ارسال آگهی

چگونه عمر ایزوگام را افزایش دهیم؟ عوامل موثر در طول عمر ایزوگام

امروزه استفاده از عایق ها و پوشش های رطوبتی نظیر ایزوگام رونق بسیاری یافته و تقریباً در تمام ساختمان ها، مخصوصاً در قسمت پشت بام، از ایزوگام به عنوان عایق استفاده می شود. این محصول نیز مانند سایر محصولات عایقی، عمر مشخصی دارد که بسته به شرایط و عوامل محیطی قابل تغییر است. عمر مفید ایزوگام به پارامترهای بسیاری بسته است که به چند مورد از آن پرداخته و توضیحات لازم را برای بالا بردن سطح اطلاعات شما در اختیارتان قرار خواهیم داد.افزایش طول عمر ایزوگام

عواملی که موجب کاهش یا افزایش طول عمر ایزوگام میشوند:

به طور کلی از جمله عواملی که در افزایش و کاهش یافتن عمر ایزوگام موثر هستند و رعایت نکاتی در زمینه گفته شده موجب کارایی بهتر عایق های پوششی در سطح دیوارها و پشت بام می شود، می توان به موارد زیر به شکل لیست وار اشاره کرد:

  • کیفیت ایزوگام خریداری شده 
  • اجرا و راه اندازی
  • روش صحیح بهره برداری
  • محل کاربرد (متناسب با نوع ایزوگام)
  • شرایط محیطی(اقلیم)

    رعایت این نکات همواره ایزوگام را سالم نگه میدارد!!

    اولین، مهمترین و تاثیرگذارترین پارامتر در حفظ سلامت ایزوگام و افزایش طول عمر ایزوگام، کیفیتی است که در قیر آن به کار رفته شده. در ایران شرکت های تولید کننده ایزوگام نیز در بقا و کیفیت عملکر این محصول موثر هستند. به عنوان مثال می توان از شرکت های ایزوگام شرق، ایزوگام دلیجان، ایزوگام بام گستر و… به عنوان شرکتهای معتبر با تولید کالاهای با کیفیت نام برد.

    چنانچه ایزوگام با کیفیت تهیه کنید اما در راه اندازی و اجرای آن دقت کافی را به کار نبرید، تلاش شما بی ثمر خواهد بود. نحوه نصب و اجرای ایزوگام در طول عمر آن موثر است. نصاب ایزوگام باید ماهر، مجرب و قابل اعتماد باشد تا با حوصله به راه‌اندازی ایزوگام در محل مورد نظر شما بپردازد. پس توجه به نکات مهم در هنگام نصب ایزوگام و استفاده از متخصصین زبده، طول عمر مفید ایزوگام را افزایش خواهد داد.

    روش صحیح بهره برداری؛ چنانچه مایلید طول عمر ایزوگام کاهش نیابد، لازم است ایزوگامی با کیفیت و مرغوب بکار گیرید و در استفاده درست از آن مراقبت باشید و هنگام تعمیرات پس از راه اندازی، دقت لازم را به خرج دهید. همچنین از وارد آمدن هرگونه ضربه و سوراخ شدن لایه های شکم جلوگیری کنید.

    محل بکارگیری ایزوگام باید متناسب با نوع ایزوگام و روکش های آن باشد. به عنوان ساده ترین مثال ایزوگام هایی که با اقلیم و شرایط گرم سازگار هستند قابل استفاده برای مکان های سردسیر با آب و هوای متغیر نمی باشد. زیرا ممکن است در اثر سرما آسیب ببیند! استفاده از ایزوگام تک لایه برای مکان هایی با اهمیت بالا توصیه نمی شود چرا که از بین رفتند لایه ایزوگام خسارات جبران نشدنی به همراه دارد.ترمیم و حفظ سلامت ایزوگام

 برای افزایش عمر مفید ایزوگام چه اقدامی صورت دهیم؟!

در اینجا سعی داریم تنها چند مورد از عوامل موثر بر عمر مفید ایزوگام را بیان کنیم تا با رعایت نکات آن از مراجعه به افراد تعمیرکار و نصاب ایزوگام رهایی یابید.

  1. زیرکاری مناسب نقش اساسی و مهم در افزایش طول عمر ایزوگام دارد!! (برای مثال تنظیم درست شیب سطح زیر ایزوگام باید با کیفیت و استحکام بالا انجام گیرد)
  2. مهارت نصاب در نصب ایزوگام بسیار حائز اهمیت است. چنانچه از دقت کافی برخوردار نباشند، کارایی و عمر ایزوگام به کار رفته شده کاهش می یابد و موجب بالا زدگی و یا ترک ایزوگام میشود.
  3. بهتر است ایزوگام از جنسی مرغوب و با برند شرکت های معتبر کشور باشد.
  4. همواره سعی کنید از ایزوگام مرغوب به‌جای ایزوگام نامرغوب بی کیفیت، اگرچه گرانتر، استفاده کنیم.
  5. ایزوگام باید بسته به مکانی که طبق ویژگی های آن ساخته شده به کارگیری شود. برای مثال برخی ایزوگام های روکشدار با روکش  آلومینیومی برای پوشش مکان هایی مانند پشت بام مناسب هستند. در حالیکه برخی محصولات روکشدار دیگر که اغلب در دیوار، سرویس بهداشتی با پی ساختمان به کار میروند، ایزوگام تک لایه میباشند.

توجه: از روش های تشخیص ایزوگام مرغوب از غیر مرغوب آن است که محصول بی کیفیت به مرور زمان حالت الاستیکی خود را از دست می‌دهند، سوراخ شده و بعد از مدتی از سطح بام و یا محل مورد نظر شما جدا می شود.

چرا عمر ایزوگام کاسته میشود؟!!

  •  گاهی پس از نصب ایزوگام مشاهده می‌شود که در کناره های ایزوگام چین خوردگی به وجود آمده است و یا ترک برداشته. این به دلیل نصب نادرست ایزوگام در روز اول است که در واقع عمر ایزوگام را کاهش داده است. (نگهداری صحیح ایزوگام موجب جلوگیری از خرابی آن میشود!)
  • چنانچه کولر نشتی داشته باشد و به صورت مداوم روی فویل و لایه های ایزوگام آب بریزد، این امر موجب کاهش عمر ایزوگام می شود.
  • وارد شدن ضربه، ایجاد سوراخ و پاره شدن لایه ها و قرار دادن اجسام سنگین بر روی آن، عمر مفید ایزوگام را کاهش میدهد.

تشخیص پایان عمر ایزوگام

عمر مفید ایزوگام معمولا 10 سال است. یک ایزوگام به نحوی ساخته می‌شود که اشعه ماورای بنفش به لایه های درونی آن نفوذ پیدا میکند و خرابی به بار می آورد. ایزوگام های نامرغوب معمولاً از یک لایه الیاف تشکیل می‌شوند و نوع قیر به کار رفته شده در هر رول آن کیفیت نامرغوبی دارد که در این صورت عمر ایزوگام به کمتر از ۵ سال می رسد.
برای تشخیص اتمام عمر ایزوگام کهنه و فرسوده، با دقت به ایزوگام نصب شده، متوجه میشوید نخ‌های لایه‌های فوقانی قابل رویت هستند همچنین حالت براق به خود گرفتند. این عامل نشانه از پایان عمر ایزوگام است.تشخیص پایان عمر ایزوگام

بیمه ایزوگام برای تضمین عمر مفید ایزوگام

هنگام خرید ایزوگام، بیمه نامه معمولا در سه نسخه جهت ارائه شدن به خریدار، فروشنده و شرکت بیمه صادر می شود. توجه داشته باشید تاییدیه بیمه، مهر و امضا بر روی بیمه نامه مشهود باشد و یک نسخه از شرکت بیمه ارسال گردد و رسید پستی آن را نگهداری کنیم تا در صورت ایجاد هرگونه خرابی و یا کاهش عمر ایزوگام، نسبت به آنچه فروشنده به شما گفته است بتوانید از بیمه مذکور استفاده کنید.

های معتبر کشور با ضمانت عمر محصول

از جمله مشهورترین های ایزوگام که با ارائه با کیفیت ترین ایزوگام به افزایش عمر ایزوگام می‌پردازد و آن را ضمانت می کند، شرکت تولید ایزوگام دلیجان است که سفارش مشتریان خود را به محل  اعزام می‌کند. همچنین کارشناسان و مشاوران آنها سعی دارند به شما در انتخاب بهترین راهکار متناسب با محل مورد نظرتان یاری رساند.

تضمین عمر ایزوگام

دسته بندی شده در: ایزوگام و قیرگونی و آسفالت, مجله

ارسال نظر