ارسال آگهی

آموزش رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

از آنجا که لوله فاضلاب حمام، از اساسی ترین و مهم ترین چاه ها و لوله های فاضلاب هر منزلی به حساب می آید، بر طرف کردن گرفتگی آن از مسئله های مهم هر خانه ای به شمار می رود. گرفتگی چاه حمام از جمله رایج ترین اشکال گرفتگی چاه فاضلاب است که به علت های متفاوتی به وجود می آید؛ به همین منظور آشنا بودن با روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام و آشنایی با علت های گرفتگی و توجه به پیشگیری از آن ها، در سالم بودن و کارآیی بهتر لوله های فاضلاب حمام تاثیر بیشتری دارد.

علت گرفتگی لوله فاضلاب حمام چیست؟

گرفتگی لوله فاضلاب حمام بیشتر به خاطر ورود مواد زائد و آشغال درون لوله اتفاق می افتد. همه اینها چاه حمام را پر از چربی ها و توده هایی می کنند که برخورد آن ها با لوله فاضلاب حمام، آرام آرام موجب ایجاد لایه های رسوبی روی دیواره های لوله فضلاب می شود. در این زمان مواد زائد بعد از وارد شدن به داخل لوله به این لایه های رسوبی گیر می کنند و بخشی از لوله را مسدود می کنند. این گرفتگی بعد از مدتی هر روز بیشتر می شود تا جایی که لوله فاضلاب کاملا مسدود می شود.

در صورتی که با مشکلی اساسی در لوله های فاضلاب منزلتان مواجه شدید می توانید برای رفع آن و فنر زنی تخصصی از لوله بازکنی شرق تهران‎ یا غرب و جنوب و شمال آن در سایت برچسب استفاده کنید.

اما یکی از مواردی که می تواند باعث گرفتگی لوله فاضلاب حمام شود، موی سر می باشد. رفتن موها داخل چاه حمام و سپس جمعت شدن آن ها در یک نقطه یا گیر کردنشان در لوله می تواند باعث گرفتگی های شدیدی شود. تکه های صابون استفاده شده از دیگر انواع آشغال و مواد اضافی دردسرساز، در حمام است. صابون به همراه املاح موجود در آب به علت چربی زیادی که دارد، رسوبات بدی را در چاه حمام ایجاد می کند و باعث بروز گرفتگی لوله فاضلاب حمام می شود. مواد زائد دیگری مانند سفید آب، تیغ، دستمال کاغذی و… نیز باعث تشدید گرفتگی و سخت تر شدن رفع گرفتگی چاه فاضلاب حمام می شوند.

روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

بسته به جنس لوله فاضلاب و نوع گرفتگی آن، روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام متفاوت هستند. به عنوان مثال اگر مشکل گرفتگی لوله از صابون های گیر کرده باشد، راه های باز کردن چاه حمام متفاوت تر از زمانی است که انسداد بر اثر جمع شدن موها در چاه اتفاق افتاده باشد. به همین دلیل قصد داریم روش های مختلف برطرف کردن گرفتگی، برای حالت های مختلف گرفتگی چاه فاضلاب حمام را به شما معرفی می کنیم:

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب حمام با آب جوش

استفاه از آب جوش ارزان ترین و بهترین راه باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب حمام است. اگر گرفتگی سطحی باشد می توانید مقداری آب جوش را با فشار زیاد و مستقیم داخل چاه فاضلاب حمام بریزید و چند ساعتی کمی صبرکنید تا رسوبات و آشغال های دیواره لوله ها به تدریج نرم، تجزیه و از بین بروند.
دقت کنید اگر جنس لوله های فاضلاب شما از جنس PVC باشد، آب جوش خیلی مناسبی نیست زیرا دمای آن باعث خرابی لوله یا کم قطر شدن آن می شود و لوله بازکنی با فنر ممکن است آن را سوراخ کند. از این روش بیشتر باید برای لوله های فلزی استفاده شود.

آب جوش، ساده ترین راه رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام

شما می توانید برای حل مشکل گرفتگی لوله حمام منزل خود به سایت برچسب مراجعه و نزدیک ترین لوله بازکن و چاه بازکن را به خود پیدا کنید.

باز کردن لوله حمام با محلول جوش شیرین

جوش شیرین و ترکیبات آن، از جمله کاربردی ترین راه های خانگی برای لوله بازکنی است. برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام ترکیب جوش شیرین با نمک و سرکه، ترکیب اثربخش است.
به این منظور ابتدا جوش شیرین را درون چاه حمام ریخته، بعداز مدتی مقداری نمک یا سرکه به آن اضافه کنید، سپس مقداری آب جوش را با شدت وارد آن کنید و صبر کنید تا بر اثر واکنش بین این دو ماده، گرفتگی لوله حمام برطرف شود.

استفاده از فنر دستی برای باز کردن چاه حمام

اگر گرفتگی لوله فاضلاب حمام با این راه ها باز نشد استفاده از فنر دستی راه ساده دیگر است. شما می توانید به جای استفاده از فنرهای لوله بازکنی که با دستگاه می چرخند یک فنر دستی خریداری کنید که با دست می چرخند و آن را در چاه وارد کنید و به جلو حرکت دهید تا گرفتگی رفع شود.

فنر لوله بازکنی برای فنر زدن لوله فاضلاب حمام

برای پیدا کردن نزدیک ترین لوله بازکن یا مثلا سرویس لوله بازکنی غرب تهران یا در شرق، شمال و جنوب می توانید از خدمات تخصصی در زمینه لوله بازکنی شبانه روزی و فوری استفاده کنید.

رفع انسداد لوله فاضلاب حمام با تلنبه دستی

وقتی چاه حمام به دلیل حجمی از موهای جمع شده دچار گرفتگی شود، می توان از تلنبه دستی برای رد شدن گرفتگی استفاده کرد. به این ترتیب که اول شیر آب را باز کنید و اجازه دهید مقداری آب سر چاه جمع شود، بعد کاسه پلاستیکی تلنبه را بر دهانه چاه بگذارید و چند بار به آن فشار وارد کنید تا با مکشی که در چاه ایجاد می شود گرفتگی از جای خود کنده شود و بعد از مدتی گرفتگی لوله باز شود.

با این روش های ساده هم می توانید خیلی سریع از شر بوی بد و گرفتگی لوله فاضلاب حمام تان خلاص شوید و هم لازم نیست دیگر هزینه های زیاد لوله بازکنی تخصصی را بپردازید.

دسته بندی شده در: لوله بازکنی, مجله

ارسال نظر