ارسال آگهی

ترفند هایی برای ظرف شستن

ترفند های ظرف شستن با استفاده از مواد خانگی و ارزان قیمت، که هم کمک به راحت تر شستن ظروف می کند و هم مجبور نیستیم زمان زیادی را صرف این کار کنیم.ترفندهای ظرف شستن
در هنگام ظرف شستن همیشه از مواد خانگی و بی ضرر استفاده کنید. اگر ظروف شما جرم چربی گرفته و برای شستن آن مشکل دارید از نصف فنجان جوش شیرین کمک بگیرید بدین نحو که ظرفها را داخل سینک گذاشته و از آب پر کنید سپس نصف فنجان جوش شیرین را به آن اضافه کنید و بگذارید کمی بماند سپس ظرفها را آبکشی کرده خواهید دید که اثری از جرم چربی بر روی ظرفها باقی نمانده است.

ظرف شستن با مواد ضد عفونی کننده خانگی

سرکه با داشتن مزیت ضدعفونی کنندگی به عنوان یک برنده ملایم در از بین بردن لکه های چرب عمل کرده بدین نحو که زمانیکه ظرف ها را در سینک گذاشته اید و از آب پر کرده اید مقداری سرکه به آنها اضافه کنید و سپس ظرفها را شسته و آبکشی نمایید. در نتیجه ظرف ها ضدعفونی شده و تمیز تر شسته خواهند شد.

درست کردن مایع ظرفشویی خانگی

اگر تکه های باقی ماده از صابون را در یک قوطی رنده کنید و یک یا دو قاشق سوپ خوری جوش شیرین به همراه آب داغ به آن اضافه کنید، یک شوینده خانگی ساخته اید. با این کار هم کمک به اقتصاد خانواده کرده اید و هم سهمی در چرخه بازیافت داشته اید. معمولا در هنگام ظرف شستن با دست لکه های آب بر روی ظرف ها باقی می ماند.ظرف شستن با مایع دست ساز خانگی

همچنین در بعضی از مناطق به دلیل بی کیفیت بودن آب ظرف شستن تا حدی مشکل تر خواهد بود که در این شرایط استفاده ز فیلترینگ آب کمک بزرگی به ما خواهد کرد. سیستم فیلترینگ در چرخه شستشو با تمیز کردن آب کمک شایانی به تمیز شستن ظروف به ما می کند و با گردش مداوم میکروفیلتر، چربی ها و لکه ها را از سطح پاک کرده و با حرکت چرخشی آب، در از بین بردن لکه ها نقش به سزایی دارد که علاوه بر تمیزتر شستن ظرف ها، در استفاده از مواد شوینده نیز صرفه جویی خواهد شد.

ترفند های ظرف شستن برای قابلمه ها و چینی ها

برای شستن ظروف مخصوص پخت و پز و قابلمه هایی که خیلی کثیف شده اند و ته آنها غذا چسبیده به صورت زیر عمل کنید:
ابتدا ظرف را از آب داغ پر کنید و نصف فنجان مایع یا پودر ظرفشویی بریزید و بگذارید برای مدتی بماند سپس ظروف را شسته و آبکشی نمایید. خواهید دید موادی که به ته قابلمه چسبیده بود به راحتی جدا می شود.

پاک کردن لکه قهوه و چای از ظروف چینی

بهترین ترفند شستن ظروف چینی و پاک کردن لکه چای یا قهوه از این ظروف استفاده از جوش شیرین می باشد، بدین نحو که یک دستمال را به جوش شیرین آغشته نمایید و بر روی ظرف بمالید و سپس ظرف را شسته خواهید دید لکه از روی ظرف پاک می شود.

ترفند تمیز کردن ظروفی که غذا در آن سوخته است

برای پاک کردن غذای سوخته در ته قابلمه هرگز از قاشق یا وسیله ی تیز استفاده نکنید این مشکل راهکار و ترفند خود را دارد. ظرف را از آب گرم پر کنید و مقداری نمک داخل آن بریزید و بجوشانید تا اثری از مواد باقی نماند.ظرف شستن با ترفند آسان

ترفند شستن ظروف استیل

برای از بین بردن جرم ظروف استیل مثل قوری ابتدا آن را پر از آب کنید سپس مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد.خواهید دید که کاملا سقید می شود.

ترفند تمیز کردن ظروف آلومنیومی

برای تمیز کردن ظروف آلومنیومی کافیست چند قاشق سرکه را داغ و سپس داخل ظرف بریزید. این کار سبب می شود که ظروف شما درخشان و نو به نظر برسند. سرکه بی ضررترین و با صرفه ترین ابزار برای ظرف شستن می باشد.

ترفند های ظرف شستن برای ظروف رویی

  • اگر ظروف رویی خود را تازه خریداری کرده اید قبل از استفاده، داخل ظرف را آب بریزید و چند قاشق سرکه به آن اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه روی اجاق گاز بجوشد، سپس آن را خالی کرده و یشویید بدین ترتیب ظرف رویی شما هیچ گاه سیاه نمی شود.
  • اگر ظرف رویی شما سیاه شده برای تمیز کردن آنبه کمک سیم ظرفشویی و صابون می توانید ظروف سیاه شده را تمیز کنید.
  • اگر این ظروف بر اثر پختن غذا یا سرخ شدن سیاه شده باشد می توانید ظرف خالی را روی شعله قرار دهید و شعله را روشن نمایید، تمام قسمت های سیاه به صورت دوده از ظرف خارج می شوند و ظرف شما کاملا سفید می شود. البته دقت داشته باشید بعد از خاموش شدن اجاق گاز و تا قبل از اینکه ظرف سرد نشود، هرگز به آن آب نپاشید، این کار سبب سوراخ شدن ظرف خواهد شد.

Wash-the-dishes.jpg

دسته بندی شده در: آموزش, خانه داری, مجله

ارسال نظر