ارسال آگهی

نحوه تعویض روغن کمپرسور یخچال و تشخیص زمان مناسب تعویض روغن

در این مطلب در خصوص نحوه تعویض روغن کمپرسور یخچال توضیحات لازم را خدمت تان تقدیم می کنیم. همچنین شما را با نکات تشخیص زمان مناسب تعویض روغن کمپرسور یخچال آشنا می کنیم. معمولا هر دستگاه پس از مدتی کار دچار فرسودگی شده و کیفیت در عملکرد اولیه خود را ازدست میدهد. یخچال و فریزی که دارای روغن کمپرسور جهت سهولت در کارایی است، لازم است هر چند وقت یکبار به تعویض روغن های آن بپردازیم تا این درجه از فرسودگی کمتر رخ دهد و مشکل اساسی متوجه آن نباشد.

در گام نخست در راستای تعویض روغن کمپرسور یخچال، به نکات ذکر شده در کاتالوگ مراجعه کنید که شامل نکاتی در زمینه تهیه روغن مناسب کمپرسور و چگونگی استفاده از آن است. همچنین با کمک از نصاب و تعمیرکار یخچال کار خود را بااطمینان خاطر کامل انجام دهید.

روغن های کمپرسور یخچال معمولا معدنی بوده و نوع مصنوعی آن کاربرد بیشتری دارد. روغن کمپرسور در دستگاه های برودتی هر چند وقت یکبار کثیف و آلوده میشوند و نیاز به تعویض دارند؛ که مراحل کار در ادامه متن در اختیارتان قرار گرفته است.نحوه تعویض روغن کمپرسور یخچال

آموزش مراحل تعویض روغن کمپرسور یخچال

در صورت بروز هرگونه مشکل در کمپرسورها، مخصوصا آنهایی که اصالتا در کارخانه نصب و راه اندازی شده اند، کنترل میزان روغن وارد شده  مهم است. به عنوان راه حلی برای رفع مشکل کمپرسور یخچال در صورت نشتی، چنانچه میزان روغن از دست رفته کم باشد می توان حجمی از آن را با اضافه کردن روغن جبران کرد. اما در صورت زیاد بودن روغن خارج شده نیاز است تا با تکنسین متخصص و به کارگیری مهارتشان به رفع مشکل بپردازید.

تعویض روغن کمپرسور در واقع دوباره پر کردن آن نیز محسوب می شود که برای این کار لازم است اقدامات زیر را به عمل آورید:

  1. پمپ خلا را به شیره مکش کمپرسور وصل کنیم.
  2. انتهای لوله ای آزاد و یا شلنگ را وارد ظرف روغن جدید کرده سپس …
  3. پمپ خلاء را روشن کنید.
  4. سطح روغن را در کمپرسور نگاه کنید و دقت داشته باشید روغنی که به کمپرسور وارد می کنید به همان اندازه ای باشد که از آن کم شده است.
  5. مقدار روغن شارژ شده را اندازه گیری کنید!
  6. کمپرسور را تخلیه کنید.
  7. شیر قطع کن کمپرسور را باز کنید.
  8. مرحله نهایی روشن کردن کمپرسور یخچال است.

آموزش تعویض روغن کمپرسور یخچال

چرا باید روغن کمپرسور را عوض کنیم؟!

از متداول ترین سوالات مشتریان و کاربران در رابطه با تعویض روغن کمپرسور یخچال، چرایی و علت تعویض روغن کمپرسور است. مهم ترین دلیل آن است که به مرور زمان با گذشت مدت ها پس از شروع کار یخچال، ذرات هوا و آلودگی ها هرچند کوچک، موجب فرسایش و پایین آمدن کارایی و کارکرد موتور و کمپرسور میشود. لذا لازم است پیش از وقوع هرگونه مشکلات اساسی دیگر به تعویض روغن و جایگزینی آن با روغن های کمپرسور مناسب با یخچال بپردازیم به همین جهت پیشنهاد میشود هر 6 ماه روغن کمپرسور را تعویض کنید .

اهمیت تست روغن کمپرسور برای اطمینان از صحت عملکرد یخچال

برای چک کردن روغن و اطمینان از صحت آن، روش های متفاوتی وجود دارد. به عنوان اولویت اول، انجام آزمایش های اسیدی توصیه میشود. چراکه این روش میزان اسیدی بودن روغن را قبل از رسیدن به مراحل و غلظت های خطرناک تشخیص میدهد.تست روغن کمپرسور یخچال

زمان مناسب برای تعویض روغن کمپرسور یخچال چه زمانی است؟

بسیاری بر این باور هستند که سیاه شدن رنگ روغن دلیل بر خرابی آن بوده و درست در این زمان لازم است به تعویض روغن بپردازیم. اگر چه کاری در دستگاه های سرمایشی مانند یخچال چنانچه روغن کمپرسور سیاه نشده باشد، باز هم لازم است پس از گذشت زمانی در حدود ۶ ماه به تعویض روغن کمپرسور بپردازیم. چرا که نقش اساسی را بر روی موتور ایفا می‌کنند. اگرچه سیاه شدن روغن نشان از کارکرد مناسب آن است، که در واقع غبار و آلودگی محیط و قطعات را به خود جذب کرده و کارکرد موتور یخچال را سهولت بخشیده است.

همواره عواملی در مدت زمان کارکرد و تعویض روغن کمپرسور موثر هستند. از جمله آنها، شرایط کار دستگاه و کیفیت روغن کمپرسور مرغوب برای یخچال استفاده شده و کیفیت فیلتر های موجود در یخچال همچنین نوع و مدل یخچال فریزر خریداری شده توسط شما می باشد.

دسته بندی شده در: تعمیر یخچال فریزر خانگی, مجله

ارسال نظر