ارسال آگهی

مزایا و معایب انواع تردمیل

امروزه در بازار با انواع مختلف تردمیل روبرو هستید که هر کدام از آنها مزایا و معایبی دارد که در این مطلب قصد داریم به شرح مزایا و معایب انواع تردمیل بپردازیم تا در هنگام خرید تردمیل بتوانید مناسب ترین آن را تهیه نمایید.

مزایا و معایب انواع تردمیل

اگر شما طی یک برنامه منظم از تردمیل برای ورزش کردن استفاده کنید، تردمیل می تواند در تقویت سیستم قلبی و عروقی و همچنین کاهش وزن نقش بسزایی داشته باشد. همچنین این وسیله پرکاربرد می تواند در رفع دردها و توانبخشی به کسانی که در مراحل ریکاوری و یا مصدومیت به سر می برند کمک بزرگی کرده باشد.

همچنین ورزشکاران می توانند با استفاده از این ابزار انواع ورزش های عادی و حرفه ای را در منزل یا در باشگاه انجام دهند.

انواع تردمیل

  • تردمیل های خانگی
  • تردمیل های باشگاهی یا تجاری
  • تردمیل های تاشو
  • تردمیل های شیب دار
  • میزهای تردمیل

اگر قصد دارید به جای ماندن پشت چراغ های قرمز و صرف زمان زیاد تا رسیدن به باشگاه، باشگاه را به منزل بیاورید، توصیه می شود از تردمیل های خانگی استفاده کنید، این نوع تردمیل ها انتخاب مناسبی برای ورزش کردن در خانه می باشند چرا که این نوع تردمیل ها زیباتر و فشرده تر و کوچکتر از سایر تردمیل ها می باشد و فضای زیادی را در منزلتان اشغال نخواهند کرد.

مزایای تردمیل خانگی

  • وزن سبک
  • قیمت مناسب
  • مصرف برق پایین

سبک وزن بودن از ویژگی های بارز تردمیل های خانگی می باشد که با توجه به طراحی فشرده و فریم سبک این نوع دستگاه ها را قادر ساخته است تا به راحتی در محیط های کوچک و آپارتمان ها مورد استفاده قرار بگیرند.

بیشتر تردمیل های خانگی به صورت تاشو هستند و در هنگام خرید چرخ هایی را نیز به همراه تردمیل به شما تحویل می دهند که از آنها به منظور حرکت دادن تردمیل استفاده می شود.

قیمت تردمیل های خانگی معمولا زیاد نمی باشد و شما بتوانید با هزینه ای مناسب یک عدد برای منزلتان تهیه کنید. این ویژگی تردمیل های خانگی سبب شده است تا افراد کمتر به دنبال انواع دیگر تردمیل ها باشند.

از دیگر مزایای تردمیل های خانگی می توان به مصرف کم برق اشاره کرد، این نوع تردمیل ها مصرف برق کمتری را نسبت به انواع دیگر تردمیل دارند. این مزایا و معایب بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از افراد متخصص و تعمیرکار تردمیل می باشد.

معایب تردمیل خانگی

  • کم بودن ویژگی های اضافی
  • عدم ضمانت نامه در بیشتر برندهای آن

معمولا تردمیل های خانگی دارای کنسول هایی با سیستم MP3 و همچنین دارای صفحه نمایش LCD هستند و از سایر قابلیت هایی مثل اتصال به اینترنت و سایر امکانات پیشرفته ای می باشید، باید گفت که این نوع تردمیل ها از این امکانات برخوردار نمی باشند.

مزایا و معایب تردمیل های خانگی

در بین انواع تردمیل های موجود در بازار تردمیل های خانگی اغلب دارای گارانتی نمی باشند و تنها برخی برندها برای این نوع تردمیل گارانتی ارائه می دهند که آن هم خیلی طولانی مدت نیست و در بعضی موارد برای برخی قسمت ها گارانتی نود روزه در نظر گرفته شده است و در بعضی موارد محدود یک یا 2 سال در نظر گرفته شده است.

تردمیل های تجاری یا باشگاهی

این نوع تردمیل ها را می توانید در باشگاه ها مشاهده کنید، این نوع دستگاه ها مقاومت بالایی دارند، به گونه ای که می توان از آنها در کل طول روز استفاده کرد. از لحاظ قیمت این نوع تردمیل ها قیمت بیشتری نسبت به تردمیل های خانگی دارند.

مزایای تردمیل باشگاهی یا تجاری

  • دارای برنامه های سرگرمی و خلاقانه
  • همه کاره بودن
  • شاسی
  • محیط دویدن

بیشتر دستگاه های رده تجاری دارای ویژگی های سرگرم کننده و ویژگی های پیشرفته ای هستند که حاوی برنامه های خلاقانه ای برای تمرین می باشند. از دیگر ویژگی های سرگرم کننده این نوع تردمیل ها می توان به برخورداری از صفحه نمایش رنگی و لمسی  اشاره کرد. اتصال به اینرنت و همچنین فن های پیشرفته از دیگر ویژگی های این نوع تردمیل ها می باشد.

همه کاره بودن تردمیل های تجاری از دیگر ویژگی های بارز این نوع تردمیل ها می باشند که از عرشه (بدنه و تسمه) بلند تر (به میزان حداقل 60 اینچ) و همچنین ظرفیت وزن بیش از 180 کیلوگرم برخوردار می باشند. این نوع تردمیل ها می توانند به ایده آل هر فردی تبدیل شوند.

شاسی تردمیل در این نوع حتما به صورت محکم و با دوام می باشند که همین خصوصیت باعث شده است تا در بسیاری از باشگاه ها که به صورت مداوم از تردمیل استفاده می شود، از این نوع تردمیل ها استفاده شود.

مزایا و معایب تردمیل های باشگاهی

محیط دویدن در این نوع تردمیل ها به گونه ای طراحی شده است که در هنگام استفاده و دویدن مشکلی برای کابر به وجود نیاید. برای برقرار کردن این امنیت بالا از تسمه هایی با سایز بزرگ و همچنین ضربه گیر استفاده شده است.

معایب تردمیل باشگاهی

  • سایز بزرگ
  • قیمت

تردمیل های تجاری یا باشگاهی در سایز های بزرگ طراحی شده اند و به صورت تاشو نیستند بنابراین در زمانیکه نیاز به حمل و نقل آن باشد، با چالش برخوردار هستید. همچنین اگر قصد انبار کردن آنها را داشته باشید به دلیل سایز بزرگی که دارند، فضای زیادی را اشغال می کنند به همین دلیل در فضاهای کوچک نمی توان از این تردمیل ها استفاده کرد.

تردمیل های تاشو یا فشرده

تردمیل های فشرده یا تاشو تردمیل هایی هستند که می توان به راحتی آنها را تا کرد و فضای کمی را از محیط اشغال می کنند، این نوع تردمیل ها نیاز آن دسته از افرادی که فضای کمی برای جانمایی تردمیل دارند، را برطرف می کند چرا که بعه راحتی می توان آن را در هر جایی از خانه که مد نظر است قرار داد و همچنین به راحتی می توان آن را جابجا کرد.

مزایا تردمیل های تاشو

  • حمل و نقل آسان
  • قیمت مناسب

تردمیل های فشرده یا تاشو باریک و لاغر می باشند که همین مزیت سبب می شود تا بتوان این نوع تردمیل ها را در زیر تخت هم قرار داد. جالب است بدانید که این نوع تردمیل وزن سبکی دارد و در زیر پایه های آن چرخ قرار دارد که با استفاده از این چرخ ها می توان تردمیل را به هر جایی که دوست داشته باشید، جابجا کنید.

این نوع تردمیل ها قیمت مناسبی دارند و در بین انواع دستگاه های بدنسازی که در بازار موجود است، دارای قیمت مناسب تری می باشند، به گونه ای که شاید بتوان گفت این نوع تردمیل ها ارزانترین نوع تردمیل های موجود در بازار تا لحظه کنونی می باشد.

معایب تردمیل های تاشو

  • موتورهای سبک
  • عدم پایداری

در طراحی این نوع تردمیل ها برای ایجاد فشردگی در وزن و قد، از موتورهای سبکی استفاده شده است. از دیگر معایب این نوع تردمیل ها لرزندگی و عدم پایداری آنها می باشد. البته در بعضی از برندهای معتبر، در هنگام استفاده از تردمیل لرزش آن را مشاهده نخواهید کرد.

تردمیل هایی با شیب بالا

این نوع تردمیل ها از پیوند دو دستگاه تمرینی قابل اهمیت تردمیل و دستگاه پلکان بوجود آمده است. این نوع تردمیل ها به کاربران خود امکان می دهند که در سطح صاف تمرین خود را شروع کنند و بعد می توانند شیب را در درجه های تند تر تنظیم کنند.

مزایا و معایب تردمیل های تاشو

در این نوع تردمیل ها تمرکز زیادی بر روی شیب شده است، جالب است بدانید که با افزایش شیب می توانید در زمان کمتری مقدار کالری بیشتری بسوزانید. این نوع برای آن دسته از افرادی که محدودیت زمانی برای ورزش کردن دارند و نمی توانند زمان زیادی را بر روی تردمیل بگذرانند، مناسب می باشد.

مزایا تردمیل شیب دار

  • کالری سوزی بالا در زمان کمتر
  • ویژگی های اضافه تر
  • عدم وارد کردن فشار زیاد به مفاصل
  • طراحی فشرده

در هنگام کار با این نوع تردمیل ها حرکات ماهیچه ای زیادی انجام یم شود که همین امر سبب می شود تا در زمان کمتری مقدار کالری و چربی بیشتری سوزانده شود در نتیجه در مقایسه با سایر تردمیل ها این نوع مقدار کالری سوزی بالاتری دارد.

ویژگی های اضافه تر : این نوع تردمیل ها دارای برنامه هایی هستند که تمرین های پرطرفدار و تکان دهنده ای دارند که در هنگام خرید به خریداران عرضه می شود. در بیشتر این نوع تردمیل ها اپلیکیشن iFIT وجود دارد که به منظور اندازه گیری کالری و… مورد استفاده قرار می گیرد و تمرین را جدی تر و مفیدتر می کند.

شیب موجودی که در این نوع تردمیل ها وجود دارد و و حرکت بر روی آنها نرم است، همین عوامل سبب می شود تا در هنگام استفاده فشار کمتری به مفاصل وارد شود. این نوع تردمیل برای آن دسته از افرادی که تحمل فشار به مفاصل را ندارند، بسیار مناسب می باشد.

طراحی فشرده : به دلیل اینکه در هنگام کار با این نوع تردمیل ها نیاز نیست تا گام های بلندی برداشته شود، طراحی آن به صورت فشرده انجام شده است و به همین دلیل فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد.

معایب تردمیل هایی با شیب بالا

  • طول کوتاه تردمیل

همانطور که گفته شد طراحی این نوع تردیمل ها به صوزرت فشرده می باشد، به همین دلیل عرشه های کوتاه تری دارند که همین امر سبب شده است تا برخی از افراد این عرشه های کوتاه را بخشی از معایب این نوع تردمیل به شمار بیاورند.

استفاده از این نوع تردمیل برای دوندگانی که قصد برداشتن قدم های بلند را دارند، مناسب نیست. همچنین کسانی که کمر درد و یا مشکل زانو دارند باید در هنگام استفاده از این نوع تردمیل ها احتیاط لازم را به خرج دهند.

میزهای تردمیل

برای ایجاد سلامتی و همچنین انجام کارها در یک زمان استفاده از میز های تردمیل راه خوبی می باشد که در بیشتر برندهای موجود در بازار می توانید تردمیل های میزدار را مشاهده نمایید. این نوع تردمیل ها مناسب برای افرادی می باشد که کار مداوم با کامپیوتر دارند.

اما در بعضی از برندها میز و سایر لوازم تردمیل را به صورت جداگانه می فروشند. تفاوت اصلی تردمیل های میز دار با سایر تردمیل ها این موضوع است که این نوع تردمیل ها برای دویدن طراحی نگردیده اند.

در بعضی از برند ها این نوع تردمیل سرعت بیشینه به اندازه 4 مایل بر ساعت می باشد و به دلیل اینکه باید این نوع تردمیل ها طولانی تر کار کنند دارای موتورهای قوی هستند که قدرت بالایی دارند. در هنگام خرید تردمیل های میزدار به مشخصات و اطلاعات فنی موتور تردمیل توجه داشته باشید، چرا که اگر موتور آنها قوی نباشد، شما متحمل هزینه های بالای برای تعمیر تردمیل می شوید.

مزایای تردمیل های میزدار

  • طراحی به نفع انسان
  • همه کاره بودن
  • برخورداری از موتور قوی

بطور کلی می توان گفت همه تردمیل های میز دار قابل تنظیم می باشند که این قابلیت باعث می شود تا بتوان آنها را به راحتی در یک ارتفاع مناسب نصب کرد. در این نوع تردمیل ها فشار از شانه ها و پایین کمر برداشته می شود.

مزایا و معایب تردمیل میزدار

همانطور که گفته شد به دلیل اینکه این نوع تردمیل ها لازم است تا زمان بیشتری کار کنند، در طراحی آنها از موتورهایی با گشتاور و با نیروی چرخشی استفاده شده است تا بتوانند در مدت زمان بیشتر و با سرعت کمتری کار کنند.

معایب تردمیل های میزدار

  • عدم برخورداری از برخی ویژگی ها
  • کنسول
  • فضای کار کم

همانطور که گفته شد در این نوع تردمیل ها امکان تنظیم کردن میز می باشد ولی در تنظیم سایر قسمت های تردمیل دچار مشکل هستند. در بیشتر این نوع تردمیل ها پارامترهای راحتی کار و موارد ضروری تردمیل رعایت نشده است.

در طراحی تردمیل های میز دار از کنسول های معمولی استفاده نشده است به همین دلیل در هنگام استفاده از آنها نمی توان قدم هایی را که برداشته اید، بشمارید و میزان کالری را که سوزانده اید را مشاهده نمایید.

برخی از کاربرانی که با این نوع تردمیل ها کار می کنند از فضای کاری کمی که در اختیار دارند، شکایت می کنند. بطور میانگین اندازه ای که برای این تردمیل ها در نظر گرفته شده است 24 در 48 اینچ می باشد، به همین دلیل نمی توان بر روی آن یک کامپیوتر قرار داد.

دسته بندی شده در: تعمیر تردمیل, مجله

ارسال نظر