ارسال آگهی

انواع فنر لوله بازکنی و روش استفاده از آنها

مردم دنبال روشی تضمینی برای باز کردن لوله فاضلاب خونه شون هستن. از بین روش های لوله بازکنی، فنر لوله بازکنی روشی متداول برای باز کردن لوله فاضلاب است که در این مطلب قصد داریم فنر لوله بازکنی رو بشناسیم و روش استفاده از اون رو توضیح بدیم.

در حال حاضر 2 نوع فنر لوله بازکنی داریم:

  • فنر لوله بازکنی دستی
  • دستگاه لوله بازکنی

فنر لوله بازکنی دستیفنر لوله بازکنی دستی

در بین روش های باز کردن لوله فاضلاب، فنر لوله بازکنی متداول تر هست، دلیلش هم این میتونه باشه که فنر قدرت زیادی در باز کردن لوله فاضلاب و لایروبی (بعد از باز کردن گرفتگی) داره.

ویژگی های فنر لوله بازکنی

نوک فنر تقریبا 100 سانتی متره و از جنس فولاد مقاوم ساخته شده، قسمت اولیه پیچ های مخروطی در فنر باعث حرکت دادن مواد اضافی میشه. اساس کار فنر لوله بازکنی حرکت دادن مواد اضافی به درون چاه توالت است. برای باز کردن لوله فاضلاب توالت ایرانی و فرنگی بیشتر از فنر لوله بازکنی استفاده میشه، که البته توصیه میشه در مورد توالت های فرنگی از دستگاه تراکم هوا استفاده بشه، چون که نوک فنر لوله بازکنی تیز بوده و ممکنه به جداره توالت فرنگی آسیب بزنه. در استفاده از روش لوله بازکنی علاوه بر باز شدن گرفتگی لوله، انواع لایه های چربی و مو و مواد زائد هم از دیواره های لوله جدا بشه.

روش کار با فنر لوله بازکنی

برای اینکار باید از دستکش مناسب استفاده کرد به اینصورت که نوک فنر رو درون لوله فاضلاب میذاریم و به آرامی به داخل لوله حرکت میدیم تا جایی که به مانع برسه و نتونیم فنر رو حرکت بدیم. در قسمت های زانو و اتصالات باید حرکت دادن فنر رو با دقت بیشتری انجام بدیم و موقعی که مطمئن شدیم نوک فنر به محل گرفتگی رسیده، شروع به چرخوندن انتهای فنر میکنیم. نوک فنر دارای قابلیت ارتجاعی بالایی است بصورتی که دور مواد اضافی داخل لوله میپیچه. اگه فنر رو بیرون بیاریم میبینیم مواد اضافی که باعث گرفتگی لوله شده بودن، با فنر بیرون اومدن و گرفتگی باز شده. همچنین میتونیم برای سرعت بیشتر انتهای فنر رو به دریل وصل کنیم، چرخش سریع فنر امکان آسیب دیدن رو زیاد میکنه که در این حالت باید نکات ایمنی رو رعایت کنیم یا کار رو به افراد فنی کار لوله بازکن بسپاریم.

دستگاه لوله بازکنیدستگاه لوله بازکنی

با اومدن دستگاه لوله بازکنی، باز کردن گرفتگی های لوله راحت تر و سریع تر شد. دستگاه لوله باز کنی از فنر و موتور تشکیل شده که موتور نیروی لازم برای چرخش و حرکت فنر ایجاد میکنه و فنر نیروی لازم برای باز کردن گرفتگی ها رو وارد میکنه.

ویژگی های دستگاه لوله باز کن

  1. قابلیت حمل و کوچک بودن
  2. امکان استفاده از برق شهری
  3. بازکننده گرفتگی های شدید
  4. داشتن سرفنرهای مختلف
  5. مجهز بودن به فنر بلند برای رفع گرفتگی لوله‌های طولانی
  6. داشتن محفظه جمع کننده فنر
  7. سرعت عمل در لوله بازکنی
  8. مناسب برای افراد فنی در زمینه لوله بازکنی

روش کار با دستگاه لوله بازکنی

پس از اینکه مطمئن شدیم دستگاه به برق شهری وصل شده است، سرفنر مورد نیاز رو به سر فنر دستگاه لوله بازکنی وصل میکنیم و آروم سرفنر رو داخل لوله فاضلاب میکنیم تا به مانع برسه. حالا کلید روشن دستگاه لوله بازکنی رو فشار میدیم تا دستگاه روشن بشه؛ حالا فنر درون لوله، گرفتگی رو باز میکنه. حالا باید به آرومی فنر دستگاه رو به درون لوله فاضلاب حرکت بدین. با زدن کلید چپ گرد و راست گرد هم میتونین تاثیر دستگاه رو بیشتر کنین. بعد از باز شدن لوله، فنر رو از درون لوله بیرون میاریم و کمی آب توی لوله میریزیم تا مواد اضافی به داخل چاه حرکت کنن و باعث گرفتگی مجددا نشود

جستجوی لوله بازکنی در تهران و شهرستان ها

اگر نیاز به انتخاب یک فنی کار حرفه ای و متخصص برای انجام خدمات لوله بازکنی دارید میتواندید به سایت فنی کار مراجعه کرده و از قسمت انخاب فنی کار خدمات لوله بازکنی فنی کارا را انتخاب نمایید . پس از انتخاب درخواست و ارسال فنی کار به محل و انجام درخواست  تیم رضایت سنجی فنی کارا با شما تماس گرفته و از عملکرد فنی کار از شما سوال  میکنند نظر شما ارتباط مستقیم با امتیاز دهی به فنی کار دارد در صورت که  امتیاز فرد از مقدارحد نصاب پایین تر باشد از همکاری وی با سایت فنی کارا جلولگیری می شود. تا بتوانیم صرفا با افراد متعهد و متخصص خدمات به شما ارائه کنیم و شما متیواند با ۀآسودگی خاطر افارد مورد نظر را انتخاب نمایید.

دسته بندی شده در: تاسیسات, مجله, معرفی, دانستنی ها

ارسال نظر