ارسال آگهی

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت با انواع متفاوت قفل های ضد سرقت درست شده اند که هرکدام از این قفل ها از میزان امنیت متفاوتی تشکیل شده اند. قفل ها در درب های ضدسرقت مهمترین اجزا می باشند. پس در هنگام خرید درب ضد سرقت حتما باید به نوع قفل آن دقت شود زیرا اگر درب ضد سرقت از جنس فولاد هم باشد ولی امنیت نداشته باشد با درب چوبی هیچ فرقی ندارد.

در این صفحه به توضیح کامل اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت پرداخته می شود که با مراجعه به فهرست می توانید سریعتر به مطلب موردنظر خود برسید:

  1. جنس درب های ضد سرقت
  2. عملکرد لولا در درب های ضد سرقت
  3. انواع درب های ضد سرقت
  4. اجزای درب ضد سرقت 

1. جنس درب ضد سرقت

جنس لایه داخلی درب ضد سرقت معمولا از فولاد می باشد که با یک لایه دیگر از جنس های مختلف مانند: ام دی اف،اچ دی اف، فلز،شیشه و غیره روکش شده است. فضاهای خالی که در داخل درب های ضد سرقت وجود دارد به وسیله پشم سنگ پر می شود که پر کردن با این مواد باعث می شود درب ضد سرقت دارای عایق صوتی و حرارتی نیز باشد.

در مدل های چینی رویه درب ضد سرقت به صورت فلزی (استیل) با رنگ کوره ای الکترواستاتیک می باشد. ولی در مدل های ترک به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • درب ضد سرقت MDF با روکش طبیعی چوب
  • درب ضد سرقت با روکش PVC

2. عملکرد لولا در درب ضد سرقت

لولا در بیشتر مدلهای درب ضد سرقت از خارج و یا از هر دو طرف پنهان می باشد و این امر مانع از باز شدن درب به وسیله اهرم کردن لولا می شود. در مدل های ترک لولا های درب ضد سرقت از سمت داخل قابل مشاهده هستند که به طور واضح دیده می شوند اما در مدل های چینی لولاهای درب ضد سرقت کاملا پنهان می باشد که از داخل و نه از بیرون قابل دیدن نیست.

3. انواع درب های ضد سرقت

درب های ضد سرقت امروزه در منازل، ادارات، کارخانه ها کاربرد بالایی دارد به دلیل اینکه این درب ها از امنیت بالایی برخوردار می باشند که شکستن و باز کردن قفل آنها امکان پذیر نمی باشد در زیر به انواع مدل های درب ضد سرقت اشاره شده است:

درب های ضد سرقت

3.1. درب ضد سرقت ساده فلزی

درب ضد سرقت باید بسته به محل مورد نظر انتخاب شود که هر کدام ویژگی متفاوتی هم دارند مثلا از درب های ضد سرقت ساده فلزی که تشکیل شده از دو لایه ورق سخت به ضخامت یک میلی متری در هر دو طرف درب و یک لایه عایق صدا و دما در لایه میانی هستند برای آپارتمان هایی مناسب هستند که امکان تولید سروصدا به وسیله سارقین برای خراب کردن درب امکان پذیر نیست، می توان استفاده کرد.

3.2. درب ضد سرقت فولادی

از مدل درب های ضد سرقت فولادی یا Openwork که مانند فولاد و یا آهن نرم می باشد که برای مکان هایی مانند کارخانه ها و کارگاههای خارج از شهر که امکان تخریب نداشته باشد می توان استفاده کرد/ در این مدل ازدرب ها نه تنها ضخامت لایه های فولادی در دو طرف درب به دو میلی متر افزایش می یابد بلکه لایه میانی هم به همراه تزریق مواد ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد تخریب اضافه شده است.

3.3. درب ضد سرقت فایبرگلاس (چوبی)

درب های ضد سرقت فایبر گلاس و یا چوبی که با درب های چوبی کاملا متفاوت است و ظاهری بسیار شیک دارد این مدل از درب ها دارای ترکیبی از چوب و فلز می باشند بدین صورت که در دو طرف درب ورقه هایی از فلز و یا آلیاژ فلز که دارای مقاومت زیادی است قرار داده شده است و روی آن با ورقه چوب ام دی اف پوشیده شده است. برای داخل این مدل درب ها از پشم سنگ استفاده می کنند تا فلزاتی که در داخل درب ها تعبیه شده است در برابر آسیب ها و قارچ ها ایمن باشد درب های ضد سرقت صدا را نیز انتقال نمی دهند

4. اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت از اجزای زیادی تشکیل شده اند که اجزای مهم آن در لیست زیر توضیح داده شده اند:

اجزای درب سرقت

4.1. استراکچر

استراکچر یکی از اصلی ترین اجزا تشکیل دهنده درب ضد سرقت می باشد که به معنی متریال اصلی یا شاسی درب ضد سرقت است و تمامی اجزا دیگر درب روی آن نصب می شوند.

هرچقدر قدرت و کیفیت ساخت استراکچر بیشتر باشد امنیت درب به همان اندازه هم بیشتر می شود. استراکچر درب ضد سرقت به طور معمول از کلاف فلزی، کمربندهای فلزی، و صفحه فولادی تشکیل شده است.

4.2. روزنه یا چشمی

چشمی های درب ضد سرقت لنزهای کوچکی هستن که در درب ها به کار رفته اند تا افراد بتوانند به راحتی حضور فرد دیگری را در پشت در مشاهده کنند. اما در دربهایی که برای فضای بیرونی ساختمان استفاده می شوند از این گونه چشمی ها استفاده نمی کنند.

4.3. آلارم ها

از آلارم ها برای هشدار، در مواقعی که ممکن است به درب ضد سرقت آسیب وارد شود استفاده می کنند. این آلارم ها عبارتند از: هشدار باز بودن درب، هشدارهای نتیجه فشار، ضربه زدن به در، باز کردن درب بدون کلید خودش و…

4.4. پیچ لولا

برای محافظت از باز کردن درب و جابجایی آن از پیچ لولا که یک پیچ طولانی می باشد استفاده می کنند. در صورتیکه کسی بخواهد پین های لولا را باز کند این پیچ مانع از باز شدن درب می شود. دربهایی که ازامنیت بسیار بالاتری برخوردار هستند طوری طراحی شده اند که این لولا ها از چشم سایرین محفوظ بماند.

پیچ لولا درب ضد سرقت

4.5. رویه

رویه هم جز اجزای درب می باشد به دلیل اینکه از لحاظ دیداری و زیبایی ظاهری از اهمیت بالایی برخوردار است که اکثر رویه های به کار رفته در درب های ضد سرقت دارای طرح و رنگ های بسیار متنوعی می باشند که رویه هایی با روکش طبیعی و طرح های برجسته، نیم برجسته و صاف هستند.

4.6. چهارچوب درب ضد سرقت

بهترین نوع چهارچوب درب ضد سرقت از جنس آهن و یا فولاد است که قبل از مصرف رنگ شده است. اندازه سایر پشت درب تا چهارچوب 110*210 سانتی متر یا 115*215 سانتی متر می باشد. جنس چهارچوب درب ضد سرقت از ورق استنلس استیل با ضخامت 105 میلی متر و عرض 7 سانتی متر که ضد زنگ می باشد ساخته شده است. به طور معمول بخش داخل لنگه درب ضد سرقت از ورق فلزی مقاوم ساخته شده است تا نفوذ به داخل ساختمان را غیر ممکن کند و یا با تاخیر مواجه کند.

چهارچوب درب ضد سرقت

4.7. قفل درب ضد سرقت

قفل یکی از اصلی ترین اجزای هر نوع دربی می باشد که دارای زبانه های بیشتری می باشد. چنانچه قفلی به راحتی باز شود و از امنیت کافی برخوردار نباشد خیلی راحت توسط سارقین باز می شود و راه ورود این افراد را به داخل ساختمان فراهم می کند. قفل ها یا به صورت میکانیکی هستند که با کلید باز می شوند و یا به صورت الکترونیکی می باشند که فاقد کلید هستند و قیمت و امنیت بالاتری نیز دارند.

چنانچه قفل درب ضد سرقت شما با مشکل باز شدن روبه رو شده است و نیاز فوری دارید که یک کلیدساز سیار شبانه روزی پیدا کنید بهتر است از سایت فنی کارا کمک بگیرید این سایت به شما این امکان را می دهد تا با مشاهده نظر سنجی کلیدسازانی که آگهی خود را در سایت منتشر کرده اند بتوانید انتخاب مطمئن تری از کلیدساز داشته باشید.

4.8. دستگیره درب ضد سرقت

دستگیره در یکی از ضروری ترین اجزای هر دری می باشد که اگر وجود نداشته باشد باز و بسته کردن درب با مشکل روبه رو است. امروزه طراحی دستگیره ها به یکی از ایده های جالب طراحان تبدیل شده است که وقت بسیاری برای طراحی دستگیره ها می گذارند. تولید کنندگان زیادی اقدام به طراحی دستگیره های خاص با شکل و شمایل متفاوتی کرده اند.

همانطور که می دانید کلید یکی از اجزای در می باشد که به همراه دستگیره در نصب می شود و جزء یار جدانشدنی قفل می باشد. کلید با اینکه یک قطعه فلزی کوچک می باشد اما از اجزای متفاوتی تشکیل شده و دارای انواع متفاوتی می باشد که انواع کلید و کاربردهای آن یکی از مطالب خوب مجله فنی کارا می باشد.

در صورتی که شما در توابع تهران سکونت دارید و نیازمند این هستید که شماره کلیدساز را برای رفع مشکل خود داشته باشید می توانید با وارد شدن به لینک کلیدسازی سیار شبانه روزی کرج مشخصات کلیدساز سیار را دریافت کنید.

دستگیره های درب ضد سرقت

4.9. لوله و یراق آلات درب ضد سرقت

لوله درب ضد سرقت باعث می شود که سارقین در مواجه با لوله ها قطعا بی خیال شده و نمی توانند به داخل ساختمان یا منزل وارد شوند چون هیچ دلیلی برای بازکردن آنها وجود ندارد. اما در مقابل اگر لولای در دیده شود و یا ضعیف باشد می توان از طریق لولا درب را باز کرد.

4.10. درکوب درب ضد سرقت

از درکوب می توان به عنوان زنگ درب ضد سرقت هم استفاده نمود که در رنگ های طلایی و نقره ای در بازار موجود می باشند و در کنار چشمی در نصب می شوند.

4.11. بتن و فوم پلی اورتان درب ضد سرقت

استحکام بالای درب ضد سرقت در برابر ضربات به وسیله بتن و فوم پلی اورتان فراهم می شود. فوم پلی اورتان باعث می شود که یک لایه عمیق در داخل درب ضد سرقت ایجاد شود و سر و صدا، الودگی صوتی، هوای سردو گرم نمی تواند به داخل خانه نفوذ کند. از همه مهمتر انواع حشرات هم نمی توانند راهی برای ورود به خانه پیدا کنند ضمن اینکه نیازی به درزگیری بوسیله نوارهای درزگیر

4.12 کناف و ورق فلزی میانی

دربهای ضد سرقت معمولا در داخل لنگه درب، یک ورق فلزی بسیار مقاوم دارند که احتمال ورود هر گونه نفوذ با هر نوع وسیله ای را تقریبا غیر ممکن می کند.

کناف در اصل پنل های گچی هستند که در ابعاد و ضخامت های مختلفی ساخته می شوند. در ساخت این پنل ها از مخلوط گچ به همراه هوا به صورت فشرده میان دو سطح مقوایی استفاده شده است که باعث سبکی، استحکام، ایجاد عایق حرارتی، صوتی و برودتی می شود.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر