ارسال آگهی

نکات خرید بخاری

نکات خرید بخاری و آگاهی از اینکه کدام نوع بخاری مورد نیاز ماست، کمک شایانی در انتخاب درست و به صرفه بخاری به ما می کند. در هنگام خرید، تمام نکات ایمنی و اصولی یک بخاری استاندارد را در نظر داشته باشیم. نکات خرید بخاری

انواع بخاری

مهم است که قبل مراجعه به فروشگاه بدانید که قصد خرید کدام نوع بخاری را دارید و کدام نوع بخاری برای منزل شما مناسب تر است. از آنجا که گاز در کشور ما به نسبت بقیه حامل های انرژی فراوان تر و ارزانتر است، در هنگام خرید، اولین انتخاب ما بخاری های گازی می باشند. اما بخاری های گازی هم به دو دسته زمینی و دیواری تقسیم بندی شده اند که با توجه به نیاز خود نسبت به خرید بخاری مورد نظر اقدام کنید.

در هنگام خرید بخاری های دیواری در نظر داشته باشید که حرارت این نوع بخاری نسبت به بخاری زمینی کمتر است و همچنین نیاز به فضای کمتری دارند زیرا سازنده های بخاری دیواری این نوع بخاری را مناسب برای مکانهایی با متراژ کم طراحی کرده اند و قدرت آنها نهایتا تا هفت هزار کیلو کالری در ساعت می باشد، بنابراین اگر قصد خرید بخاری برای متراژهای بالا را دارید، بخاری دیواری مناسب شما نیست.

نکات خرید بخاری با صرفه

از نظر اقتصادی خرید بخاری برقی برای یک مکان کوچک مناسب نیست زیرا طراحی بخاری های برقی از هزار تا دو هزار وات در نظر گرفته شده و در نتیجه مصرف بالایی دارند. بخاری برقی از وسایل پرمصرف انرژی الکتریکی محسوب می شود، اگرچه این نوع بخاری بازدهی صد در صدی در تبدیل انرژی الکتریکی به حرارتی دارد ولی نحوه کنترل این تبدیل کردن باعث اتلاف انرژی می شود. اگر در هنگام خرید به نکاتی از این قبیل توجه داشته باشید، در بازه زمانی استفاده از بخاری کمتر نیاز به خدمات تعمیر بخاری نیاز پیدا می کنید.

اگر برای منزلتان قصد خرید بخاری های زمینی و دودکش دار را دارید، توجه داشته باشید که این بخاری ها در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار موجود است، بیشتر از آنکه به رنگ و طرح بخاری اهمیت بدهید به میزان امنیت و کیفیت و کم مصرف بودن بخاری دقت کنید. در ضمن در هنگام خرید بخاری های دیواری بدون دودکش توجه داشته باشید که این نوع بخاری ها مناسب منزل یا فضاهای بسته نیستند و فقط برای مغازه ها یا محیط های باز کاربرد دارند.

یکی از مهم ترین نکات خرید بخاری توجه به رده مصرف انرژی است

نکات خرید بخاری گازی

توجه به رده مصرف انرژی لوازم خانگی امری مهم و ضروری است. در خرید بخاری توجه به این امر داشته باشید زیرا هرچه رده مصرف انرژی بالاتر باشد، میزان انرژی مصرفی کمتر و کیفیت بخاری بالاتر است، در نتیجه دیرتر خراب می شود و کمتر هزینه تعمیر بخاری را متحمل می شویم. هرگز یک بخاری بزرگ را برای محیط کوچک و یک بخاری کوچک را برای محیط بزرگ انتخاب ننمایید. میزان مطابقت بخاری با استاندارهای محیط زیست هم حائز اهمیت است.

میزان اهمیت ایمنی و گارانتی در خرید بخاری

در هنگام خرید بخاری هرگز صرف اینکه قیمت بخاری کمتر است، انتخاب اشتباهی نکنید. چرا که بخاری های ارزان و کم کیفیت بعد از مدتی هم هزینه تعمیرات بدنبال دارد و هم متاسفانه حوادث تلخ و جبران ناپذیری را به بار می آورد. داشتن امکانات ایمنی از جمله برخورداری از سیستم ODS و دارا بودن استانداردهای لازم ایمن ترین نکته از نکات خرید بخاری خوب و با کیفیت است.

برای کامل کردن نکات خرید بخاری باید این نکته را یادآور شویم که هر کالایی نیازمند یک پشتوانه ی طلائی است و آن هم خدمات پس از فروش معتبر است، که شامل نصب و راه اندازی توسط متخصصین در این امر، تست نشتی گاز و همچنین کلیه خدماتی که بعدا بخاری نیازمند آن می شود، را شامل شود.

دسته بندی شده در: لوازم خانگی, مجله, راهنمای خرید, دانستنی ها

ارسال نظر