ارسال آگهی

تفاوت پکیج زمینی و دیواری

امروزه در بیشتر آپارتمان ها از انواع پکیج دیواری و پکیج زمینی برای گرم کردن منازل استفاده می شود در این مطلب قصد داریم تا تفاوت بین پکیج دیواری و پکیج زمینی را شرح دهیم. پکیج گرمایشی آب گرم مورد نیاز منازل را تامین می کند و همچنین آبگرمی که مورد نیاز شوفاژ در زمستان نیز می باشد را فراهم می کند.

تفاوت پکیج زمینی و پکیج دیواری

از نظر میزان صدا پکیج صدای کمتری را تولید می‌کنند و نوسانات دمای آب آن کمتر می باشد در مقایسه با آبگرمکن و شوفاژ خانه پکیج کم صدا تر بوده و راندمان آن بالاتر نیز می باشد از مهمترین مزایای استفاده از پکیج اشغال فضای کمتر در مقایسه با شوفاژخانه مرکزی می باشد. پیدا کردن سرویسکار پکیج دیواری نیز آسان تر از نوع زمینی است.

تفاوت پکیج زمینی و دیواری

  • در مکان هایی که نیاز به گرمای بیشتری دارند و استفاده از پکیج دیواری ممکن نیست شما می توانید از پکیج زمینی استفاده کنید.
  • پکیج های زمینی اغلب دارای مخزن ذخیره آب گرم یا مخزن کوئل دار می باشند که در بعضی از مدلها از مشعل جداگانه نیز استفاده می شود.
  • از پکیج های زمینی بیشتر در ساختمانهای چند طبقه و ویلاها استفاده می شود و تعمیر پکیج بیشتر مرتبط با ترموستات و مخزن آن می باشد.
  • پکیج گرمایشی جایگزین شوفاژ و موتورخانه مرکزی شده است و گرمایش محیط را به وسیله رادیاتور ها، فن کویل و گرمایش از کف تامین می‌کند و همچنین مثل آبگرمکن، آب گرم بهداشتی مورد نیاز منازل جهت استحمام، شستشو و… را تامین می کند.

شرایط نصب و تفاوت پکیج زمینی و دیواری

محل نصب پکیج دیواری و زمینی

پکیج زمین را نمی توان در تراس آپارتمان نصب کرد، چراکه پکیج زمینی دارای مسئله فن دار می باشد و سر و صدای زیادی را ایجاد می‌کند. پکیج زمینی دارای مخزن آب گرم و دیگ چدنی و ظرفیت حرارتی از ۲۸ کیلو تا ۱۵۰ کیلو وات می باشد اما پکیج های دیواری اغلب با مبدل حرارتی کار می کنند و مخزن آبگرم ندارند و ظرفیت حرارتی آنها از ۱۸ کیلو تا ۳۲ کیلو وات می باشد.

پکیج های دیواری فضای کمتری را اشغال می کنند و در واحدهای مسکونی کاربرد بیشتری دارند اما پکیج زمینی برای تامین آب گرم چندین واحد مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد، به همین دلیل در آپارتمان های چند طبقه و منازل ویلایی بیشترین کاربرد را دارد.

دسته بندی شده در: نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر