ارسال آگهی

همه آنچه که از شیشه سکوریت نمی دانید

شیشه سکوریت چیست؟ شیشه های بسیار محکمی که در بازار با نام شیشه میرال نیز شناخته می شوند و بسیار مستحکم و به اصطلاح نشکن می باشند، شیشه سکوریت هستند. همچنین در بازار این شیشه ها به شیشه های ایمنی، شیشه تمپر شده و شیشه نشکن و میرال معروفند، که میرال اولین برند شیشه سکوریت در ایران می باشد.

همه آنچه که از شیشه سکوریت نمی دانید

در بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها شاهد درب های شیشه ای ورودی بوده اید این شیشه ها از جنس سکوریت می باشند، این شیشه ها به راحتی نمیشکنند اما در هنگام برخورد با شی تیز و یا ضربه سنگین به صورت تکه های بسیار ریز در می آیند و جالب اینجاست که این تکه ها تیز نمی باشند و به افراد صدمه جدی وارد نمی کنند.

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی

مهمترین و بارزترین ویژگی شیشه سکوریت این است که به راحتی شکسته نمی شود و اینکه بعد از شکسته شدن به صورت پودر شیشه در می آید، با شیشه های معمولی بسیار حساس بوده و به وسیله ی برخورد با شی دچار ترک خوردگی می‌شوند و یا می شکنند که در هنگام شکستن بسیار برنده و خطرناک می باشند، اما شیشه سکوریت به هیچ وجه ترک بر نمی دارد و همچنین درز برداشتن برای شیشه سکوریت بی معناست.

همچنین از دیگر تفاوت های شیشه سکوریت با شیشه معمولی می توان به عدم برش شیشه میرال در حین انجام کار شیشه بری می باشد، در واقع زمانی که شما شیشه سکوریت را از شیشه فروشی خریداری کردید باید تمام اندازه های شیشه را از قبل به شیشه بر داده باشید و شیشه ای که خریداری نموده اید با آن سایزها یکسان باشد، چرا که شیشه میرال به هیچ وجه قابل برش نمی باشد. اما شیشه های معمولی را بوسیله الماس شیشه بری به هر اندازه ای که بخواهید می توانید، برش بزنید.

میزان استحکام شیشه های سکوریت

شیشه های نشکن یا سکوریت بسیار محکم تر از شیشه های معمولی می باشد و تقریباً ۷ برابر نسبت به شیشه های معمولی ضربه پذیر تر می باشد. افراد متخصص در زمینه نصب و اجرای شیشه و نصاب شیشه سکوریت می‌دانند که این شیشه فقط در صورتی که به لبه های آن شی تیزی برخورد کند یا ضربه بسیار محکمی به آن وارد شود، می شکنند. در غیر این صورت به راحتی قابل شکستن نمی باشند به همین دلیل کار با این شیشه ها راحت تر از شیشه های معمولی می باشد.

کاربردهای شیشه سکوریت

کاربرد شیشه سکوریت

شیشه های معمولی در فرآیند حرارتی و به روشهای صنعتی تبدیل به شیشه سکوریت می شود، که مقاومت آن افزایش پیدا می کند، و به دلیل همین مقاومت بالایی که دارند، کاربردهای فراوانی دارد. از جمله کاربردهای شیشه سکوریت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربرد شیشه سکوریت در صنعت ساختمان
  • صنعت لوازم خانگی
  • صنعت خودروسازی
  • صنعت روشنایی
  • شیشه های لمینت
  • و…

نحوه تولید شیشه سکوریت

شیشه های معمولی که در داخل کوره تا دمای ۷۰۰ درجه سانتیگراد ساخته می‌شوند و چون به صورت یکباره دو سطح بالا و پایین شیشه به وسیله فشار هوای اتاق خنک می شود همین اختلاف دما بر روی عمق شیشه باعث می‌شود که یک سطح فشرده و ایمن بر روی شیشه ایجاد شود، که سبب سکوریت شدن شیشه می گردد.

دسته بندی شده در: شیشه بری, مجله

ارسال نظر