ارسال آگهی

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی باید با عوامل بوجود آورنده آن آشنا شویم و به صورت ریشه ای این مشکل را حل کنیم.

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

شاید برا ی شما هم پیش آمده باشد هنگامیکه درب لباسشویی را باز می کنید بوی نامطبوعی به مشام برسد و به دنبال علت آن باشید در ادامه به بررسی علت و ارائه راهکارهای حل بوی بد ماشین لباسشویی می پردازیم.

عوامل بوجود آوردنده بوی بد ماشین لباسشویی

یکی از عواملی که سبب بوجود آمدن بوی بد در ماشین لباسشویی می شود ماندن لباس های خیس در لباسشویی می باشد. ماندن لباس های خیس علاوه بر اینکه سبب بوی بد ماشین لباسشویی و بوی بد لباس ها می شود امکان افزایش رشد قارچ و ایجاد ناراحتی های پوستی می گردد. دومین علت بوی بد ماشین لباسشویی بستن درب لباسشویی بعد از تمام شدن عملیات شستشو می باشد.

بهتر است بعد از اتمام شستشوی لباسها اقدام به خارج کردن لباسها از ماشین لباسشویی کرده و درب آن را برای مدتی کوتاه باز نگه دارید. از دیگر عوامل بوی بد ماشین لباسشویی خشک نکردن لاستیک دور درب آن می باشد. بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی حتما داخل و لاستیک های دور درب را با دقت خشک نمایید، باز گذاشتن درب بعد از خشک کردن آن کمک می کند تا زودتر خشک شود.از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی با خشک کردن درب لباسشویی

عدم سرویس کردن ماشین لباسشویی و تاثیر آن بر بوی بد ماشین لباسشویی

همچنین عدم سرویس سالیانه و رسیدگی نا مطلوب از ماشین لباسشویی سبب بوجود آمدن بوی بد در آن می شود. سعی کنید حداقل سالی یکبار ماشین لباسشویی خود را سرویس کنید تا در طول سال هم نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی پیدا نکنید هم از بو گرفتن آن جلوگیری کرده باشید. یکی دیگر از عوامل بوجود آورنده بوی بد در ماشین لباسشویی گیر کردن لباس یا شی در قسمت فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی و عدم تمیز کردن این فیلتر می باشد.

در مطلب بعدی ما نحوه تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را به شما آموزش می دهیم. شاید به نظر بی اهمیت باشد ولی حتی تمیز نکردن دیرهنگام جاپودری ماشین لباسشویی هم سبب بوجود آمدن بوی بد ماشین لباسشویی می شود. باید هرچند مدت یکبار جاپودری را خارج و آن را به دقت تمیز نمایید.از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی با خشک کردن جاپودری

روش های جلوگیری از بوجود آمدن بوی بد ماشین لباسشویی

یکی از موثر ترین راهکارهای جلوگیری از بوگرفتن ماشین لباسشویی شستن آن با سرکه سفید می باشد. برای این کار دو لیوان سرکه را داخل ماشین لباسشویی ریخته و درب ماشین لباسشویی را بسته و 15 دقیقه صبر کنید. سپس برنامه شستشوی ماشین لباسشویی را روی طولانی ترین و داغ ترین برنامه تنظیم کرده و اجازه دهید تا عملیات شستشو بدون لباس به اتمام برسد.

اگر برای اولین بار اقدام به انجام این کار می کنید یا بعد از این کار هنوز هم لباسشویی شما بوی بدی می دهد از مقداری جوش شیرین استفاده کنید و ان را به محلول سرکه ی خود بیفزایید و همین عملیات را دوباره امتحان کنید تا دیگربا بوی بد ماشین لباسشویی مواجه نباشید. لازم به ذکر است این کار را هر شش ماه یکبار انجام بدهید کافی است.

تمیز کردن پمپ تخلیه، جا پودری و تمیز کردن با سرکه لاستیک درب و اطراف به صورت هر چند وقت یکبار و خشک کردن ماشین لباسشویی بعد از هر بار استفاده کمک شایانی به جلوگیری از بوی بد ماشین لباسشویی می کند.

Bad-smell-of-washing-machines1.jpg

دسته بندی شده در: آموزش, خانه داری, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر