ارسال آگهی

انواع خشک کن ماشین لباسشویی و نحوه رفع مشکلات فنی

با پیشرفت روز افزون علم و فناوری، ساختار انواع ماشین لباسشویی نیز با تغییراتی توام بوده است. به طوریکه سالانه شرکت های تولیداتی و عرضه لوازم خانگی تعدادی دستگاه متنوع را رونمایی و به بازار عرضه میکنند. ماشین لباسشویی نیز از این نوع لوازم خانگی میباشد که با گذشت زمان دچار تحولاتی در ساختار شده است. ماشین های هوشمندی که از یک پره چرخان بزرگ تشکیل شده اند. آیتم و امکان خشک کن نیز بعد از ساخت این دستگاه روی ان تعبیه گشته است که عملیات شستن و خشک کردن را به طور همزمان پس از شست و شوی کامل انجام میدهد.

دراکثر ماشین های لباسشویی مانند مدل های 1479 و 1769 سامسونگ، امکان خشک کردن لباس ها به طور کامل و همراه با گردش هوای گرم داخل محفظه وجود دارد. این دو مدل مطرح شده از سامسونگ قابلیت شستن لباس تا هشت کیلوگرم را دارند. اما چنانچه قصد خشک کردن لباس هارا نیز پس از شست وشو دارید باید بیشتر از 6 کیلوگرم داخل آن جاسازی نکنید! این کار موجب گردش کامل لباسها و خشک شدن کامل آنها میشود.
امکان خشک کن ماشین لباسشویی

آشنایی با اصطلاحات خشک کن روی ماشین

همانطور که میدانید اصطلاخاتی روی ماشین لباسشویی نوشته شده است که برای آشنایی شما با اصطلاح مخصوص خشک کن، روی ماشین لباسشویی، در ادمه این مطلب به بیان آنها پرداخته ایم.

  • Rinse + spin: آب کشی و خشک کن
  • Spin: خشک کن
  • Wash + dry: شستشو و خشک کن
  • Dry: خشک کن 100 درصد
  • No spin: بدون خشک کن
  • Dry only: خشک کن تنها
  • Cupboard dry: خشک کردن پارچه های کتان و نخی
  • Eco dry: خشک کردن اقتصادیبرنامه های خشک کن ماشین

    معایب خشک کردن لباس با خشک کن ماشین لباسشویی!

    • خشک شدن لباس ها داخل ماشین لباسشویی معایبی نیز دارد. در ادامه این مطلب به بیان دلایلی در راستای چرایی خشک نکردن لباس ها داخل لباسشویی خواهیم پرداخت.
    • مهم ترین دلیل ما مبنی بر ایراد خشک کردن لباس با خشک کن ماشین لباسشویی، احتمال خرابی پمپ تخلیه است. اگر پمپ تخلیه آب دچار مشکل شود، آب از نمخزن ماشین وارد لباس ها نمیشود و عملیات شست و شو صورت نمیگیرد. لذا در ادامه برای رفع مشکلات این چنینی به حضور تعمیر کار ماشین لباسشویی نیازمند خواهید شد.
    • در ادامه خرابی پمپ تخلیه، مشکلاتی نظیر عدم صدور فرمان تخلیه به ماشین خواهد بود. البته ممکن است گاهی نوع لباس بکاررفته شده در ماشین، علت اصلی خرابی و یا کند شدن پمپ تخلیه باشد. در گام اول باید پرز لباس هارا از محفظه مربوطه خالی کنید. (دقت داشته باشید هنگام انجام این کار شیلنگ پشت دستتگاه نیفتد! )

انواع خشک کن ماشین های لباسشویی

برای از بین بردن نم و رطوبت لباس ها پس از اتمام فرآیند شست و شو، سیستم خشک کن برای لباسشویی تعبیه شده است. اغلب خشک کن ها دارای یک مخزن دوار هستندکه هوای گرم را به صورت خشک به گردش در می آورد. تفاوت عمده ای که میان خشک کن ها وجود دارد، نحوه تشخیص خشک کن است که برای هر لباس در سایز و جنس متفاوت چه نوع خشک کنی مورد استفاده قرار گیرد.

خشک کن ماشین لباسشویی معمولا این اقدام را بوسیله ترموستات انجام میدهند. این سیستم هوشمند علاوه بر صرفه جویی در برق وزمان، از آسیب وارد شدن به ماشین و لباس پیشگیری میکند.

خشک کن های چرخشی ماشین لباسشویی

نوعی خشک کن در ماشین های لباسشویی با کندانسور چرخشی وجود دارد که عموما در برند هایی مانند به چشم میخورد. این نوع از خشک کن ها نه تنها به صرفه هستند بلکه به راحتی و سهولت نصب و راه اندازی میشوند. رطوبت خارج شده به هنگام خشک شدن لباس ها در محفظه ای جمع آوری میشود. نتیجتا نیازی به وجود مکنده های قوی در خشک کن ماشین لباسشویی نیست. تنها کافیست ماشین را به برق بزنید.
خشک کردن لباس های مختلف مانند کت شلوار شلوار لی و یا تیشرت متفاوت است. خشک کن های چرخشی مخصوصا در مدل لباسشویی، بهترین مراقب در قبال انواع مختلف لباس ها خواهد بود.

خشک کن چرخشی لباسشویی

مشکلات رایجی که برای خشک کن ماشین لباسشویی پیش می آید!

از مهمترین قسمت های تعبیه شده روی سیستم ماشین لباسشویی قسمت خشک کن اتومات آن است. در صورتی که این قسمت به خوبی کار خود را انجام ندهد، مشکلاتی از قبیل دیر خشک شدن لباس ها در روزهای سرد زمستان پیشروی کاربر خواهد بود.

چنانچه به هر دلیل و خشک کن ماشین لباسشویی دچار عیب و خرابی شده باشد، پس از اتمام فرایند شستشو و خشک کردن لباس ها همچنان خیس و نمدار خواهند بود. این امر دلایل مختلفی از جمله عوامل زیر دارد:

  1. مسدود شدن شیلنگ آب؛ و یا حتی مواجه شدن پمپ تخلیه با مشکلاتی اساسی و جدی!
  2. برد ماشین لباسشویی دچار مشکل شده باشد.
  3. لباس های قرار گرفته داخل محفظه مکاشین لباسشویی بیتشراز ظرفیت ماشین باشد.
  4. موتور ماشین با مشکل مواجه شده باشد.
  5. کلید فعال کردن عملیات خشک کن عمل نکند و یا اتصالی داشته باشد.
  6. چنانچه هر کدام از این مشکلات برایتان پیش آمده است( ویا اگر در عیب یابی ماشین لباسشوییتان موفق نبوده اید ) حتما به تعمیرکار متخصص لباسشویی مراجعه کنید و به تعمیر خودسرانه دست نزنید!! چراکه ممکن است با عیب یابی ناصحیح و یا هر اقدام غیر ماهرانه، سایر قطعات را نیز بامشکل مواجه کنید.

راهکارهایی برای برطرف کردن مشکلات فنی خشک کن

  1. ممکن است برق مورد نیاز ماشین به آن نرسد؛ ممکن است پریز خراب باشد، سیم ها قطعی داشته باشند و یا تایمر دستگاه و دستگیره های مکانیکی از کار افتاده باشند.
  2. اگر در زمان طولانی و بیش از حد از ماشین استفاده کنید موتور آن گرم میشود و ممکن است روشن نشود در نتیجه عملیات خشک کردن صورت نمیگیرد.
  3. خراب شدن فیوز از احتمالات دیگر مبنی بر کار نکردن سیستم خشک کن است.
  4. اگر در ماشین لباسشویی به طور کامل بسته نباشد، ماشین کار نمیکند. چه رسد به انجام عملییات خشک کن.
  5. جریان هوا برای عملکرد صحیح ماشین بسیار حائز اهمیت است. پس در صورت کم بودن میزان هوای مناسب گرما تولید نشدده و خشک کن ماشین لباسشویی کار نمیکند.

دسته بندی شده در: تعمیر ماشین لباسشویی, مجله

ارسال نظر