ارسال آگهی

فناوری اینورتر در کولر گازی به چه معناست؟

فناوری اینورتر در کولر گازی از دید تخصصی و مزایای این فناوری موضوع مطلبی است که در این نوشته به شرح آن پرداخته ایم تا با این تکنولوژی بروز بیشتر آشنا شوید و از مزایای آن آگاهی داشته تا در هنگام خرید کولر گازی با اندکی هزینه بیشتر از هزینه های گزاف بعدی که بابت هدررفتن انرژی ملزوم به پرداخت آن خواهید شد، جلوگیری به عمل آورید.

اینورتر چیست؟

اگر از نظر نوع سیستم کارکرد بخواهیم کمپرسور کولر گازی را بررسی کنیم باید گفت که کمپرسور کولر گازی می تواند دارای دو حالت دور متغیر و یا حالت دور ثابت داشته باشد که به حالت دور متغیر آن اینورتر می گویند. در کولر های گازی با دور ثابت با روشن و خاموش شدن کمپرسور عمل تنظیم دما صورت می گیرد و به سیستم برق شوک وارد می کند. در کولر های گازی اینورتر عمل خاموش و روشن شدن کمپرسور با تغییر دور کمپرسور متوقف شده و این عدم خاموشی کمپرسور کولر گازی باعث صرفه جویی زیادی در مصرف برق خواهد شد.

فناوری اینورتر در کولر گازی از نظر تخصصی

در کولر های گازی با برخورداری از کمپرسورهای فناوری اینورتر ، چرخش کمپرسور به صورت دورانی بوده و سرعت آن متغیر می باشد در واقع فناوری اینورتر در کولر گازی به معنای برخورداری از دور متغیر می باشد. کم و زیاد شدن دور کمپرسور بسته به رطوبت و دمایی که کاربر تنظیم می کند، دارد.فناوری اینورتر در کولر گازی از نظر تخصصی

در فناوری اینورتر تا زمانیکه کمپرسور به دمای مطلوب کاربر نرسد خاموش کامل نخواهد شد، فقط از دور آن کاسته می شود و با کمترین مصرف برق کار می کند. کمپرسور در فناوری اینورتر تنها در صورت نیاز در زمان شروع با دور بالا کار می کند. فناوری اینورتر در کولر گازی به دلیل عدم عمل اتومات و استارت کردن کمپرسور که علت اصلی بالارفتن مصرف برق می باشد، وجود ندارد مصرف برق به مقدار چشمگیری کاهش می یابد.

جریان برق شهر در فناوری اینورتر به چه صورت است؟

فناوری اینورتر در کولر گازی برق شهری که به صورت متناوب است تبدیل به یک جریان مستقیم شده و سپس این جریان مستقیم به جریان متناوب مطلوب تبدیل می شود. در پایتخت و بیشتر شهرهای ایران بنا به تجربه ای که یک سرویس کار کولر گازی تهران متخصص در زمینه سرویس و  تعمیر کولر گازی تهران داشته اند خرید کولر گازی با فناوری اینورتر را توصیه می کنند و مقرون به صرفه تر می دانند.

مزایای فناوری اینورتر در کولر گازی

با بهره بردن از این فناوری قابلیت این را داریم که جریانی به صورت متناوب با فرکانس دلخواه به کمپرسور دستگاه وارد کرد و این بدان معناست که روی دور موتور کنترل خواهیم داشت و سرعت دلخواه را می توان تنظیم نمود که برای تنظیم کردن دمای خروجی کولر گازی به جای وصل و یا قطع کردن کمپرسور کولر، می توان دور موتور را کاهش و یا افزایش داد.مزایای فناوری اینورتر در کولر گازی

شاید این سوال پیش آید که تفاوت بین کم و زیاد کردن دور موتور و قطع و وصل کردن مکرر کمپرسور چیست؟ در پاسخ این سوال باید گفت که اصلی ترین تفاوت این دو در میزان استهلاک و مصرف انرژی می باشد. زیاد و کم شدن دور موتور کمپرسور شدت به نسبت کمتری به وضعیت قطع و وصل شدن کمپرسور دارد و میزان مصرف انرژی کمتری صرف خواهد شد و همچنین میزان استهلاک بسیار کمتر به حالت سنتی خاموش و روشن شدن کمپرسور دارد.

اتلاف انرژی در کولر گازی هایی با فناوری اینورتر حدود 5 درصد در هر مرحله از تبدیل می باشد اما جالب است بدانید با این تکنولوژی بطور کلی در مصرف انرژی کمپرسور کولر گازی به میزان 60 درصد صرفه جویی خواهیم داشت و این بزرگترین مزیت این فناوری می باشد که در هنگام خرید کولر گازی اگر به این نکته توجه داشته باشیم حاضریم با صرف هزینه ای بیشتر در زمان خرید یک کولر گازی مقرون به صرفه خریداری کنیم.

دسته بندی شده در: لوازم خانگی, مجله, معرفی, راهنمای خرید

ارسال نظر