه بازو غلطان موجب کاهش تعداد ماشین آلات حمل و نقل، و در نتیجه کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی می شود.
  2. با استفاده از این ماشین می توان به راحتی بارگیری را از سطح زمین انجام داد و هنگام تخلیه بار نیز آن را به صورت دقیق در محل مورد نظر قرار داد.
  3. حمل و نقل و جا به جایی بار با استفاده از بازو غلطان، این امکان را فراهم می آورد تا بتوان بار را از مسیر های دشوار، مثل محل های باریک و تنگ عبور داد.
  4. این سیستم را می توان به طور کامل از داخل کابین مدیریت و کنترل کرد.
  5. در ماشین های بازو غلطان می توان مخزن را به سرعت تعویض کرد و فرایند حمل و نقل بار را سرعت بخشید.
  6. با توجه به ماشینی که بازو غلطان بر روی آن تعبیه شده است، ممکن است بتوان چند مخزن را با یک ماشین حمل کرد.

دسته بندی شده در: حمل نخاله و حمل مصالح, مجله

ارسال نظر