ارسال آگهی

روش های ترمیم ایزوگام سقف

امروزه استفاده از ایزوگام بسیار رایج گردیده و این محصول تقریبا جایگزین قیر شده است. ایزوگام که با استفاده از گرما می چسبد، باعث پیشگیری از نفوذ رطوبت و آب می شود. به طور معمول عمر ایزوگام 10 سال می باشد. که اصولی برای نگهداری بهتر ایزوگام وجود دارد و در صورت خرابی آن باید به ترمیم ایزوگام پرداخت. روش هایی برای ترمیم ایزوگام وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

تعمیر و ترمیم ایزوگام

نحوه تشخیص نیاز به ترمیم ایزوگام سقف

زمان هایی که ایزوگام سقف دچار خرابی می شود، نشتی آب در هنگام بارندگی صورت می گیرد. پیشگیری از این نشتی آب اهمیت دارد، زیرا ممکن است اگر جلوی آن گرفته نشود در سایر بخش های ساختمان مانند دیواره های داخلی نفوذ کند و در این بخش ها نم و خرابی ایجاد شود. نحوه تشخیص دادن نشتی آب و خرابی ایزوگام استفاده کردن از آب می باشد.

به همین جهت در زمان هایی که باران می بارد می توان به بررسی خرابی ایزوگام پرداخت. با ریخته شدن آب روی ایزوگام، بخش هایی از آن که نشتی و درز داشته و در آن بخش ها به ترمیم ایزوگام نیاز است، مشخص می شوند. زمانی که آب ریخته می شود، قسمت هایی که خرابی و نشتی دارند و راه نفوذ رطوبت و آب در آن ها وجود دارد، با تشکیل حوضچه هایی بر روی عایق، خود را نشان می دهند.

اگر درز های عمیق و شکاف های بزرگ در سقف وجود داشته باشند، آب می تواند به داخل ساختمان نفوذ کرده و خرابی هایی ایجاد کند که باعث به وجود آمدن خسارت های مختلف می شود و رفع آن ها نیاز به مراجعه به کسانی دارد که در زمینه نصب و تعمیر ایزوگام فعالیت می کنند.

روش ترمیم ایزوگام سقف

برای پیشگیری از نفوذ نم و رطوبت به بخش های داخلی ساختمان و وارد آمدن خسارت های مختلف، باید حتما در صورت خرابی به ترمیم ایزوگام سقف پرداخت. برای ترمیم و تعمیر ایزوگام باید ابتدا وضعیت عایق و مشکل آن مشخص شود. تا مشکلی که وجود دارد، پیدا شده و بتوانند برای حل آن راهکاری انتخاب کنند. عوامل مختلفی می توانند باعث ایجاد نشتی و نفوذ نم در سقف شوند که بررسی آن ها باید توسط متخصصین ایزوگام و افرادی که در این زمینه ماهر هستند، انجام شود. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • کف خواب فلزی مربوط به ناودانی از بین رفته یا پوسیده شده است.
  • شکاف، ترک و روزنه های مختلف روی سقف یا دیوار ساختمان ایجاد شده است.
  • قسمت ها و بخش هایی از ایزوگام و یا عایق روی سقف جدا شده اند.
  • طبله وجود دارد.
  • عایق روی سقف یا ایزوگام آسیب دیده است.
  • سنگین بودن وسایلی روی پشت بام مانند کولر که باعث آسیب دیدگی ایزوگام و یا عایق شده است.
  • سازه های ساختمان و سقف خراب شده اند.
  • در ایزوگام چروکیدگی به وجود آمده است.
    روش ترمیم ایزوگام

نحوه ترمیم کردن ایزوگام به این صورت است که ابتدا باید ایزوگام ای که روی سقف نصب شده از آن جدا شود تا سطح کار برای نصب ایزوگام یا عایق جدید مناسب باشد و ایزوگام جدید به راحتی روی سقف چسبیده شود. برای انجام دادن این کار باید به ایزوگام حرارت داده و آن را داغ نماییم. سپس باید قسمت فرسوده را با استفاده از برش آسفالت جدا کرده و به جای آن ایزوگام جدید را قرار دهیم.

درصورتی که نشتی نم و رطوبت به دلیل وجود ترک و شکاف در سقف باشد باید برای رفع آن از چسب های مخصوص ایزوگام استفاده شود. کسانی که در کار نصب ایزوگام حرفه ای هستند به طور معمول با استفاده از چسب های مخصوصی خصوصی مانند چسب ماستیک، درزها و شکاف های ایزوگام را پر نموده و از ورود رطوبت و آب جلوگیری می کنند.

برای تعمیر کردن عایق های رطوبتی سقف و یا ایزوگام از قیر نیز می توان استفاده کرد که برای این کار باید از افرادی که خدمات قیرگونی انجام می دهند کمک گرفت. راهکار دیگری نیز برای ترمیم ایزوگام وجود دارد که استفاده کردن از چندین لایه دیگر از ایزوگام می باشد.

دسته بندی شده در: ایزوگام و قیرگونی و آسفالت, مجله

ارسال نظر