ارسال آگهی

روش های مختلف لوله بازکنی منازل و ادارات

از روش های لوله بازکنی می توان به استفاده از فنر لوله بازکنی، استفاده از انواع محلول های لوله بازکنی، تلمبه لوله بازکنی و همچنین دستگاه های مخصوص بازکردن لوله اشاره کرد که در ادامه این مطلب قصد داریم این روش ها را توضیح دهیم. حتماً برای شما هم پیش آمده است که در هنگام ظرف شستن متوجه گرفتگی سینک ظرفشویی شده اید و با مشکل خارج نشدن آب داخل سینک ظرفشویی مواجه و برای رفع آن با شرکت مخصوص لوله بازکنی تماس گرفته اید. در این مطلب می‌توانید با روند انجام این کار آشنا شوید.

روش های لوله بازکنی منازل و ادارات

رایج ترین روش های لوله بازکنی

برای باز کردن لوله روش های مختلفی وجود دارد از جمله این روش ها که رایج ترین نوع آن می باشد استفاده از فنر و محلول لوله بازکنی می باشد. محلول های لوله بازکنی انواع مختلفی دارند که در مقاله های قبلی در همین سایت به توضیح و روش ساخت انواع محلول لوله بازکنی با مواد خانگی پرداختیم. مثلاً استفاده از جوش شیرین و سرکه و… که برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی کاربرد زیادی دارند، اشاره کردیم. البته در بازار محلول های لوله بازکن زیادی وجود دارد که با استفاده از مواد شیمیایی می‌تواند گرفتگی لوله سینک یا لوله فاضلاب را برطرف کند.

محلول لوله بازکنی چنته

محلول های لوله بازکنی که در بازار وجود دارند با نام چنته معروف اند، که معمولا برای باز کردن گرفتگی لوله هایی که گرفتگی آنها سخت نیست، از این محلول ها استفاده می کنند. ولی در صورتی که گرفتگی لوله سخت باشد و با محلول باز نشود، افراد فنی در زمینه لوله باز کنی از ابزار آلاتی مثل فنر لوله بازکنی و یا دستگاه لوله بازکنی استفاده می‌کنند که فنر لوله بازکنی نیز انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع گرفتگی، فنر مخصوص خود را بکار می برند تا گرفتگی لوله برطرف شود. هنگام استفاده از محلول لوله بازکنی که از بازار تهیه کرده اید حتما دستورالعملی که روی محلول نوشته شده است را مطالعه و طبق دستور العمل از آن استفاده کنید.

محلول لوله بازکنی چنته

روش دیگری که برای لوله بازکنی استفاده می شود، استفاده از تلمبه لوله بازکنی می باشد. در بسیاری از منازل از تلمبه برای باز کردن گرفتگی لوله سینک ظرفشویی یا گرفتگی لوله فاضلاب استفاده می کنند. تلمبه لوله بازکنی با استفاده از مکشی که دارد، مواد ریزی را که در داخل لوله گیر کرده‌اند را جابه‌جا می کند و باعث باز شدن گرفتگی لوله می شود. نکته قابل توجه در استفاده از تلمبه دستی این است که سطح خروجی چاه از سطح دایره ای تلمبه کوچکتر باشد تا سطح دایره ای بتواند تمام سطح خروجی چاه را پوشش دهد تا هوا از زیر آن نتواند خارج شود.

استفاده از دستگاه لوله بازکنی

از روشهای رایج لوله بازکنی استفاده از دستگاه لوله بازکنی می باشد. استفاده از این دستگاهها روش کار مخصوص به خود را دارد که باید توسط فنی کار متخصص انجام شود. استفاده از دستگاه فنر لوله بازکنی و همچنین دستگاه تراکم هوا از دستاهی رایج در هنگام گرفتگی لوله می باشد. این دستگاهها قابل استفاده درمنازل محیطهای اداری و… می باشد.

البته در دستگاه لوله بازکنی نیز فنر به سر دلر وصل می‌شود و با سرعت بالایی که دارد و بر اثر برخورد فنر به اطراف لوله یا چاه مواد زاید و مواد اضافی از کناره های لوله و کناره‌های چاه زدوده می‌شود و این باعث باز شدن گرفتگی لوله و چاه می شود. اگر بازکردن لوله را بدست افراد ناوارد بسپارید ممکن است با استفاده از بکارگیری از فنر نامناسب و یا با وارد کردن شدت ضربه بالا به لوله ها، موجب ترکیدگی و یا شکستن لوله های فاضلاب گررد و هزینه های بالای تشخیص ترکیدگی لوله و بنایی های بعد از آن را به بار بیاورد، پس همان اول کار را به دست افراد ماهر بسپارید.

دستگاه لوله بازکنی از روش های لوله بازکنی

برای باز کردن گرفتگی لوله سینک آشپزخانه چه باید کرد؟

برای باز کردن گرفتگی لوله سینک آشپزخانه اولین راه استفاده از همان محلول لوله بازکنی می باشد که ما توصیه می‌کنیم از محلول لوله باز کنی که با مواد خانگی ساخته می شوند استفاده کنید مثلا استفاده از آبلیمو و جوش شیرین و سرکه و… در غیر این صورت می‌توانید از محلول لوله بازکنی شیمیایی که در بازار موجود می باشد، استفاده کنید. البته در هنگام استفاده از این محلول ها باید دقت داشته باشید که طبق دستورالعملی که روی خود محلول نوشته شده است از این محلول استفاده کنید.

در هنگام استفاده از این محلول های شیمیایی نکات ایمنی را رعایت کنید تا به سلامتی شما لطمه وارد نشود. دلایل مختلفی برای گرفتگی لوله سینک آشپزخانه وجود دارد ولی شایعترین علت گرفتگی لوله سینک آشپزخانه گیر کردن مواد غذایی و چربی های حاصل از مواد غذایی می باشد که چربی ها با استفاده از محلول لوله بازکنی برطرف می شوند.

همچنین برای باز کردن لوله سینک آشپزخانه زمانی که با استفاده از مواد زاید و خرده ریزه های غذا گرفته شده است، می توانید قسمت تخم مرغی شکل زیر سینک آشپزخانه را باز کنید و این مواد را از داخل قسمت تخم مرغی شکل سینک یا همان شترگلو خارج کنید و سپس با استفاده از محلول لوله باز کنی چربی هایی که در اطراف لوله سینک جمع شده است را بزدایید.در صورتیکه ساکن مشهد هستید می توانید لیست افراد متخصص در زمینه لوله بازکنی مشهد را از طریق همین سایت بیابید.

برای جلوگیری از گرفتگی مجدد سینک آشپزخانه حتما از سبد و صافی استفاده کنید تا اضافه های غذا و مواد زاید داخل سینک نشوند و موجب گرفتگی مجدد سینک ظرفشویی در مواردی که گرفتگی لوله سخت است، حتما با افراد متخصص در زمینه لوله بازکنی تماس بگیرید تا آنها با استفاده از فنر لوله بازکنی و یا با استفاده از دستگاه مخصوص لوله بازکنی گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف کنند.

در صورتیکه تخصصی در زمینه فنی ندارید به هیچ عنوان شخصا اقدام به باز کردن گرفتگی لوله با استفاده از فنر و دستگاه نکنید چرا که ممکن است علاوه بر خطری که برای خودتان دارد، به لوله های فاضلاب نیز صدمه بزنید و موجب ترکیدن، شکستن یا ترک برداشتن لوله فاضلاب شود. اگر در شهر کرج ساکن هستید برای برطرف کردن مشکل گرفتگی لوله منزل یا محل کارتان می توانید از طریق همین سایت لیست مشخصات افراد متخصص در زمینه لوله بازکنی کرج را بیابید.

اسید لوله بازکنی از آخرین روش های لوله بازکنی

اسید لوله بازکنی به علت خطرهای زیادی که دارد، به عنوان آخرین راه برای باز کردن گرفتگی لوله های فاضلاب می باشد. از اسید لوله بازکن برای رفع گرفتگی لوله ها در شرایطی که نوع گرفتگی سخت باشد، استفاده می شود چرا که با قدرت بالایی که در خوردگی اجسام دارد، می تواند شی یا جسمی را که در درون لوله گیر کرده است را از سر راه بردارد. توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از اسید لوله بازکنی حتماً از دستکش و ماسک استفاده کنید چرا که گازهای متصاعد شده از این اسیدها، برای سلامتی و پوست خطر دارد.

دسته بندی شده در: لوله بازکنی, آموزش, مجله

ارسال نظر