ارسال آگهی

لایروبی چاه چیست؟

وقتی که از کارایی چاه تون کم شده و مرتبا پر میشه، لایروبی چاه بهترین انتخابی هست که دارین. لایروبی چاه چیست؟ چرا چاه پشت سرهم پر میشه؟ این ها سوالاتی هستن که در ادامه توضیح میدیم.لایروبی چاه

لایروبی چاه چیست؟

میتونیم اینطور بگیم که به خارج کردن خاک، سنگ و مواد جامد از چاه که باعث گرفتگی چاه و در نتیجه باعث پر شدن اون میشه، لایروبی گفته میشه.

چه زمانی به لایروبی چاه نیاز داریم؟

پر شدن چاه نشونه هایی داره، برای مثال بوی گند فاضلاب، باز نشدن توالت، بالا اومدن آب توالت، وجود حشراتی مثل سوسک، گرفتگی توالت و در زمین های غیرماسه ای، نداشتن کشش آب در خاک میتونه از نشونه های پر شدن چاه باشه.

معمولا در بیشتر خونه ها و ساختمون ها چاه های فاضلاب بصورت جذبی هستن. چاه های جذبی بیشتر در زمین هایی هستن که خاک اونا میتونه فاضلاب رو دفع کنه. یک چاه استاندارد باید بتونه آب و فاضلاب درون خودش جذب کنه. اگر چاه استاندارد نباشه یا زمینی که در اون چاه زده شده خاکش مرغوب نباشه، چاه زودتر از زمان عادی پر شده و نیاز به تخلیه و لایروبی داره.

چرا چاه مرتبا پر میشه؟

پر شدن چاه معمولا دلایل مختلفی داره، یکی از اون دلایل میتونه جنس خاک محل چاه باشه. به عنوان مثال چاه هایی که در مناطق کوهستانی هستن (از جنس سنگ هستن) معمولا کشش کمتری دارن و مرتبا در طی چند سال پر میشن، در مقابل چاه هایی که از جنس شن هستن، شاید بعد از گذشت 20 یا 25 سال پر بشن. در حالت کلی، احتمال پر شدن چاه در زمین های شنی خیلی کمتر از زمین های خاکی هست.

از دیگر دلایل پر شدن چاه، رسوب لایه ای از مواد زاید در دیواره و کف چاه هست که باعث میشه آب و فاضلاب در خاک نفوذ نکنه. بعضی وقت ها موها و چربی ها باعث ایجاد لایه ی نفوذ ناپذیر در چاه میشن. این لایه نفوذ ناپذیر یا به اصطلاح ضدآب، بدنه و کناره چاه رو پوشش میده و از دفع آب جلوگیری میکنه. در این زمان چاه میگیره و ما میتونیم با لایروبی چاه در هزینه ها صرفه جویی کنیم.

مراحل لایروبی چاهلایروبی چاه چیست

قبل از لایروبی چاه باید نسبت به تخلیه چاه اقدام کرد. بعد از تخلیه افراد فنی کار برای تراشیدن لایه های ته نشین شده و رسوب کرده، وارد چاه میشن. بعد از لایروبی چاه، لجن ها و مواد اضافی رو از درون چاه خارج میکنن (اصطلاحا لجن کشی) و چاه دوباره آماده بازدهی میشه.

اگه چاه خونه تون مکررا پر میشه میتونین به افراد فنی کار برای لایروبی چاه تون اطلاع بدین.

دسته بندی شده در: مجله, دانستنی ها

ارسال نظر