ارسال آگهی

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی چیست و این وسیله چه جایگاهی در آشپزخانه های ما دارد؟مزایای استفاده از ماشین ظرفشوییامروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور ابزارات و توسعه زندگی ماشینی استفاده از انواع وسیله ها در منازل رونق یافته است. ماشین ظرفشویی یکی از این ابزاراتی است که به کمک ما آمده تا بتوانیم سرعت بیشتری به کارهایمان بدهیم. هنگامیکه مقدار زیادی ظرف کثیف در آشپزخانه روی هم جمع می شوند با وجود ماشین ظرفشویی نگران کمبود وقت و خستگی بعد از آن نباشید. این دو مزیت از مهم ترین مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی می باشد.

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی و تاثیر آن بر مصرف آب

هنگامیکه شما ظرفهایتان را در سینک ظرفشویی می شویید ناخواسته آب زیادی مصرف می کنید، از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صرفه جویی در مصرف آب است. طبق گزارشات و میانگینی که گرفته اند برای شستن به طور مثال یک سرویس 144 پارچه بصورت دستی مقدار 85 لیتر آب مصرف می شود در صورتیکه همین مقدار ظرف را اگر با ماشین ظرفشویی بشوییم فقط 16 لیتر آب مصرف می شود. در بعضی از مدل ها نیز این مقدار کمتر و در حدود 10 لیتر می باشد.

ظروفی که با دست می شوییم تمیزتر است یا ظروفی که ماشین ظرفشویی می شوید؟

در پاسخ به این سوال باید گفت استفاده از آب داغ سبب بهتر تمیز شدن و ضدعفونی کردن ظروف می شود که این امر هنگامیکه با دست اقدام به شستن ظروف می کنیم امکان پذیر نیست و نهایتا با آب ولرم یا گرم می توان شست ولی در ماشین ظرفشویی شستشو با آب داغ صورت می گیرد و ظرفها تا حد بیشتری ضد عفونی می شوند. همچنین مواد اکسیژنه یا کلره موجود در قرص ها یا پودرهای ماشین ظرفشویی عمل ضد عفونی کردن ظرفها را تکمیل می کنند.

لب پر نشدن و شفاف ماندن ظروف هنگام استفاده از ماشین ظرفشوییمزایای استفاده از ماشین ظرفشویی

هنگامیکه ظرف ها را به صورت دستی می شویید امکان لب پر شدن ظروف به خصوص ظروف چینی و کریستال بیشتر است ولی این احتمال هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی به صفر می رسد. از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی می توان به براق و شفاف کردن ظروف اشاره کرد در هنگام شستشو با دست چون عمل ظرف شستن با استفاده از اسکاچ صورت می گیرد، بعد از چندین بار تکرار این عمل، به مرور ظرف ها خش برداشته و شفافیت اولیه خود را از دست می دهند و ظاهری کدر می گیرند. در صورتیکه در ماشین ظرفشویی با استفاده از مواد شوینده مناسب، همیشه ظروفی شفاف و براق خواهیم داشت.

مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی و ارتباط آن با سلامتی

در هنگام شستشوی ظرف ها با دست، مواد شوینده با پوست در تماس بوده، در صورتیکه هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی این مواد هیچ گونه تماسی با دست نخواهند داشت. در نتیجه سلامتی پوست به خطر نمی افتد. استفاده از ماشین ظرفشویی به افرادی که مشکل سلامتی دارند و نمی توانند بیش از حد بیاستند کمک بزرگی کرده و همچنین برای دیگر افراد هم از ابتلا به بیماری هایی نظیر آرتروز ستون فقرات، واریس و یا زانو درد جلوگیری می کند.

صرفه جویی در زمان و مواد شوینده

از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی می توان به میزان صرفه جویی در وقت نام برد. هنگامیکه ظروف را در ماشین ظرفشویی بچینید تنها با زدن یک دکمه عمل شستشوی ظرفها صورت می گیرد و شما می توانید زمان بیشتری داشته باشید. صرفه جویی در شوینده ها از دیگر مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی می باشد. هنگامیکه ظرف ها را با دست می شوییم مقدار بیشتری از مواد شوینده صرف شستن ظروف می شود ولی در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی این مقدار بسیار کمتر است.

dishwashers-11.jpg

دسته بندی شده در: آموزش, خانه داری, لوازم خانگی, مجله

ارسال نظر