ارسال آگهی

راهنمای انتخاب قفل مناسب برای درب های مختلف

به طور کلی قفل ها برای افزایش امنیت در اماکن مختلف استفاده می‌شوند و برای درب های مختلف مانند درب ورودی آپارتمان، پارکینگ، حیاط، درب های داخلی ساختمان و همچنین برای کمد ها و دکوراسیون ها نیز کاربرد دارند. با توجه به کاربرد مهم قفل ها، نیاز به راهنمای انتخاب قفل مناسب اهمیت بالایی پیدا میکند. نکات مهمی برای انتخاب قفل وجود دارد که در این مطلب به آنها می پردازیم.
راهنمای انتخاب قفل مناسب

1- راهنمای انتخاب قفل برای درب حیاط و پارکینگ

درب حیاط و پارکینگ اولین راه ورود به ساختمان است به همین دلیل قفل آنها از مهمترین راه های جلوگیری از سرقت و ورود های غیرمجاز به ساختمان بوده و از عوامل اصلی و تاثیر گذار در ایمنی ساختمان می باشد. قفل هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا در دو مدل ساده و برقی یافت می شوند.

قفل های ساده که همان قفل های سنتی می باشند به دلیل پایین بودن قیمتشان همچنان مورد اقبال عموم هستند. نحوه باز شدن این قفل ها توسط ساکنین ساختمان و با استفاده از کلید یا از طریق فشردن دکمه آیفون می باشد.

قفل های برقی که برای در حیاط برقی استفاده می شوند، از طریق فشردن شاسی روی آنها باز می شوند اما قفل های برقی درب پارکینگ به وسیله ریموت باز و بسته می شوند. قفل های برقی نسبت به قفل های ساده دارای ایمنی بیشتری نیز هستند. همچنین در قفل های ساده امکان شکسته شدن کلید و نیازمندی به کلیدسازی وجود دارد.

2- راهنمای انتخاب قفل برای درب های ورودی منازل

قفل هایی که برای درب واحدهای آپارتمان ساخته می شوند در دو مدل ساده سوئیچی و ضد سرقت می باشند که انواع ضد سرقت آن دارای ایمنی بالاتری نسبت به قفل های ساده بوده و گران تر نیز می باشند. در هنگام خریدن قفل های ساده سوییچی باید سیلندر و توپی قفل را نیز خریداری نمایید. ضمن اینکه باید به دستگیره در مورد نظر نیز توجه کنید.

قفل های ساده در اکثر موارد از قفل کمکی که دارای زبانه های قوی هستند و باعث افزایش ایمنی درب می‌شوند، نیز استفاده می کنند. قفل های کمکی دستگیره نداشته و در قسمت داخل درب آپارتمان نصب می شوند.

3- راهنمای انتخاب قفل برای درب های داخل آپارتمان

در هر اپارتمان بخش هایی وجود دارند که هر کدام از آنها دارای قفل مخصوص به خود هستند که در ادامه به راهنمای انتخاب قفل برای هرکدام از درب ها می پردازیم:

راهنمای انتخاب قفل برای درب اتاق خواب

معمولاً برای درهای چوبی با عرض بالا از قفل کلیدی استفاده می‌شود و چون در اکثر موارد درب اتاق خواب ها چوبی می باشد می توان از این قفل ها برای درب اتاق خواب استفاده نمود.

راهنمای انتخاب قفل مناسب برای درب های دفاتر اداری

ایمنی قفل های سوئیچی بسیار بالا می باشد به همین جهت گزینه مناسبی برای دفاتر اداری می باشند. قفل های سوئیچی که همراه با سیلندر مخصوص هستند، برای درب دفتر کار انتخاب خوبی می باشند.
قفل سوئیچی مناسب برای درب دفاتر اداری

راهنمای انتخاب قفل برای درب سرویس

عرض قفل با توجه به جنس درب متفاوت است. برای دربهایی که از جنس آلومینیوم هستند، قفل هایی با عرض کم و برای درب هایی از جنس چوب، قفل هایی با عرض بیشتر مناسب است.

راهنمای انتخاب قفل برای درب آهنی

درب تراس ها در آپارتمان های مختلف معمولا آهنی است. برای این نوع از درب ها، قفل های سوئیچی با پهنای کم و یا قفل های شاخ دار مناسب می باشد.

راهنمای انتخاب قفل برای دکوراسیون

برای قسمت های مختلف دکوراسیون که شامل کمد دیواری، بوفه و… می باشد، قفل های متفاوتی ساخته شده و موجود است. قفل غلطکی از بهترین و کارآمد ترین مدل این قفل ها بوده و معمولا برای قسمت بالای کمد دیواری طراحی و ساخته شده است. همچنین این قفل نیاز به یک قفل کمکی در کنار خود دارد.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر