ارسال آگهی

نکات خرید زودپز

نکات خرید زودپز از نظر جنس، اندازه و مشخصات که باید با توجه به نیاز و قابلیت هایی که از زودپز انتظار داریم، در نظر بگیریم و سپس برای خرید زودپز اقدام کنیم.

نکات خرید زودپززودپزهای موجود در بازار از نظر جنس، اندازه و مشخصات ظاهری و فنی با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه به بررسی انواع زودپز از نظر جنس و اندازه و… می پردازیم.

نکات خرید زودپز آلومنیومی و استیل

زودپز های آلومنیومی نسبت به نوع استیل آن هم ارزانتر و هم سبک تر هستند و بدلیل اینکه آلومنیوم رسانای خوب گرماست، غذا به صورت یکنواخت می پزد. ولی از آنجاییکه زودپز آلومنیومی بعلت استفاده ی زیاد به مرور زمان دچار رنگ پریدگی و زنگ زدگی می شود، پس در ابتدا گول قیمت ارزان آن را نخورید و بیشتر بررسی کنید و همه نکات خرید زودپز استاندارد را بدانید و با آگاهی خریداری کنید.

جنس مقاوم استیل ضدزنگ، سطح زیبا و درخشنده ی آن سبب شده این نوع زودپز علی رقم وزن سنگینی که دارد، قیمت بالاتری داشته باشد ولی عمر مفید این زودپز بیشتر از نوع آلومنیومی آن است. یکی از معایب زودپز استیل، نداشتن پخت یکنواخت است، چون استیل رسانای خوبی برای گرما نیست و بعضی نقاط دیگ زودپز بسیار داغ و بعضی نقاط گرمای خوبی ندارد. برای رفع این مشکل در قسمت زیرین زودپزهای استیل یک لایه آلومنیوم تعبیه کرده اند که اصطلاحا به این زودپزها چندلایه می گویند.

نکات خرید زودپز از نظر اندازه

زودپزها در اندازه های مختلفی در بازار موجود هستند ولی معمول ترین آنها 4،6،8 لیتری می باشد که 4 لیتری آن برای غذای دو نفر مناسب است. نوع 6 لیتری آن به میزان غذای یک خانواده حجم دارد و معمولا از این اندازه بیشتر استفاده می کنند. زودپزهای 8 لیتری را بیشتر خانواده های پرجمعیت استفاده می کنند.راهنمای خرید زودپز

در خرید زودپز چه مشخصاتی مهم است؟

  • تنظیم کننده فشار زودپز
  • قفل درپوش زودپز
  • سبد پخت
  • دسته ها
  • جنس لایه زیرین زودپز
  • دفترچه راهنمای زودپز
  • گارانتی

تنظیم کننده فشار زودپز: یک وسیله برای نمایش و کنترل فشار داخل دیگ است که هر زودپزی باید دارای این وسیله باشد. زودپزها پند نوع تنظیم کننده فشار دارند که می توان به تنظیم کننده سوپاپی وزنی، تنظیم کننده سوپاپی وزنی تکامل یافته، تنظیم کننده سوپاپی فنری اشاره کرد که همه این مدل ها به نحوی فشار را تنظیم می کنند و تفاوتی در نحوه آماده کردن غذا در آنها وجود ندارد بجز زودپزی که تنظیم کننده سوپاپی فنری دارد بدین نحو که به مقدار کمتری مایع نیاز دارد.

از دیگر نکات خرید زودپز انتخاب نوع قفل درپوش زودپز می باشد. زودپزی بهتر است که بر روی درپوش آن قفل ایمنی قرار گرفته باشد. نقش مهم این قفل در جلوگیری از تشکیل بخار و فشار قبل از بسته شدن درست درپوش و جلوگیری از بازکردن درپوش قبل از رسیدن فشار داخلی به حد ایمن است. همه زودپزها برای نمایش فشار داخلی دارای نشانگر تصویری نیستند ولی وجود این وسیله برای ایمنی بیشتر اهمیت زیادی دارد.

از جمله نکات خرید زودپز توجه به سبد پخت زودپز است، در هنگام خرید زودپز به وجود سبد مخصوص پخت توجه داشته باشید. این سبد به شما این امکان را می دهد که مواد غذایی را بصورت مجزا از هم قرار دهید و مانع مخلوط شدن آنها با هم می شود.

روش خنک کردن یا همان آزاد کردن فشار

سرد کردن طبیعی تدریجی یا سرد کردن لحظه ای دستورالعمل هایی دارند که بر اساس نوع غذا پیشنهاد شده است. در نتیجه همیشه بر طبق دستورالاعمل عمل کنید.
دسته ها، در هنگام خرید زودپز از ایمن و محکم بودن دسته ها اطمینان حاصل کنیدف دسته ها اگر بلند تر باشند بهتر است زیرا از بدنه بیشتر فاصله دارند و احتمال سوختگی با بدنه زودپز کمتر می شود.خرید زودپز مناسب

سایر نکات خرید زودپز

جنس لایه ته زودپز

اگر جنس لایه زیرین زودپز از جنس بی متال (دوفلزی) یا تری متال (سه فلزی) باشد، بهتر است که معمولا از جنس آلومنیوم می باشند. وجود این لایه ها باعث می شود که پخت غذا یکنواخت صورت بگیرد و از سوختن غذا جلوگیری به عمل آید.

دفترچه راهنمای زودپز

از نکات خرید زودپز که اکثرا به آن بی توجه هستند، دفترچه راهنمای زودپز است. دستورالعمل هایی که در دفترچه راهنما گفته شده است بسیار حائز اهمیت است و رعایت آنها ضروری است. توجه کنید که دفترچه دارای توضیحات واضح و مفید باشد.

گارانتی

می دانیم که وسیله ای که دارای گارانتی معتبر می باشد قابل اعتماد تر از سایر وسیله هاست پس در هنگام خرید زودپز دقت داشته باشید که زودپز شما از گارانتی معتبری برخوردار باشد.

buy-zoodpaz1.jpg

دسته بندی شده در: لوازم خانگی, مجله, راهنمای خرید

ارسال نظر