ارسال آگهی

آموزش نحوه عایق کردن درب و پنجره

از آنجا که درب و پنجره تاثیر زیادی در میزان گرما یا سرما فضای داخل منزل دارد، در این مطلب قصد داریم تا روش های عایق کردن درب و پنجره در مقابل سرما را آموزش دهیم، در ادامه با راهکارهای کاربردی و ساده جهت عایق کاری درب و پنجره در فصل سرما آشنا می شوید.

آموزش نحوه عایق کردن درب و پنجره

برای صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفتن گرما عایق کردن درب و پنجره اقدامی ضروری می باشد. اگر درب و پنجره به درستی عایق بندی شده باشند سرما به فضای داخل نفوذ پیدا نکرده و همچنین گرما از محیط داخل خارج نمی‌شود، بنابراین هوای محیط داخل گرم می ماند و نیازی به زیاد کردن بخاری یا پکیج یا سایر سیستم های گرمایشی نمی باشد، همچنین عمر مفید سیستم های گرمایشی نیز افزایش پیدا می کند و کمتر نیاز به تعمیرات پکیج یا شوفاژ و یا بخاری پیدا می کنید.

آموزش نحوه عایق کردن درب و پنجره

  • پوشاندن درز های درب و پنجره
  • قرار دادن شئ پشت درب و پنجره
  • استفاده از پرده دو لایه و چند لایه
  • از پلاستیک به منظور جلوگیری از ورود سرما
  • استفاده از سایبان و کرکره برای پنجره

پوشاندن درز های درب و پنجره

درزهای درب و پنجره یکی از راه هایی است که سرما به راحتی از محیط بیرون به فضای داخل نفوذ پیدا می‌کند و در نتیجه باعث سرد شدن فضای داخل منزل می شود که برای جلوگیری از این کار و صرفه جویی در مصرف انرژی حتما باید درز درب و پنجره ها را گرفته و از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنید. همچنین بستن درزهای درب و پنجره به خصوص برای مناطقی که گرد و غبار زیادی دارد، برای جلوگیری از پرداخت هزینه های تعمیرات بخاری توصیه می شود.

آموزش نحوه عایق کردن درب و پنجره با درزگیر

درب منزل به دلیل باز و بسته شدن در هنگام ورود و خروج، سرمایه زیادی را به فضای داخل منزل وارد می کند که برای جلوگیری از این کار می توانید با استفاده از مواد مخصوص پلاستیکی درزهای باز کنار درب و پنجره را پر کنید و یا از درزگیر وینیل و رزینی بادوام استفاده کنید، این درزگیر ها هزینه زیادی ندارند و در زمانی که بخواهید آنها را جدا کنید، به راحتی جدا می شوند.

قرار دادن شئ پشت پنجره و درب

می‌توانید برای عایق کردن در و پنجره شئ پارچه ای و یا… در پشت درب و پنجره از ورود هوای سرد به داخل منزل جلوگیری کنید. شئ باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوان آن را از پشت در و پنجره برداشت تا با شروع فصل گرما مشکلی برای باز کردن پنجره ها نداشته باشید. بسیاری افراد تعمیر شوفاژ و سیستم های گرمایشی توصیه می کنند که حتما از هدر رفتن گرما و انرژی جلوگیری کنید تا در هزینه قبوض کاهش را مشاهده کنید.

استفاده از سایبان و کرکره برای پنجره

این روش هایی که برای عایق کردن درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد دکوراسیون و زیبایی خانه را نیز تحت فشار قرار می‌دهد استفاده از کرکره و سایبان پنجره، مناسب تر می باشد. می‌توانید برای پنجره از کرکره های مخصوصی که در بازار موجود است استفاده کنید یا می توانید سایبان های حفره ای در جلوی پنجره تا از هدر رفتن گرما جلوگیری شود این سایبان ها و کرکره نصب راحتی دارند بر فضای خانه را نیز زیباتر می کنند.

آموزش نحوه عایق کردن درب و پنجره با کرکره

استفاده از پرده دو لایه و یا چند لایه

برای جلوگیری از خروج گرما و همچنین ورود هوای سرد به داخل منزل می توانید از پرده دو لایه و یا چند لایه استفاده کنید، برای این کار کافیست که از یک پارچه در قسمت زیر پرده استفاده کنید. پرده چند لایه نیز روش مناسبی برای گرم نگه داشتن فضای داخل خانه می باشد هزینه زیادی نیز ندارد. استفاده از به چند لایه ساده می باشند و برای تنوع دادن و همچنین تغییر دکوراسیون نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به میزان سرمای منطقه‌ای که در آن زندگی می کنید، می توانید تعداد لایه های پرده را افزایش دهید یا می توانید از پارچه های ضخیم تری برای پرده استفاده کنید.

استفاده از پلاستیک برای جلوگیری از ورود سرما

یکی از روش های شایعی که بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها نیز از آن استفاده می کنند استفاده از پلاستیک در مقابل درب ورودی می باشد که این کار سبب می‌شود تا سرما به راحتی به محیط داخلی نفوذ پیدا نکند. ابعاد پلاستیک را بزرگتر از پنجره و درب انتخاب کنید، سپس آنها را با نوار چسب محکم به اطراف قاب درب و پنجره بچسبانید. می‌توانید برای اینکه پلاستیک گرم شود و خوب به پنجره بچسبد، از سشوار استفاده کنید.

آموزش نحوه عایق کردن درب و پنجره با پلاستیک

در ساختمانهای قدیمی که در و پنجره های قدیمی دارند، این پنجره ها در برابر سرما عایق نبوده و سرمای زیادی را به محیط داخل راه می دهند برای جلوگیری از ورود این هوای سرد به داخل می توانید از فوم های درزگیر استفاده کنید، بدین ترتیب که آنها را در چهار طرف پنجره نصب نمایید. هنگامی که برای جلوگیری از ورود سرما از فوم استفاده می کنید به دلیل ویژگی فشرده شدن، فوم می‌تواند درز پنجره را به خوبی پوشش دهد و آن را بسته و قفل نگه دارد.

دسته بندی شده در: تعمیر شوفاژ, تعمیر بخاری, نصب و سرویس و تعمیر پکیج, مجله

ارسال نظر