ارسال آگهی

شناسایی کولر گازی اینورتر اصل با کولر گازی اینورتر تقلبی

شناسایی کولر گازی اینورتر اصل با کولر گازی اینورتر تقلبی در چیست و چگونه می توان کولر اصل را از یک کولر تقلبی و بی کیفیت متمایز کرد؟ برای یافتن پاسخ این سوال ابتدا باید با کولر گازی اینورتر اصل و نحوه عملکرد کولر گازی اینورتر آشنا شوید سپس با آگاهی از تفاوت های بین این دو در هنگام خرید کولر گازی بتوانید در شناسایی کولر گازی اینورتر اصل با کولر گازی اینورتر تقلبی موفق باشید و از خرید خود راضی و مطمئن به خانه برگردید.شناسایی کولر گازی اینورتر اصل با کولر گازی اینورتر تقلبی

کولر های گازی در بحث تهویه مطبوع محیط زندگی نقش بسزایی داشته و امروزه در بسیاری از منازل جای خود را باز کرده است. به خصوص کولرهایی با قابلیت سرمایشی و گرمایشی، چرا که هم نیاز به سرما در فصل تابستان و هم نیاز به گرما در فصل زمستان را فراهم می سازند. کولر های گازی با بازده خوب و سرمایش و گرمایش مطلوبی که دارند امروزه بیشتر از قبل مورد توجه مردم قرار گرفته لذا تقاضای آن نسبت به سالهای قبل بالا رفته و این سبب شده تا افراد سودجو با وارد کردن کولر های تقلبی و بی کیفیت به جای کولرهای گازی استاندارد و مرغوب و فروش آنها به افراد ناآگاه سود زیادی را به جیب بزنند.

لذا بر آن شدیم که با ذکر برخی تفاوت های بین یک کولر گازی مرغوب و استاندارد و یک کولر گازی نامرغوب و تقلبی مصرف کنندگان و خریداران کولر گازی را در شناسایی کولر گازی اینورتر اصل با کولر گازی اینورتر تقلبی توانا سازیم. کولر های گازی اینورتر که به دلیل مصرف انرژی پایینی که دارند در بازار به کولرهای گازی کم مصرف نیز شناسایی می شوند. این کولرهای گازی شاید در مقایسه به سایر کولر ها قیمت بالاتری داشته باشد ولی به مرور زمان متوجه خواهید شد که این نوع کولر چقدر در مصرف انرژی و هزینه های برق شما صرفه جویی کرده است.

آشنایی با نحوه عملکرد کولر گازی اینورتر در شناسایی کولر گازی اینورتر اصل با کولر گازی اینورتر تقلبی کمک بزرگی خواهد کرد

به طور کلی می توان گفت نحوه کار کولر های گازی تقریبا شبیه هم است بدین صورت که گازهای فریونی یا همان گازهای سرد که متشکل از ترکیبات شیمیایی خاصی اند، توسط کمپرسور کولر گازی در لوله های کولر گازی یا همان سیکل که خلا شده اند و به جز همین گاز فریونی چیزی در آنها وجود ندارد، جریان پیدا می کنند و زمانیکه این گاز به اواپراتور یا همان پنل داخلی می رسد توسط باد گرمی که به کویل ها برخورد دارد، گرم می شود و باعث می شود که سرما به محیط بیرون منتقل گردد و مجددا به کندانسور یا همان پنل بیرونی برگشته و تحت تاثیر یک سری تغییرات آماده بازگشت به فضای داخل منزل می گردد.

چگونگی شناسایی کولر گازی اینورتر اصل با کولر گازی اینورتر تقلبی

بهتر است بدانید تمامی این فرآیندهای پرتاب و مکش گاز توسط بخش خارجی یا همان کمپرسور کولر گازی صورت می گیرد و این فرآیند خلاصه ای از عملکرد کولرگازی و دستگاه های تهویه مطبوع می باشد که کولر گازی هم نوعی از همین دستگاه ها می باشد. بهتر است بدانید از معایب کولر های گازی قدیمی روشن و خاموش شدن بیش از حد کمپرسور می باشد بدین نحو که زمانیکه دمای محیط به دمایی که شما به دستگاه داده اید برسد کمپرسور کولر گازی خاموش می شود و بعد از گذشت مدتی دوباره دستور روشن شدن کمپرسور صادر شده و مجددا کمپرسور کولر گازی شروع به کار می کند که این عمل در بهترین حالت حدود 3 بار در یک ساعت اتفاق می افتد که باز هم این تعداد روشن و خاموش شدن کمپرسور اصلا به نفع کولر گازی نمی باشد و عمر مفید آن را پایین می آورد و مصرف برق را بالا خواهد برد.

کولر گازی اینورتر مصرف برق را تا چه حدی کاهش می دهد؟

اولین دلیلی که می توان برای اثبات کاهش مصرف برق کولرگازی اینورتر نسبت به کولر گازی های معمولی بیان کرد وجود همین اینورتر سبب شده است تا کمپرسور به دفعات مکرر خاموش و روشن نشود و این امر به مرور سبب می شود که هزینه های برق کاهش یافته همچنین استهلاک قطعات کولر گازی نیز کمتر شود و عمر مفید کولر گازی بالا رود. دومین دلیلی که باعث می شود مصرف انرژی کولر های گازی اینورتر نسبت به بقیه کمتر باشد استفاده از گازی سرد تر از گاز مورد استفاده در کولر های گازی معمولی می باشد. به طور تخصصی تر بخواهیم بگوییم در کولر های گازی اینورتر از گاز R410a استفاده می کنند که بسیار سرد تر از گاز R22 مورد استفاده در کولر های گازی قدیمی تر می باشد.

چگونگی شناسایی کولر گازی اینورتر اصل با کولر گازی اینورتر تقلبی

  • اولین تفاوت کولر گازی اینورتر اصلی با کولر گازی تقلبی در نحوه بسته بندی آنها می باشد بدین نحو که کولر های گازی اینورتر در بسته بندی شیک و قابل قبولی تعبیه شده اند.
  • دومین تفاوت می تواند در محل فروش این کولر ها باشد، شما برای خرید کولر گازی اینورتر اصل حتما به های کولر گازی یا فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید و هیچ گاه وسیله های برقی به خصوص کولر گازی خود را از محل هایی بی نام و اعتبار خریداری ننمایید.
  • مهم ترین نکته در شناسایی کولر گازی اینورتر اصل با کولر گازی اینورتر تقلبی در برچسب فنی کولر گازی می باشد که بر روی بدنه کولر گازی نصب می شود.

برچسب فنی یا همان پلاک کولر گازی چیست؟

برچسب فنی کولر گازی شامل اطلاعات فنی کولر می باشد که معمولا بر روی تمام لوازم برقی این برچسب را نصب می کنند که این برچسب شامل داده های زیادی از خصوصیات و مشخصات دستگاه و نوع کارکرد آن می باشد که با دقت در این برچسب می توانید از امکانات و مشخصات فنی کولر گازی خود آگاهی و اطمینان حاصل نمایید. با چک کردن این برچسب تا حد زیادی می توانید در شناسایی کولر گازی اینورتر اصل با کولر گازی اینورتر تقلبی موفق عمل کرده باشید.

دسته بندی شده در: لوازم خانگی, مجله, راهنمای خرید

ارسال نظر