ارسال آگهی

آموزش نحوه روغن کاری درب ضد سرقت (قفل و لولا)

روغن کاری درب ضد سرقت کار زمان بری نیست اما می تواند عمر مفید درب و قفل ضد سرقت شما را مقدار قابل توجهی بالا ببرد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا نحوه روغن کاری درب ضد سرقت را به شما آموزش دهیم:

از درب های ضد سرقت به منظور بالا بردن ایمنی منازل و آپارتمان های مسکونی استفاده می شود. مراقبت از درب های ضد سرقت اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا موجب می شود درب دوام بیشتری پیدا کرده و در طول زمان زیبایی خود را حفظ کند. یکی از مهم ترین مراحل نگهداری از این نوع درب ها، روغن کاری می باشد.

آموزش نحوه روغن کاری درب ضد سرقت

روغن کاری درب های ضد سرقت کار بسیار ساده ای است که برای انجام آن احتیاجی به دانش فنی در حوزه قفل و کلیدسازی ندارید. در صورتی که به طور منظم و در زمان های مناسب اقدام به روغن کاری درب ضد سرقت خود کنید، می توانید از بسیاری آسیب های جدی که ممکن است به درب شما وارد شود جلوگیری کرده و هزینه تعمیرات درب ضد سرقت را کاهش دهید.

در چه مواردی درب ضد سرقت احتیاج به روغن کاری دارد؟

برای اینکه تشخیص دهید درب ضد سرقت شما چه زمانی احتیاج به روغن کاری دارد، باید به صدای درب خود هنگام باز و بسته شدن گوش دهید. در صورتی که درب اصطلاحا صدای جیر جیر تولید می کند، یعنی زمان آن فرا رسیده است که لولا و قفل درب خود را روغن کاری کنید. یکی دیگر از علامت های نشان دهنده نیاز درب ضد سرقت به روغن کاری، به سختی باز و بسته شدن درب است.

مراحل روغن کاری درب ضد سرقت

به منظور بهبود کارایی درب ضد سرقت، لازم است تا هم قفل و لولای درب روغن کاری شوند. در حالت کلی برای روغن کاری درب های ضد سرقت، شما نیاز به روغن مخصوص، روغن چرخ، بطری مناسب برای ریختن روغن، دستمال و دستکش دارید. در ادامه به توضیح روش روغن کاری هر یک از این موارد خواهیم پرداخت:

مراحل روغن کاری درب ضد سرقت

روغن کاری قفل درب ضد سرقت

برای انجام روغن کاری این قطعه، ابتدا لازم است تا با استفاده از یک پمپ هوا، گرد و غباری که درون سیلندر قفل وجود دارد را از بین ببرید. سپس روغن را درون مغزی قفل درب اسپری کرده و کلید را داخل قفل بچرخانید تا از رفع گرفتگی آن مطمئن شوید. به همین راحتی می توانید قفل درب ضد سرقت خود را روغن کاری کنید.

در برخی از موارد لازم است تا ابتدا مغزی قفل ضد سرقت را باز کرده و سپس قفل درب را بیرون بیاورید. در این صورت می توانید روغن مخصوص را بر روی کل قفل درب ضد سرقت اسپری کرده و قسمت زبانه را با استفاده از روغن چرخ روغن کاری کنید. پس از اتمام مراحل روغن کاری، مغزی و قفل را دوباره در جای قبلی خود قرار داده و از روان بودن آن لذت ببرید. توصیه می کنیم در صورتی که تجربه ای در زمینه تعویض مغزی قفل ندارید، این قسمت از کار را به افراد فنی کارا حوزه کلیدسازی بسپارید.

روغن کاری لولا درب ضد سرقت

برای روغن کاری لولا درب ضد سرقت، تنها کافی است تا از روغن به گونه ای استفاده کنید که کاملا در لولا نفوذ کند. به همین دلیل بهتر است روغن مخصوص را بر روی لولا اسپری کرده و یا از ظرف های مناسبی که دهانه باریکی دارند برای این کار استفاده کنید. حالا درب را چندین بار باز و بسته کرده و مطمئن شوید که صدای جیر جیر از بین رفته است. پس از اتمام کار با استفاده از یک دستمال کاغذی یا پارچه ای، روغن های اضافی و سایر آلودگی ها را از روی لولا تمیز کنید.

روغن کاری لولا درب ضد سرقت

نکات مهمی که هنگام روغن کاری درب ضد سرقت باید در نظر داشته باشید

توجه داشته باشید در ابتدا، هنگام استفاده از روغن زیاده روی نکنید، زیرا تمیز کردن روغن های اضافی از روی درب ضد سرقت کار دشواری خواهد بود. بهتر است از میزان کمی روغن استفاده کرده و اگر نیاز بود کم کم مقدار روغن را افزایش دهید. نکته دیگری که حتما پیش از روغن کاری درب ضد سرقت باید در نظر داشته باشید، حساسیت های پوستی است. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می کنیم حتما از دستکش برای روغن کاری درب استفاده کنید.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر