ارسال آگهی

اجزای تشکیل دهنده ماشین لباسشویی( اتوماتیک و نیمه اتوماتیک)

دستگاه ها و لوازم خانگی همچون ماشین لباسشویی، در انواع مختلف اتوماتیک و نیمه اتوماتیک عرضه میشوند. برای مثال ماشین های لباسشویی اتوماتیک که مخزن آنها روی محور افقی شان سوار است. و یا در نوع دیگر، ماشین لباسشویی که مخزن آنها روی محور عمودیشان سوار میشود. در هرصورت اجزای الکتریکی و مکانیکی ماشین لباسشویی اتوماتیک به شرح زیر است:

در ادامه هریک از اجزا و قطعات را به اختصار توضیح خواهیم داد تا بتوانید با آگاهی از وظیفه اصلی هریک، هنگام خرید و استفاده، دچار مشکل نشوید و به تعمیرات ماشین لباسشویی در تهران نیازمند نباشید.

ماشین لباسشویی اتوماتیک

اجزای الکتریکی ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

1- دوشاخه: وظیفه دوشاخه انتقال انرژی الکتریکی به کابل رابط ماشین و در نهایت سایر قسمت ها و اجزای الکتریکی ماشین است. اگر چنانچه خواستید دوشاخه را تعویض کنید، به جریان نامی دوشاخه جدید توجه و دقت کنید. مثلا باید در نظر داشته باشید که دوشاخه هایی با جریان کمتر از 16 آمپر جهت استفاده در ماشین لباسشویی مناسب نمیباشند.

2- کابل رابط: کابل ماشین لباسشویی را 2*5.2 و یا حداقل در حدود 2*5.1 استفاده کنید.

3-ترمینال: از این وسیله برای ایجاد اتصالاتی مطمئن و ایمن و عایق بودن بدنه نمورد استفاده قرار میگیرد. در ماشین های لبایسشویی معمئولا از ترمینال های پلاستیکی و کائوچویی استفاده میکنند. ترمینال بر روی بدنه با پیچ و مهره در جای خود مستقر میشود.

4-کلید قطع و وصل: در اکثر لوازم خانگی من جمله دستگاه ماشین لباسشویی، کلید در نزدیکی تایمر وجود دارد که جریان برق و در نتیجه خاموش و روشن شدن لباسشویی را کنترل میکند.

جهت تست این کلید میتوانید از روی نقشه ی ماشین لباسشویی که معمولا در کاتالوگ ماشین قرار دارد، کلید مورد نظر خود را شناسایی کرده و با اهم متر از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. دو پایه خروجی و ورودی کلید را به اهم متر وصل کنید. چنانچه کلید کار خودرا درست انجام داده باشد، باید عقربه منحرف گردد و تقریبا عدد صفر را نشان دهد.

اگر عقربه منحرف شود ولی عدد صفر را نمایش ندهد، کنتاکت کثیف شده است. میتوانید با استفاده از اسپری کنتاکت به رفع این مشکل جزئی بپردازید.

و اگر عقربه در هیچ صورتی منحرف نشود، لازم است صفحه تایمر راباز کنید و با تخصص افراد فنی کار تعمیرکار، به تعمیر کامل آن بپردازید.

5-لامپ هشدار (لامپ خبر): برای آگاه کردن کاربر از این موضوع که ماشین لباسشویی به برق متصل گشته است، یا لامپ 220 ولتی به کارگیری شده است.

6-میکروسوئیچ: چنانچه برخلاف معمول، ماشین پیش از بسته شدن درب شروع به کار کردن کند، و یا به هردلیلی در ماشیبن لباسشویی هنگام کار باز شود، ماشین کار چرخش و شست وشوی خود را متوقف میکند. در واقع این امکان نوعی سیستم ایمنی و حفاظتی در ماشین های لباسشویی محسوب میشود.

ماشین لباسشویی اتوماتیک از نظر عملکرد

هم چنین از لحاظ عملکرد نیز میتوان ماشین های لباسشویی را در دو نوع تعریف کرد:

1) ماشین های لباسشویی اتوماتیک
2) ماشین های لباسشویی تماماتوماتیک با خشک کن 100%

هر دونوع بیان شده در دسته ماشین های لباسشویی اتوماتیک دارای مزایا و امکانات خاص خود میباشند. اگرچه تنها تفاوت آنها میتواند وجود خشک کن قوی در نوع دوم باشد که در تسریع فرآیند لباسشویی کمک کننده خواهد بود.

انواع ماشین لباسشویی اتوماتیک از نظر ظاهر

اصولا ماشین لباسشویی اتوماتیک به ماشینی گفته میشود که پس از قرار دادن لباس ها درون آن و ریختن پودر ماشین داخل آن، دیگر نیازی به فرد نداشته و ماشین لباسشویی به طور خودکار و کامل، به انجام کار های مربوط به شست وشو میپردازد.

دو نوع ماشین لباسشویی اتوماتیک وجود دارد:

الف) ماشین لباسشویی اتوماتیک با محور افقی ( در از جلو)
ب) ماشین لباسشویی اتوماتیک با محور عمودی (در از بالا)ماشین لباسشویی اتوماتیک در جلو

اجزای سازنده ماشین های لباسشویی نیمه اتوماتیک

اجزای هردونوع ماشین شامل موارد زیر هستند:

  • بدنه لباسشویی
  • دیگ
  • آبکش
  • بلبرینگ
  • کاسه نمد
  • فلکه
  • تسمه
  • لنگر ها
  • لاستیک دور در
  • لرزه گیر
  • محفظه جا پودری
  • ضامن در و دستگیره
  • شیلنگ ورودی
  • شیلنگ تخلیه
  • انواع فیلتر
  • لولای در
  • خرطومی دیگ به زیر جاپودری
  • خرطومی دیگ به فیلترماشین لباسشویی اتومیپاتیک در بالا

عملکرد قطعات ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک

برای آشنایی مختصر با اجزای سازنده و عملکرد قطعات سازنده ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک به مطالب زیر توجه کنید، همچنین سایت فنی کارا به شما کمک می کند تا بتوانید در هنگام خرید با رعایت نکاتی بهترین انتخاب را داشته باشید. برای یک انتخاب مطمئن مطلب راهنمای خرید بهترین ماشین لباسشویی در سایت فنی کارا خوانده و از مطالب آن بهره مند شوید.

1- پروانه شست و شو: نقش مهمی در میزان تمیز کردن لباس ها دارد. تفاوت پروانه ها در تعداد پره هایشان است. هر چه سرعت چرخش پروانه بیشتر باشد، قطر آن کمتر میشود.

2-کاسه نمد: برای جلوگیری از هرگونه نشت آب از طرف مخزن شست وشو به داخل موتور، از کاسه نمد استفاده میکنند.

3- پولی سر موتور شست وشو : جهت محکم نگه داشتن پولی روی محور موتور از پیچ آلن نمره 4 یا اشپیل دو شاخه استفاده میشود.

4-پولی سر شفت: کاهش سرعت و انتقال حرکت چرخشی موتور به پروانه شست و شو را بر عهده دارد.

5- گرمکن: در ماشین های لباسشویی نیمه اتوماتیک، که بدنه شان از جنس استیل یا آهن است از گرمکن استفاده میشود.

6-موتور شست و شو ماشین لباسشویی: معمولا موتور را در نوع تک فاز با خازن دائم به کار میبرند.

7-تایمر مکانیکی: برای خاموش و روشن کردن موتور شست و شو در ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک، از تایمر مکانیکی استفاده میکنند.

8-پایه : پایه های ماشین لباسشویی نقش استقرار و تحکیم ماشین را بر عهده گرفته اند.

9-شیلنگ پلاستیکی ماشین لباسشویی: جهت تخلیه آب مخزن شست و شو از شیلنگ پلاستیکی استفاده میشود.

10- مدار الکتریکی ماشین لباسشویی: ماشین های لباسشویی تک مخزنه نیمه اتوماتیک که مردم از آن استفاده میکنند، سیستم کنترل متنوعی دارند. تفاوت این موتور ها در نوع الکتروموتور شست و شو ماشین ها میباشد.

همچنین اگر شما در شهری غیر از تهران سکونت دارید  و نیازمند این هستید تا بتوانید در کمترین زمان شماره تلفن یک تعمیرکار حرفه ای ماشین لباسشویی در مشهد، تبریز، ساری و دیگر شهرها را دریافت کنیدکه زنگ بزنید و برای برطرف کردن مشکل لباسشویی خود زمان زیادی ندارید بهتر است همیشه نام فنی کارا را به خاطر بسپارید.

موتور ماشین لباسشویی

-لابسشویی-اتوماتیک-در-جلو-e1537776545907.jpg

دسته بندی شده در: تعمیر ماشین لباسشویی, مجله

ارسال نظر