ارسال آگهی

نحوه صحیح تنظیم دمای یخچال فریزر در فصول مختلف

از جمله ضروری ترین لوازم خانه یخچال و فریزر است که در انواع مختلف تولید و عرضه می شود. استفاده ناآگاهانه از این وسیله بدون توجه به نکات ایمنی و لازم، منجر به آسیب وارد شدن به موتور آن و در نهایت خرابی و مشکلاتی در دستگاه شده که شما نیاز به تعمیرکار یخچال پیدا خواهید کرد. یکی از موارد حائز اهمیت که پرسش متداول برای مشتریان نیز هست، تنظیم درجه ترموستات یخچال (تنظیم دمای یخچال) است. اینکه در چه فصلی در چه اندازه ای تنظیم شود و یا در محیط های مختلف روی چه عددی قرار گیرد؟

در فهرست زیر به تنظیمات دمای یخچال اشاره شده است و با در قسمت توضیح داده شده که چگونه در زمان و فضل های مختلف می توان دمای مناسب یخچال را انتخاب کرد.

دمای مناسب و معمول برای هر یخچال بین ۲ تا ۵ درجه سانتی‌گراد است. اما توجه داشته باشید این دما در قسمت های مختلف یخچال یکسان نیست. بلکه بسته به طبقه ای که مواد غذایی در آن قرار گرفته‌اند متفاوت است.

کشوهای پایینی دمای ۱۰ درجه سانتیگراد را دارا هستند که مخصوص نگهداری میوه و سبزیجات می باشد. گوشت و ماهی تازه را باید در طبقه ای جاگذاری کرد که دمای آن 2 درجه سانتیگراد است. موادی مانند تخم مرغ، محصولات لبنی، غذاها، شیرینی جات و مانند آن در طبقه میانی که تقریباً ۴.۵ درجه سانتی گراد می باشد واقع می گردد.

برای نگهداری مواد غذایی به مدت طولانی می توانید در سایت فنی کارا انواع ترفند های این روش را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید.

دمای یخچال معمولا طوری تنظیم می‌شود که همیشه ۴ درجه سانتیگراد و یا پایین تر، که بسته به ماه سال و سرد و گرم بودن دما متفاوت است، قرار می گیرد.تنظیم دمای یخچال فریزر

اندازه گیری دمای یخچال

برای اندازه گیری دما یخچال می توانید یکی از شیوه های زیر انتخاب کنید:

  1. دماسنج را در یک لیوان آب گذاشته و در طبقه وسط یخچال قرار دهید
  2. به مدت ۵ الی ۸ ساعت صبر کنید
  3. سپس دمای یخچال  را مجددا چک کنید
  4. دماسنج را از لیوان آب بیرون آورده و مستقیماً در یخچال قرار دهید تا دمای هوای درون آن را اندازه گیری کنند
    این کار را به هنگام قطع شدن یخچال از برق نیز تکرار کنیم در صورتی که پس از اتصال مجدد برق چهار درجه یا کمتر بود از سلامت غذا ها مطمئن شوید.

چرا تنظیم دقیق دمای یخچال اهمیت دارد؟؟!

متخصصان و کسانی که در زمینه خرید و فروش و تعمیر یخچال و فریزر تجربه دارند، معتقد هستند که تنظیم صحیح یخچال برای سالم ماندن مواد غذایی و همچنین افزایش طول عمر مفید موتور یخچال فریزر، بسیار حائز اهمیت است! لذا پیشنهاد می کنند انواع باکتری قارچ و کپک جلوگیری شود. این کار موجب افزایش تازگی و ماندگاری مواد غذایی قرار گرفته شده داخل یخچال فریزر میشود. تنظیم دمای یخچال برای هر ماده غذایی

مناسب ترین درجه دما یخچال و فریزر چیست؟!

مناسب ترین درجه برای یخچال زمانی اتفاق می افتد که هیچگونه یخ‌زدگی در کاهو و یا موادی مانند آن به چشم نخورد. مناسب ترین درجه حرارت یخچال ۳۷ درجه فارنهایت می‌باشد و در فریزر نیز صفر درجه فارنهایت توصیه می شود تا بتواند مواد را کاملاً به شکل منجمد نگهداری کند. کنترل درجه بر روی بسیاری از یخچال ها به شما این اجازه را می دهد که تنها یک سری اعداد را انتخاب کنید. برای مثال اعداد به طور دائمی از ۱ تا ۵ مشخص شدند. حتی در یخچال هایی که کنترل دیجیتالی دارند به شما حق انتخاب بین دما ها را نیز می دهند.

در کل بهتر است بدانید برای عمر مفید یخچال و جلوگیری از خرابی قطعات آن چه نکاتی را باید رعایت کرد و چگونه می توان یک یخچال را در دراز مدت سالم نگه داشت؟ شما می توانید با مراجعه به سایت فنی کارا مطالب زیادی را در مورد یخچال مطالعه کنید از ابتدایی ترین مطالب گرفته تا تخصصی ترین مطالب همچنین در صورت بروز مشکل در عملکرد یخچال می توانید از تعمیرکاران سیار و حرفه ایی فنی کارا کمک بگیرید.

چگونگی تنظیم ترموستات یخچال و فریزر

عموماً دمای داخل فریزر را بین ۳ تا ۴ درجه زیر صفر قرار می دهند و دمای داخل محفظه یخچال ۳ تا ۴ درجه بالای صفر است. شما می توانید با تنظیم ترموستات این اعداد را کنترل کنیم اگرچه تنظیم نادرست آن توسط افراد غیر فنی و کم تجربه موجب فساد و خرابی در مواد غذایی می‌شود و مصرف انرژی نیز بیهوده هدر می رود.

  • تنظیم ترموستات یخچال بر اساس مدل ها و انواع مختلف یخچال و فریزر متفاوت است و همچنین با توجه به فصل و زمانی که در آن قرار گرفته اید و آب و هوای محل زندگی شما لازم است دمای یخچال در حالت نرمال آن نیز متفاوت باشد. اما به شکل معمول دما یخچال را بین ۲ الی ۵ درجه سانتی گراد تنظیم می کند.
  • طبقاتی که بر روی درب یخچال قرار گرفتن، دارای گرمترین میزان دما هستند. برای همین لازم است مواد غذایی و نوشیدنی هایی که نیاز به سرمایه زیادی ندارند در این قسمت واقع شود. محلی که در یخچال به دور از سیستم گرم کننده و محیط‌های گرم هست محل جاگیری مواد غذایی می باشد که به سرما نیاز دارند مانند گوشت و ماهی تازه…
  • در فصل سرما حدود دمای تنظیمی ۱.۲ درجه سانتیگراد باشد و در فصل تابستان می‌توانید این دما را به ۲.۴ درجه سانتیگراد برسانید. لازم است بدانید مصرف انرژی یخچال و فریزر تنظیم درجه ترموستات به طور مستقیم وابسته است.
    تنظیم دمای ترموستات یخچال

تنظیم دمای یخچال فریزر های ساید بای ساید (تنظیم ترموستات)

معمولا دمای ترموستات یخچال و فریزر در ابتدای نصب و شروع به کار توسط نصاب و تعمیرکار یخچال تنظیم می شود. اما جهت تنظیم یخچال های مختلف که دارای ترموستات هایی در انواع متفاوت میباشد میتوانید به مطالب گفته شده در قسمت های بد توجه کنید.

  • چنانچه مدل ولومی باشد معمولاً از ۰ تا ۵ شماره گذاری شده در حالت نیز یخچال خاموش میباشد در حالت نرمال می‌توانید عقربه را در درجه ۳ قرار دهیم.
  • در مدل اهرم، درجه به صورت COLD/  MIN   و یا  COLDER / MAX علامت گذاری شده که پیشنهاد میشود همواره در حد وسط آن تنظیم شود.
  • یخچال فریزر هایی که تنظیم دمای آن دیجیتال می باشد، معمولا دارای دکمه هایی در صفحه نمایش خود هستند که پیشنهاد میکنیم دمای نرمال را برای یخچال در 3یا 4 و برای فریز در منفی ۱۸ و منفی ۲۰ قرار دهید.
    (یخچال فریزر ساید بای ساید نیز به همین گونه تنظیم دما می شود)تنظیم دمای یخچال دیجیتال

    تنظیم دمای یخچال هنگام قطع شدن برق چه میشود ؟؟

    در این هنگام سعی کنید درب یخچال و فریزر را هرگز باز نکنید! چنانچه در باز نشود حدود ۴ ساعت مواد غذایی خنک و سالم باقی می مانند. چنانچه فریزر به شکل کامل پر شده باشد این زمان به ۴۸ ساعت نیز می رسد و در این مدت مواد غذایی سالم میماند چرا که انرژی هدر نمی رود.

دسته بندی شده در: تعمیر یخچال فریزر خانگی, مجله

ارسال نظر