ارسال آگهی

ترفند هایی ساده و راهکارهای خانگی برای رفع بوی بد فاضلاب

راهکارهای خانگی برای رفع بوی بد فاضلاب با مواد ساده، ترفندی ساده و با هزینه ای کم که در این مطلب به توضیح و روش استفاده از این مواد پرداخته ایم. البته باید دقت داشته باشید که اگر این بوی بد ناشی از گرفتگی لوله باشد، هیچ یک از راه های ذیل چاره ساز نیست مگر اینکه ابتدا با یک لوله بازکن حرفه ای تماس بگیرید تا مشکل گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف کند، سپس با بکارگیری یکی از روش های ذیل مشکل بوی بد فاضلاب را برای همیشه از بین ببرید.

از بین بردن بوی بد فاضلاب با راهکارهای ساده و خانگی

اگر ساکن شهر کرج هستید می توانید اطلاعات و مشخصات افراد متخصص در زمینه لوله بازکنی در کرج را از طریق همین سایت مشاهده کنید و برای رفع مشکل گرفتگی لوله منزلتان از این افراد کمک بگیرید. راهکارهای خانگی برای رفع بوی بد فاضلاب با استفاده از جوش شیرین و سرکه، با استفاده از آب و مخمر، سرکه سفید و جوش شیرین، آب لیمو وجوش شیرین، استفاده از شمع های معطر، استفاده از گلوله های پنبه ای، استفاده از چوب کبریت و… از جمله ترفندهایی است که در این مطلب به روش استفاده از آنها و نحوه رفع بوی بد با استفاده از این مواد خانگی عنوان شده است.

علت بوی بد فاضلاب چیست؟

برای اینکه به طور کامل از بوی بد فاضلاب راحت شوید باید این مشکل را به صورت ریشه ای حل و فصل نمایید برای رسیدن به این هدف باید ابتدا دلیل و عوامل بوجود آورنده این بوی بد را شناسایی و سپس نسبت به برطرف کردن بوی بد فاضلاب دست به کار شوید که این کار روش های مختلفی دارد که توصیه ما به شما بعد از برطرف کردن دائم عوامل بوجود آورنده بوی بد فاضلاب، استفاده از راهکارهای خانگی برای رفع بوی بد فاضلاب می باشد.

شاید به نظر خیلی بعید باشد ولی عواملی که باعث بوجود آمدن بوی بد فاضلاب آشپزخانه می شود اغلب می تواند به دلیل همان باقی مانده های غذا باشد که در داخل سینک ریخته می شود این مواد در قسمت زیرین چاه سینک می مانند و به مرور زمان باعث بو گرفتن سینک می شود، همچنین از عوامل شایع بوی فاضلاب منازل می توان به پر شدن چاه فاضلاب اشاره کرد که در این صورت کاری از دست شما ساخته نیست و باید حتما با ارائه دهندگان سرویس تخلیه چاه کمک بگیرید تا چاهی که پر شده است را هر چه سریع تر تخلیه کنند، چرا که این مساله بسیار خطرناک نیز می باشد.

علت بوی بد فاضلاب چیست؟

استفاده از مواد ساده از راهکارهای خانگی برای رفع بوی بد فاضلاب

در ادامه به شما کمک می کنیم تا با مواد ساده ای که شاید همین الآن هم در محل کار و یا سکونت تان داشته باشید، بتوانید نسبت به رفع بوی بد چاه فاضلاب اقدام کنید. جالب است بدانید این مواد در مواقعی که نیاز به خدمات چاه باز کنی نیز داشته باشید کمک بزرگی به رفع مشکل گرفتگی چاه می کند.

استفاده از آهک و آب

در این روش یک کیلو آهک را با ده لیتر آب مخلوط کنید و با گذشت چند ساعت این مخلوط را تکان دهید و از صافی بگذرانید و آن را صاف کنید و سپس در چاه فاضلاب تخلیه کنید. در بعضی از شهرها متاسفانه سیستم لوله کشی فاضلاب به گونه ای است که حشرات موذی به راحتی از طریق چاه فاضلاب وارد منازل شده و این خود مشکلی بزرگ و دردسرساز است مثلا در شهر مشهد این مساله بیشتر مشهود است و در صورتیکه از این روش برای رفع بوی بد فاضلاب استفاده کنید، از ورود این حشرا موذی به منزل نیز جلوگیری بعمل می آید. در صورتیکه لوله فاضلاب منزلتان گرفته است می توانید با افراد متخصص در زمینه لوله بازکنی مشهد تماس بگیرید و ابتدا مشکل گرفتگی لوله را حل نمایید و سپس از آب و آهک برای از بین بردن بوهای نامطبوع استفاده کنید.

استفاده از ترکیب جوش شیرین و نمک

اگر جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید ترکیبی بسیار قوی بدست خواهد آمد که در رفع بوی بد فاضلاب بسیار موثر و مفید می باشد. روش تهیه این ترکیب بدین نحو است که مقدار یک لیوان جوش شیرین و یک لیوان نمک را با یک کتری آب جوش مخلوط کنید و سپس داخل چاه فاضلاب بریزید، بدین ترتیب دیگر از چاه بوی نامطبوعی به مشام نمی رسد.

استفاده از سرکه و جوش شیرین و آب

مقدار نصف لیتر آب گرم را با 200 میلی لیتر سرکه مخلوط کنید و سپس مقدار 100 گرم جوش شیرین را به این محلول اضافه نمایید. با اضافه کردن جوش شیرین شاهد واکنش شیمیایی بین آنها خواهید بود بنابراین بلافاصله بعد از مخلوط کردن جوش شیرین با سرکه و آب حتما آن را داخل لوله یا چاه فاضلاب بریزید. بعد از این مرحله و با گذشت نیم ساعت باید یک لیتر آب جوش داخل چاه بریزید. این روش را می توانید برای رفع بوی بد فاضلاب آشپزخانه، توالت و حمام استفاده کنید و از شر بوی بد آنها راحت شوید.

راهکارهای خانگی برای رفع بوی بد فاضلاب

استفاده از چوب کبریت برای رفع بوی بد فاضلاب

اگر از سرویس بهداشتی بوی نامطبوعی به مشام می رسد می توانید با استفاده از چند چوب کبریت از شر این بوی بد راحت شوید بدین نحو که چند عدد چوب کبریت را در سرویس بهداشتی روشن کنید و بعد خاموش کنید، بر اثر سوختن چوب کبریت ها در هوا گوگرد آزاد می شود که این گوگرد آزاد شده بوهای نامطبوع سرویس بهداشتی را به خود جذب کرده و خیلی سریع این بوهای نامطبوع را از بین می برد.

استفاده از آبلیمو و جوش شیرین

مقداری آبلیمو و جوش شیرین را به یک تناسب با هم مخلوط کنید تا محلولی خمیری شکل بدست آید، سپس این محلول را در چاه فاضلاب ریخته و چند دقیقه صبر نمایید، سپس باید به مدت یک دقیقه آب سرد را داخل چاه بریزید. عوامل بوجود آورنده بوی فاضلاب بسیار متعدد و متفاوت می باشد ولی گاهی مشاهده شده است که از پشت دیوار بوی بدی به مشام می رسد و یا دیوار یا سقف دچار نم زدگی شده است و این نم خود بوی نامطبوعی دارد که در این صورت احتمال ترکیدگی لوله فاضلاب بیشتر از هر احتمالی وجود دارد که حتما باید با یک تشخیص کار حرفه ای تماس بگیرید تا از ترکیدگی یا عدم ترکیدگی لوله فاضلاب مطمئن شوید. تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه از مطمئن ترین راه ها برای اطمینان از محل دقیق ترکیدن لوله می باشد که تشخیص کار می تواند به صورت نقطه ای محل دقیق لوله ترکیده را مشخص کند.

دسته بندی شده در: خانه داری, ترفند, مجله

ارسال نظر