ارسال آگهی

آیا استفاده از بخاری های بدون دودکش در منازل ممنوع است؟

آیا می توان از بخاری های بدون دودکش در منزل استفاده کرد؟ استفاده از این نوع بخاری ها در معرض چه خطراتی را به همراه دارد؟ در این مطلب قصد داریم تا درباره استفاده از بخاری های بدون دودکش در منزل صحبت کنیم.

بخاری های بدون دودکش

استفاده از بخاریهای بدون دودکش در فضاهای بسته، به خصوص در اتاق خواب ها ممنوع می باشد، چراکه خطر انتشار گاز co بسیار زیاد است که این گاز منجر به خفگی و مرگ می شود. علائم وجود گاز co در محل شبیه به علائم آنفولانزا می باشد، بنابراین اگر در محلی از بخاری بدون دودکش استفاده می کنید در صورت مشاهده هر گونه علایمی شبیه به آنفولانزا حتما بلافاصله درب و پنجره ها را باز کنید و سریعا از محل خارج شوید.

رابطه بخاری های بدون دودکش و گاز co

گاز co که به قاتل خاموش معروف است نه بو دارد و نه رنگی به همین دلیل به این نام معروف شده است و تنها راه شناسایی آن علائمی است که شبیه آنفولانزا است که در صورت هوشیار بودن متوجه آن خواهید شد، در غیر این صورت متاسفانه منجرب به مرگ خواهد شد. این گاز بر اثر سوختن ناقص و عدم وجود تهویه مناسب در محیط منتشر می شود که با حواس پنجگانه قابل لمس نمی باشد.

رابطه بخاری های بدون دودکش و گاز co

بسیاری از افراد متخصص در زمینه تعمیر بخاری توصیه می کنند تا در هنگام استفاده از هریک از وسایل گازسوز اعم از بخاری، شومینه و… باید از دودکش مجزا و جداگانه استفاده کرد و همچنین در هنگام استفاده از دودکش باید از عدم سرد بودن دودکش بخاری مطمئن شد، اگر دودکش یک وسیله گازسوز سرد باشد به آن معناست که عمل احتراق در آن وسیله به درستی صورت نمی گیرد و احتمال انتشار گاز co در محل زیاد است.

علائم نشتی بخاری وجود گاز CO در محل

زمانیکه بخاری از قسمت دودکش یا شیلنگ گاز و…. دچار نشتی گاز می شود و یا فرآیند سوختن به درستی صورت نمی گیرد، گاز CO در محل پخش می شود که اگر به نکات ذیل دقت کنید می توانید متوجه نشتی گاز در محل باشید:

  • سردرد بی دلیل
  • تهوع
  • کاهش هوشیاری
  • علائم آنفولانزا

اگر این علائم را جدی نگیرید ممکن است خطرات جانی به همراه داشته باشد. پس با مشاهده کوچکترین نشانه ای از وجود نشتی سریعا با تعمیرکار بخاری تماس بگیرید تا با بررسی و عیب یابی بخاری سریعا مشکل نشتی گاز و خرابی بخاری را برطرف کند. می توانید تا رسیدن تعمیرکار، بخاری را خاموش کنید و درب و پنجره ها را باز بگذارید تا گاز نشت شده از محل خارج شود.

دسته بندی شده در: تعمیر بخاری, مجله

ارسال نظر