ارسال آگهی

مشکل جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی

برای اینکه شستشوی لباس ها توسط ماشین لباسشویی بهتر انجام شود، باید از درستی و صحت عملکرد ماشین لباسشویی اطمینان حاصل شود، زیرا در صورت خرابی تایمر ماشین لباسشویی برنامه های شستشو به درستی انجام نمی شود و طبیعتا شستشوی لباس ها با مشکل مواجه می شود. در ادامه به قطعاتی از لباسشویی اشاره میشود که خرابی آن باعث درست کار نکردن تایمر ماشین لباسشوییمی شود، باشد.

راهنمای صفحه علت خرابی تایمر ماشین لباسشویی

نحوه کار تایمر ماشین لباسشویی

جنس تایمر لباسشویی از پلاستیک می باشد که به یک شفت متصل است و اجرای دستورات آن بر اساس ارتباط مستقیم بین شفت و موتور تایمر لباسشویی می باشد که در نتیجه به شستن لباس ها می انجامد.

ممکن است در زمان هایی که فرصت کافی برای شستن لباس ها وجود ندارد از حالت شستشوی سریع لباس ها استفاده شود اما اگر تایمر لباسشویی خراب باشد پر شدن آب مخزن و شروع عمل شستشو انجام نمی شود.

ممکن است از زمان استفاده لباسشویی شما مدت زیادی گذشته باشد و بروز برخی مشکلات دستگاه مانند: تکان خوردن لباسشویی حین شستشو و یا تولید صداهای ناخوشایند برای شما آزار دهنده باشد.

شما می توانید در سایت فنی کارا با بهترین تعمیرکار لباسشویی آشنا شوید که بعد از ورود به سایت و انتخاب شهر و منطقه و نوع خدمات موردنیاز خود از نزدیکترین فنی کار در محل سکونت خود مطلع شوید.

تایمر ماشین لباسشویی

خرابی قطعات لباسشویی ممکن است در اثر استفاده غیر اصولی از لباسشویی به وجود بیاید یا در حین جابجایی لباسشویی به بعضی از قطعات آن صدمه وارد شود که در مواجه شدن با چنین مشکلاتی در مناطق مختلف تهران که شاید پیدا کردن یک تعمیرکار سیار لباسشویی در تهران کمی دشوار باشد اما به راحتی با به خاطر سپردن نام فنی کارا می توانید در هر زمان و هر مکانی تعمیرکار مورد نظر را بیابید.

قطعاتی که ممکن است باعث کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی شود در زیر  بیان شده و به توضیح هریک از آنها پرداخته می شود:

سوئیچ درب لباسسشویی (میکروسوئیچ)

سوئیچ درب ماشین لباسشویی، (به سوئیچ لباسشویی میکرو سوئیچ هم می گویند) در لباسشویی های سطلی یک ابزار امنیتی است که کاربرد آن در مواقعی می باشد که وقتی درب لباسشویی باز باشد موتور شروع به کار نمی کند. محل قرار گیری این سوئیچ در زیر درپوش می باشد و دارای رمز میباشد که به درپوش اصلی چسبیده است و هنگامی که در بسته باشد کلید را فعال را می کند.

سوئیچ درب لباسشویی برای مدار موتور و تایمر دستگاه، برق فراهم می کند برای اطمینان بیشتر ابتدا اهرم ها و فعال کننده ها بررسی شوند.

ممکن است سوئیچ در حالت فعال خود باشد اما جریان برقی در تایمر وجود ندارد که این مشکل نشان دهنده این است که ایراد از سوئیچ می باشد.

برای چک کردن این قسمت باید قبل از هر اقدامی ابتدا دستگاه از برق کشیده شود سپس سیم ها از سوئیچ جدا شوند (اکیدا توصیه می شود که تحت هیچ شرایطی سوئیچ از مدار حذف نشود) بعد با کمک یک مولتی متر می توان وصل بودن یا قطع بودن آن را تست کرد.

تایمر و موتور تایمر لباسشویی

نقش تایمر لباسشویی برای این است که تمامی عمل های ماشین را کنترل کند. تایمر دارای یک سری اتصالات برقی می باشد که توسط قطعه بادامی شکل به کار می افتند کار کردن قطعه بادامی شکل به موتور تایمر بستگی دارد. چنانچه تایمر لباسشویی کار نمی کند احتمال ایراد در تایمر و یا موتور تایمر لباسشویی وجود دارد.

برای صحت عملکرد تایمر لباسشویی باید ابتدا برق دستگاه قطع شود سپس برای آگاهی از درستی عملکرد پایانه ها، به شماتیک الکتریکی نیاز است بعد با استفاده از یک مولتی متر می توان تایمر را چک کرد. البته باید ذکر شود که در بیشتر مدل های لباسشویی، موتور تایمر به تنهایی موجود نمی باشد.

ممکن است بارها پیش آمده باشد که به صورت حضوری نتوانسته اید یک تعمیرکار لباسشویی را پیدا کنید، یا اینکه شماره ای هم از تعمیرکار مورد نظر ندارید و جدای از همه اینها در شهری غیر از تهران هم سکونت دارید که برای رفع مشکل خود کاملا سردر گم شده اید؛ اما بهتر است بدانید که سایت فنی کارا در شهرهای دیگر نیز خدمت رسانی میکند و برای تعمیر لباسشویی در مشهد، کرج، تبریز، اصفهان، شیراز و… نزدیکترین فنی کار را به شما معرفی می کند.

تایمر و موتور تایمر ماشین لباسشویی

کنترل سطح آب در ماشین لباسشویی

کنترل کردن سطح آب ماشین لباسشویی، جریان آب ورودی به دستگاه را برای ایجاد سطح قابل قبولی از آب، قطع و وصل می کند ضمن اینکه برق موتور تایمر در زمانی که آب به سطح مناسبی برسد وصل می کند.

ممکن است ماشین لباسشویی عمل آبگیری را انجام دهد، اما تایمر کار نکند که این ممکن است از خرابی سطح سنج باشد. برای اینکه بهتر بتوان به خرابی یا درستی سطح سنج پی برد باید اول شیرآب ورودی بسته باشد سپس دستگاه را  از برق کشید و با یک مولتی متر کلید سطح سنج را تست کرد. (با کمک شماتیک الکتریکی از درست بودن محل سیم اطمینان حال شود).

دکمه تایمر لباسشویی

دکمه تایمر لباسشویی به شفت تایمر متصل است و به طور همزمان با جلو رفتن تایمر در حین شستشو، می چرخد. از دکمه تایمر به عنوان استارت سیکل هم استفاده می شود بدین شکل که با کشیدن آن کلیدی در تایمر فعال می شود.

ممکن است به دلیل فرسودگی، دکمه تایمر هرز شده باشد و همراه با شفت تایمر نچرخد. این موضوع تنظیم کردن تایمر در چرخه شستشو را با مشکل مواجه می کند ضمن اینکه باعث می شود شماره گیر در طول سیکل به همراه شفت تایمر نچرخد.

برای بررسی دکمه تایمر  دستگاه از برق کشیده شود تا به طور اتفاقی دستگاه روشن نشود. بیشتر دکمه های تایمر، یک شمارنده جدا دارند که در هنگام چرخاندن دکمه با آن درگیر شده و کشیده می شود. برای اینکه بتوان دکمه را جدا کرد باید آن را بر خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت چرخاند.

اما در برخی مدل های دیگر، در ابتدا باید کلاهکی را برداشته تا بتوان به گیره نگهدارنده رسید و دکمه را از شمارنده جدا کرد. در مدل های دیگری از لباسشویی باید به پشت بدنه تایمر دسترسی داشت تا شفت نگهدارنده جدا شود که نقش امنیتی را برای تایمر دارد. دقت شود که همیشه هر نوع از گیره فلزی نکهدارنده از روی شفت برداشته شود.

پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی

وظیفه پمپ تخلیه این است که تخلیه آب را از دیگ در پایان هر شستشو انجام دهد. اگر پمپ تخلیه به درستی کار نکند، دستگاه متوجه نمی شود که دیگ خالی شده است و به همین دلیل نمی تواند به مرحله بعد برود. اگر لباسشویی بعد از عمل شستشو و قبل از آبکشی کردن متوقف می شود، بررسی شود که پمپ به درستی کار می کند یانه.

پمپ تخلیه لباسشویی

شیر آب ورودی لباسشویی

برای آبگیری کردن دستگاه و تامین آب سرد و گرم از شیر آب ورودی استفاده می کنند. شیر آب ورودی حداقل دو مارپیچ کهربایی دارد که در مواقع لزوم شیر را باز می کند. چنانچه لباسشویی بعد از شستشو به مرحله بعدی نرفت این احتمال وجود دارد که ایراد از شیر آب ورودی باشد.

برای بررسی کردن این مشکل باید اطمینان حاصل شود که شیلنگ های آب ورودی پیچ خوردگی مسدود نشده باشند و فیلترهای شیر آب تمیز هستند. سپس دستگاه از برق کشیده شود و توسط یک مواتی متر مارپیج کهربائی تست شود. چنانچه هر کدام از مارپیچ های کهربایی در مدار باز بودند بایدشیر آب ورودی تعویض شود.

دسته بندی شده در: تعمیر ماشین لباسشویی, مجله

ارسال نظر