ارسال آگهی

۶ گام بازکردن قفل درب ماشین لباسشویی

بعد از یک روز کاری خسته کننده که به منزل بر می گردید و کار شستن لباس ها با ماشین لباسشویی را آغاز می کنید بعد از اتمام شستشو متوجه می شوید که درب ماشین لباسشویی باز نمی شود! شاید بعد از کلی تلاش و سعی برای باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی کلافه شوید و لباسشویی را به حال خود رها کنید.

اما به هر حال باید فکری به حال این قضیه که چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم؟ بشود. فنی کارا در همین راستا به شما کمک می کند تا بتوانید در زمانی بسیار کوتاه با کمک یک تعمیرکار ماشین لباسشویی اقدام به تعویض تعویض قفل در لباسشویی کنید.

سایت خدماتی فنی کارا در اسرع وقت نزدیکترین تعمیرکار ماشین لباسشویی به محل سکونت شما را معرفی می کند و شما می توانید تمامی تعمیر لباسشویی از جمله: تعویض درب لباسشویی، تعویض برد الکترونیکی لباسشویی، رفع عیب کار نکردن خشک کن لباسشویی و… به تعمیرکار لباسشویی در تهران بسپارید.

در این مطلب قصد داریم به شما علل باز نشدن درب لباسشویی و نحوه رفع آن اشاره می شود و همچنین روش های باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی در 6 گام توضیح دهیم در ابتدا با توجه به فهرست زیر می توانید با کلیک کردن بر روی لینک به موضوع موردنظر خود برسید:

  1. درست تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی
  2. شکسته شدن دستگیره درب ماشین لباسشویی
  3. فعال بودن قفل کودک در ماشین لباسشویی
  4. روشن بودن قفل حرارتی لباسشویی
  5. گیر کردن لباس بین درب لباسشویی و محفظه
  6. قرار دادن لباس بیشتر از ظرفیت ماشین لباسشویی

1- درست تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

در مواقعی که راه خروج آب های آلوده از ماشین لباسشویی بسته شود روند تخلیه آب با کندی پیش می رود و تا زمانیکه تمامی آبها تخلیه نشوند باز نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی، ، دوو، آبسال، سامسونگ، حایر و دیگر مدل ها امکان پذیر نمی باشد چرا که برنامه ریزی هایی که در حین تولید این مدل ها شده است بدین صورت است که حتما پس از آبکشی و تخلیه کامل آب از لباسشویی اجازه باز شدن درب ماشین لباسشویی داده شود.

بازکردن قفل ماشین لباسشویی سامسونگ

2- شکسته شدن دستگیره درب ماشین لباسشویی

طبیعتا بیشترین کاری که برای درآوردن و قرار دادن انواع لباس ها در لباسشویی انجام می شود توسط دستگیره درب ماشین لباسشویی می باشد که به واسطه این دستگیره شما می توانید به راحتی درب ماشین را باز کرده و ببندید.

هنگامی که تنظیمات تایمر دستگاه را در حالت شروع به کار قرار می دهید تا عملیات شستشو انجام شود و عملگر میکروسوئیچ درب لباسشویی، قفل درب لباسشویی را فعال می کند و تا پایان برنامه شستشو اجازه باز شدن درب ماشین لباسشویی را نمی دهد.

در صورتی که دستگیره درب لباسشویی خراب باشد و یا در هنگام شستشوی لباس‌ها عمل قفل شدن دستگیره درب لباسشویی به درستی صورت نپذیرد.

ممکن است آب موجود در لباسشویی به قسمت بیرونی دستگاه هدایت شود، یا این‌که عمل شستشوی لباس‌ها به هیچ عنوان انجام نشود.

در برخی مواقع برخی افراد با بی دقتی تمام دستگیره درب لباسشویی را باز و بسته می کنند که تکرار این کار باعث می شود که دستگیره درب لباسشویی خراب شود و یا حتی بشکند.

اگر در شرایطی قرار دارید که با دستگیره درب لباسشویی درگیری دارید و به راحتی باز و بسته نمی شود و هر بار کلی باید خودتان را به زحمت بیندازید به شما توصیه می کنیم که در اسرع وقت با یک تعمیرکار لباسشویی در سایت فنی کارا تماس گرفته و موضوع را به ایشان اطلاع دهید.

3- فعال بودن قفل کودک در ماشین لباسشویی

شاید در برخی مواقع شما قفل کودک ماشین لباسشویی را فعال کرده اید و کاملا فراموش کرده اید که آن را غیر فعال کنید. بهتر است قبل از هر گونه فشار به درب لباسشویی ابتدا بررسی کنید چه برنامه هایی باعث شده تا درب لباسشویی شما بسته شود سپس آنها را غیر فعال کنید.

اگر باز هم با غیر فعال کردن برنامه ها درب ماشین لباسشویی باز نمی شود باید حتما از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

افراد متخصص در زمینه تعمیر لباسشویی که در سایت فنی کارا با انتشار آگهی خود، فعالیت خود را آغاز کرده اند، تماما افرادی هستند که دارای روحیه اجتماعی بسیار بالا، داشتن مهارت، تخصص و دانش بسیار بالا در انجام امور و منظم و خوش قول می باشند که شما می توانید پس از مشاهده قسمت رضایت سنجی در سایت فنی کارا نسبت به اقدام یک تعمیرکار لباسشویی اقدام کنید.

علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

ضمن اینکه به هیچ عنوان مهم نیست شما در کدام شهر قرار دارید می توانید از تمامی خدمات این سایت بهره مند شده و فنی کار مربوطه را در خواست دهید. تعمیر درب لباسشویی، تعویض و یا تعمیر موتور لباسشویی، از بین بردن بوی بد لباسشویی و تمامی خدمات مربوط به تعمیر لباسشویی در مشهد، قم، شیراز، اصفهان و … قابل دریافت است.

4- روشن بودن قفل حرارتی لباسشویی

نقش اصلی قفل حرارتی لباسشویی این می باشد که بعد از پایان یافتن چرخه شستشو، درب ماشین لباسشویی را رها کند. دلیل این کار برای جلوگیری از آسیب رساندن به گسترش گرما می باشد.

پس حتی در مواقعی که قفل درب ماشین لباسشویی خاموش می باشد هم درب لباسشویی سریعا باز نمی شود. برای حل این مشکل با این ترفند می توانید ماشین لباسشویی را که به مدت 5 دقیقه خاموش کنید تا قفل حرارتی بتواند سرد و آزاد شود. در این حالت شما می توانید درب دستگاه را باز کنید.

در برخی مواقع قفل حرارتی باقی می ماند و حتی بعد از 5 دقیقه هم نمی توانید درب لباسشویی را باز کنید. یکی از بهترین روش های باز کردن درب ماشین لباسشویی این است که به آرامی به قفل ضربه بزنید تا به شما اجازه دهد که درب ماشین لباسشویی باز شود.

تعمیرکار لباسشویی در تهران

5- گیر کردن لباس بین درب لباسشویی و محفظه

ممکن است علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ، ، دوو و دیگر برندهای ایرانی و خارجی گیر کردن لباس بین درب لباسشویی و مخزن باشد، لباس های کوچک مانند: جوراب ها باعث ایجاد چنین مشکلی می شوند.

قبل از روشن کردن لباسشویی و شروع برنامه های شستشو بهتر است درب لباسشویی چک شود تا هیچ لباسی بین محفظه های آن گیر نکند.

6- قرار دادن لباس بیشتر از ظرفیت ماشین لباسشویی

برخی افراد عادت دارند تمامی لباس ها را به یکباره درون ماشین لباسشویی قرار دهند و لباسشویی بیشتر از ظرفیت تعیین شده خودش بارگذاری می شود.

بهتر است برای شستن لباس ها حتما دقت کنید که لباس هایی که از یک رنگ و یک جنس می باشند با یکدیگر شسته شوند و حتما بررسی کنید که بیشتر از ظرفیت لباسشویی داخل آن لباسی قرار داده نشود.

دسته بندی شده در: تعمیر ماشین لباسشویی, مجله

ارسال نظر