ارسال آگهی

۱۰ نکته جذاب از کاربردهای مایکروویو که کارهایتان را آسان میکند

کاربردهای مایکروویو (میکروویو، ماکروفر) فراتر از آشپزی می باشد و در امور دیگری نیز می توان از این وسیله استفاده کرد. مایکروویو عمل پخت غذا را با تولید امواج الکترومغناطیسی انجام می دهد. این امواج با برخورد به مولکول های آب داخل مواد غذایی که قطبی هستند، در داخل مواد غذایی حرارت و گرما تولید میکنند. اگر دستگاه شما سالم بوده و نیاز به تعمیر مایکروویو خود نداشته باشید، این امواج به بیرون نشت نخواهند کرد و مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد.

در زمان هایی که فرصت کافی برای پخت وجود ندارد کاربردهای مایکروویو بیشتر به چشم می آید، زیرا زمان طبخ یا گرم کردن غذا با آن بسیار کوتاه تر از زمان لازم برای سایر روش های پخت است. همچنین، کمتر بودن میزان آب و روغن مورد نیاز برای طبخ را نیز میتوان جزء مزیت های مایکروویو به شمار آورد.
کاربردهای مایکروویو

ضمن اینکه روش های آسانی برای تمیز کردن مایکروویو وجود دارند که باعث می شوند بیشتر برای استفاده از این وسیله راغب شوید. در این بخش به بررسی بعضی از کاربردهای مایکروویو می پردازیم، که شاید تا به حال آن ها را نمی دانستید:

از بین بردن یخ مواد غذایی؛ پر استفاده ترین کاربرد مایکروویو

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که نیاز فوری به استفاده از مواد غذایی یخ زده داخل فریزر پیدا کرده و فرصت صبر کردن برای آب شدن یخ آن را نداشته باشید، مایکروویو میتواند در زمان کوتاهی یخ این مواد را از بین برده و آن ها را برای استفاده شما محیا کند.

ضدعفونی کردن بعضی از وسایل آشپزخانه با مایکروویو

برای ضد عفونی کردن وسایلی مانند اسکاچ ظرفشویی و یا تخته گوشت میتوان از مایکروویو استفاده کرد. اسکاچ و تخته گوشت را پس از شستشو، میتوانید به آبلیمو آغشته کرده و به مدت یک دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید.

نرم کردن نان و شیرینی بیات شده؛ یکی از بهترین کاربردهای مایکروویو

برای اکثر افراد نان گرم نسبت به نان بیات شده اولویت دارد. با استفاده از مایکروویو می توانید نان های بیات شده را گرم و نرم کنید. برای این کار، نان ها را داخل یک کاغذ مرطوب بپیچید و برای چند دقیقه داخل میکروویو بگذارید.

بخار پز کردن مواد غذایی

مواد غذایی که بخار پز می شوند طعم و رنگ و خاصیت غذایی آنها بیشتر حفظ خواهد شد. این مورد از سری کاربرد های مایکروویو است و به وسیله آن میتوانید طی مدت کوتاهی مواد غذایی را بخارپز کنید.

درست کردن پاپ کورن

اگر تمایل دارید که درست کردن پاپکورن در منزل را تجربه کنید، می توانید برای راحتی کار از مایکروویو استفاده کنید. در بعضی از مایکروویو ها این قابلیت تعبیه شده که بتوانید ذرت خام را داخل آن گذاشته و با زدن چند دکمه، پاپکورن تحویل بگیرید.
پاپ کرن در مایکروویو

خشک کردن میوه و سبزیجات؛ از امکانات کاربردی مایکروویو

میوه خشک شده ضمن مفید بودن، از علاقمندی های اکثر افراد محسوب میشود و سبزی خشک شده نیز در خیلی از مواقع مورد استفاده است. خشک کردن میوه و سبزیجات در زمان کمتر از یک ساعت از سری کاربردهای میکروویو می باشد. چگونگی انجام این کار با توجه به مدل و مارک میکروویو متفاوت است.

راحت تر کردن گرفتن آب میوه

گرفتن آب میوه هایی مانند پرتقال یا لیموشیرین، وقتی از یخچال بیرون آورده می شوند و سرد هستند، قدری سخت است. مایکروویو برای این کار نیز کاربرد دارد. برای راحت تر شدن کار میتوانید آنها را برای چند ثانیه داخل مایکروویو بگذارید و سپس به راحتی آبشان را بگیرید.

کباب کردن جوجه؛یک قابلیت در برخی مایکروویو ها

یکی دیگر از کاربردهای مایکروویو ها، داشتن موتور جوجه گردان برای کباب کردن جوجه است. البته همه مدل های مایکروویو این قابلیت را ندارند. اگر این قابلیت برایتان مهم است حتما در هنگام خرید، دقت نمایید.
جوجه گردان مایکروویو

پوست کردن و برشته کردن سیر؛ کاربرد جالب مایکروویو

کاربرد مایکروویو برای سیر جزء امکانات جالب آن محسوب می شود. معمولا پوست کردن سیر با سختی همراه بوده و زمانبر است. می توانید برای ساده تر شدن کار، آن ها را برای چند ثانیه داخل مایکروویو بگذارید، و سپس اقدام به گرفتن پوست آنها نمایید. همچنین اگر تمایل به برشته کردن سیر دارید، مایکروفر برای این امر نیز کارایی دارد. می توانید سیر ها را برش زده و در یک ظرف عمیق با مقدار خیلی کمی آب و روغن مخلوط کرده و برای چند دقیقه داخل مایکروویو بگذارید.

پختن سبزیجات

پختن سبزیجات از دیگر کاربردهای مایکروویو است که به شما این امکان را میدهد که انواع سبزیجاتی مانند اسفناج، نخودفرنگی و هویج را، بدون آب، داخل مایکروفر بپزید. برای این کار می توانید آنها را داخل یک ظرف پهن نموده و پس از کشیدن یک پلاستیک روی ظرف،برای چند دقیقه، آن را با حرارت بالا، در مایکروویو قرار دهید.

دسته بندی شده در: تعمیر مایکروویو, خانه داری, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر