ارسال آگهی

آموزش گام به گام نحوه صحیح پولیش خودرو

آموزش نحوه صحیح پولیش خودرو و بهترین روش پولیش خودرو موضوعی است که در ادامه به توضیح آن پرداختیم اگر خودروی شما دچار خط و خش شده است می توانید با مطالعه این مطلب با نحوه صحیح پولیش خودرو آشنا شوید و خطوط و خش به وجود آمده بر روی بدنه خودروی خود را برطرف کنید.

پولیش زدن خودرو مثل سمباده زنی در نقاشی ساختمان است و از اهمیت زیادی برخوردار است. برای برطرف کردن آثار ضربه، خش، زنگ زدگی، آفتاب‌سوختگی و… می توانید با استفاده از روش گفته شده استفاده کنید.

از راه هایی که باعث می شود خودروی شما همچنان نو به نظر برسد درخشندگی رنگ بدنه اتومبیل می باشد اگر به هر دلیلی رنگ خودرو شما شده باشد خطوط بر روی بدنه آن به وجود آمده است بهترین راه برای از بین بردن این خطوط پولیش خودرو می باشد. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از آسیب به همیشگی به رنگ خودرو، این روش را تنها یک بار در سال انجام دهید و از واکس بدنه نیز هر چند ماه یک بار استفاده کنید.

گام اول نحوه صحیح پولیش خودرو

برای اولین قدم ابتدا خودروی خود را کاملا شستشو دهید و قبل از اینکه خشک شود عملیات پولیش با دستگاه را آغاز کنید. پولیش خودرو با استفاده از دستگاه یک فرآیند کثیف می باشد بدین معنا که امکان پاشش ماده پولیش به چیزهایی که در اطراف شما قرار دارند زیاد می باشد بنابراین باید تمام وسیله هایی که در اطراف وجود دارد مثل اتومبیل و دیوار و… را بپوشانید یا از محیط کار دور کنید. اتومبیل شما به رنگ تیره می باشد می توانید احد ۱۰ نرم تر و یا ترکیبات صیقلی تر استفاده کنید چرا که رنگ های تیره حساس تر از رنگ های روشن می باشند.

گام دوم نحوه پولیش خودرو

ابتدا محل را تمیز کنید سپس پد را بر روی دستگاه پولیش قرار بدهید و واکس پولیش را به بدنه اتومبیل بمالید. سپس می‌توانید دستگاه پولیش را روشن کنید و میزان سرعت آن را تنظیم نمایید، توصیه می شود سرعت آن را بر روی متوسط بگذارید.

آموزش نحوه صحیح پولیش خودرو
مناطق مورد نظر که دارای خطوط و خش هستند را با حرکت مخصوص و با سرعت متوسط پولیش کنید. قابل ذکر است که در این مرحله حتما باید پد در حال چرخش را موازی با سطح خودرو نگه دارید چراکه این کار باعث می‌شود تا از به جا ماندن رد حرکت چرخشی بر روی بدنه اتومبیل جلوگیری شود. در حین پولیش خودرو دقت داشته باشید که در تمام سطح و به صورت مداوم به سمت جلو و عقب با یک فشار یکنواخت حرکت کنید.

زمانی که ناحیه مورد نظر گرم شد و در هنگام لمس احساس گرما کردید در همین لحظه باید خشخاش رو به ناپدید شدن کنند زمانی که آب بدنه پرتاب و یا به وسیله هدفون جذب می شوند می توانید درخشش سطح را مشاهده کنید فرایند پولیش خودرو در این مرحله به پایان رسیده و می توانید مرحله بعد را آغاز کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که حتما باید منطقه را مرطوب نگه دارید و از پولیش برای هر قسمت تنها به اندازه ای که نیاز است، استفاده کنید.

گام سوم در پولیش خودرو

می توانید برای اینکه پد از واکس پولیش اشباع نشود، فرآیند پولیش خودرو را متوقف کنید و سپس پد را آبکشی کنید. با توجه به اینکه لبه بیرونی چند حرکت سریعی دارند و نسبت به مرکز آن اصطکاک بیشتری تولید می شود، شاهد خواهید بود که این قسمت معمولا پولیش کمتری دارد. در قسمت هایی مثل دستگیره ها، گوشه ها، آینه ها و همچنین خطوط سپر می توانید فقط از لبه بیرونی پد استفاده کنید.

مرحله چهارم شستن و خشک کردن خودرو

در این مرحله زمانی که کارتان تمام شده است می توانید تمامی قسمت ها مثل بدنه و درب و کاپوت ماشین را با دست و با دقت بالا شستشو دهید البته این بار بعد از شستشو حتماً بدنه اتومبیل را خشک کنید.

نحوه صحیح پولیش خودرو

گام پنجم استفاده از یک لایه واکس

بهتر است که برای بهتر انجام شدن فرایند پولیش، یک لایه واکس بر روی سطح بمالید تا اگر هنوز هم عیبی بر روی سطح باقی مانده است کاملاً از بین برود. می توانید به نسبت ۴۰ به ۶۰ از واکس خمیری و پولیش نهایی را ترکیب و بر روی یک پد فوم نرم استفاده کنید و با سرعت متوسط و همچنین با حرکت به سمت عقب و جلو و همچنین با اعمال فشار کم اما به صورت ثابت شروع به پخش کردن واکس بر روی خودرو کنید. این کار را تا زمانی که سطح کار کاملاً تمیز و خشک شود، ادامه دهید.

مرحله آخر تمیز کردن خودرو

در این مرحله بعد از اینکه بدنه، واکس و دیگر قسمت های ماشین خشک شد، پولیش و واکس باقی مانده را پاک کنید و از باقی نماندن هرگونه ماده بر روی بدنه خودرو مطمئن شوید برای پاک کردن این مواد می‌توانید از پارچه پنبه نرم استفاده کنید.

دسته بندی شده در: مجله, سرویس و نگهداری, دانستنی ها

ارسال نظر