ارسال آگهی

آموزش ۷ راه آسان و سریع برای تمیز کردن مایکروویو

امروزه کارهای مختلف از درست کردن پاپ کورن تا سرخ کردن جوجه و خشک کردن میوه را می توان به وسیله مایکروویو انجام داد و همین امر باعث پرکاربرد بودن مایکروویو در آشپزخانه ها می شود. به همین دلیل تمیز کردن مایکروویو اهمیت بسیار پیدا کرده است. در این مطلب به بررسی روش های آسان و کابردی زیر می پردازیم:

  • دستمال نمدار برای تمیز کردن مایکروویو
  • آب و بخار آب برای راحت تر تمیز شدن مایکروویو
  • جادوی لیموترش در تمیزکاری
  • شستشوی قطعات
  • جوش شیرین و کاربرد آن در تمیز کردن مایکروفر
  • استفاده از سرکه سفید برای پاک نمودن دستگاه
  • استفاده از مایع ظرفشویی
    راه حل های تمیز کردن مایکروویو

روش های تمیز کردن مایکروویو

توجه به این نکته مهم است که برای مواد غذایی که در داخل ماکروفر می گذارید، سرپوش مخصوص مایکروفر را نیز بگذارید. تا بدین وسیله از زود کثیف شدن مایکروفر جلوگیری شده و تا مدت زیادی نیاز به تمیز کردن آن نداشته باشید.

اما اگر مایکروویو کثیف شد میتوانید از طریق روش های زیر اقدام به تمیز کردن آن نمایید. زیرا کثیف بودن مایکروفر در طولانی مدت باعث آسیب دیدن و خراب شدن آن شده و در نتیجه نیاز به تعمیرکار مایکروویو پیدا خواهید کرد.

1- دستمال نمدار برای تمیز کردن مایکروویو

ساده ترین و اولین راه برای تمیز کردن مایکروویو استفاده از دستمال نمدار یا یک تکه اسفنج است که می توانید با استفاده از آن داخل مایکروفر را تمیز نمایید. اگر بعد از هربار استفاده از مایکروفر، فورا آن را تمیز کنید، لکه ها سخت نشده و با یک دستمال مرطوب پاک خواهند شد.

2- آب و بخار آب برای راحت تر تمیز شدن مایکروویو

اگر لکه ها قابل پاک شدن با دستمال مرطوب نبودند، می توانید داخل یک ظرف مخصوص مایکروویو قدری آب ریخته و آن را برای ۳ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید. و بعد از پایان ۳ دقیقه، ظرف آب را با رعایت نکات ایمنی از داخل مایکروفر خارج کرده و اقدام به تمیز کردن لکه ها با دستمال، نمایید.

3- جادوی لیموترش در تمیزکاری

روش دیگر برای تمیز کردن مایکروفر استفاده از لیموترش می‌باشد بدین صورت که یک لیموی تازه را می توانید به آب در حال جوش اضافه کرده و بعد از دو دقیقه، لیمو را از داخل آب برداشته و سپس از محلول به دست آمده برای تمیز کردن ماکروفر خود استفاده نمایید.
استفاده از لیموترش برای تمیز کردن مایکروویو

برای تمیز کردن مایکروویو با استفاده از لیمو راه دیگری نیز وجود دارد بدین صورت که می توانید قدری آب لیمو را داخل ظرف مخصوص مایکروفر بریزید و سپس لیموها را نیز داخل آن بیندازید. و ظرف را داخل مایکروفر قرار دهید تا گرم شود. زمانی که روی دیواره های داخل ماکروفر بخار آب نشست، آن را خاموش کرده و صبر کنید تا خنک شود. سپس اقدام به تمیز کردن آن نمایید.

4- شستشوی قطعات

جدا سازی و شستشوی قطعات ماکروفر مانند زیره ی گردان آن می‌تواند تاثیرگذار باشد. به همین منظور می توانید هر چند وقت یک بار، قطعات قابل جدا شدن از مایکروویو را با آب و مایع ظرفشویی به خوبی شستشو دهید. همچنین این قطعات را داخل ماشین ظرفشویی نیز می توانید قرار دهید.

5- جوش شیرین و کاربرد آن در تمیز کردن مایکروفر

روش دیگر تمیز کردن مایکروویو جوش شیرین می‌باشد بدین صورت که دو پیمانه آب سرد را با یک پیمانه جوش شیرین مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیق داخل ماکروفر قرار دهید. سپس با استفاده از دستکش، ظرف را بیرون آورده و با یک حوله مرطوب اقدام به تمیز کردن داخل و شیشه مایکروویو نمایید.

6- استفاده از سرکه سفید برای پاک نمودن دستگاه

از سرکه سفید برای تمیز کردن انواع مختلفی از وسایل استفاده می شود. این ماده کاربرد های زیادی دارد، که یکی از آنها کارآمد بودن سرکه برای پاک نمودن مایکروفر استفاده می باشد. نحوه کار بدین صورت است که نصف پیمانه سرکه را حدود ۵ دقیقه داخل مایکروویو قرار داده و بجوشانید. و صبر کنید تا مایکروویو سرد شود. سپس با استفاده از یک اسفنج یا دستمال مرطوب، اقدام به تمیز کردن آن نمایید.

تمیز کردن مایکروفر با سرکه

7- استفاده از مایع ظرفشویی

استفاده از مایع ظرفشویی نیز برای تمیز کردن مایکروویو و کاربرد دارد. برای این کار باید ظرفی را پر از آب گرم نموده و به مقدار لازم مایع ظرفشویی به آن اضافه نمایید سپس ظرف را به مدت ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید. تا داخل دستگاه بخار بگیرد سپس مانند روش های قبلی پس از سرد شدن ماکروفر با استفاده از یک اسفنج داخل آن را تمیز نمایید.

دسته بندی شده در: تعمیر مایکروویو, آموزش, خانه داری, مجله

ارسال نظر