ارسال آگهی

شرایط سرویس و نگه داری ماشین لباسشویی

برای سرویس و نگه داری ماشین لباسشویی باید نکاتی را قبل از نصب، هنگام نصب و بعد از نصب ماشین لباسشویی رعایت کرد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.
سرویس و نگه داری ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی در محلی که نصب می شود باید به طور ثابت و تراز باشد، می توانید از پیچ های زیر ماشین لباسشویی برای تراز کردن استفاده کنید. ماشین لباسشویی را در محلی که به طور مستقیم در معرض بارندگی یا اشعه آفتاب و یا سرما و رطوبت باشد، نصب نکنید. در هنگام نصب دقت داشته باشید که فاصله ماشین لباسشویی از سطح دیوار بیشتر از 5 سانتی متر باشد.

10 نکته اساسی و مهم در سرویس و نگه داری ماشین لباسشویی

  1. از مهم ترین نکات سرویس و نگه داری ماشین لباسشویی این است که قبل از تغییر برنامه ماشین لباسشویی ابتدا آن را خاموش وسپس برنامه را تغییر دهید.
  2. در زمان خاموش بودن ماشین لباسشویی حتما فلکه شیر تغذیه آب بسته باشد.
  3. در زمان تعمیر ماشین لباسشویی و زمان آزمایش هیتر، نباید بیشتر از چند ثانیه لباسشویی به برق وصل باشد.
  4. بعد از اتمام شستشو، اگر آبی دور درب ماشین لباسشویی باقی مانده است تخلیه و سپس با یک پارچه نرم با دقت آن را خشک نمایید.
  5. دقت داشته باشید سیم اتصال به زمین ماشین لباسشویی را طبق استاندارد وصل کرده باشید. قبل از شروع عملیات شستشو از وصل بودن شیلنگ ورودی آب به شیر آب و باز بودن شیر مطمئن شوید.سرویس و نگه داری ماشین لباسشویی
  6. مسیر خروج آب را هر چند وقت یک بار بررسی کنید تا مسدود نباشد از و شیلنگ خروجی یا لوله تخلیه وصل باشند.
  7. درزمان کار با ماشین لباسشویی دقت داشته باشید که درب ماشین لباسشویی کاملا بسته باشد و سپس دکمه استارت شستشو را بزنید.
  8. از نکات حائز اهمیت سرویس و نگه داری ماشین لباسشویی بسته بودن فلکه شیر آب تغذیه در زمانیست که شما شیر الکتریکی را باز می کنید، همیشه از بسته بودن آن در این زمان اطمینان حاصل کنید.
  9. بعد از عملیات شستشو برای مدتی درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا هوا در لباسشویی به گردش درآمده و رطوبت آن زودتر خشک شود. این نکته در از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی نیز تاثیر مثبتی دارد.
  10. در هنگام کار کردن ماشین لباسشویی هرگز ولوم تایمر را تغییر ندهید، تایمر طبق برنامه از پیش زمان بندی شده خود کار می کند هنگامیکه شما در حین کار ولوم را تغییر بدهید، سبب قطع شدن پلاتین های جریان دار شده و این پلاتین ها جرقه می زنند و روی قسمت گردان کلید برنامه رد می اندازد.

استفاده از حلال کلسیم برای سرویس و نگه داری ماشین لباسشویی

برای از بین بردن رسوبات ماشین لباسشویی بهتر است که هر چند وقت یک بار با کمک یک ماده حلال کلسیم عملیات شستشو را بدون لباس و بصورت کامل انجام دهید تا رسوبات ماشین لباسشویی پاک شوند.

در نکات تمیز کردن ماشین لباسشویی تاکید کردیم هر چند وقت یکبار جا پودری ماشین لباسشویی را درآورده و آن را به طور کامل بشویید و خشک نمایید این کار به سرویس و نگه داری ماشین لباسشویی نیز کمک شایانی می کند. همچنین برای فیلتر مکانیکی که در قسمت جلوی ماشین لباسشویی قرار دارد، این کار توصیه شده است. فیلتر را باز کرده و اگر کرک و قطعات ریز بر آن نشسته، جدا کنید و کاملا تمیز نمایید و دوباره سرجای خود قرار دهید. در ماشین لباسشویی از لوله کشی با شیر مخلوط تولید آب گرم استفاده کنید بهتر است زیرا که در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود.

Do-not-open-the-washing-machine-door-1.jpg

دسته بندی شده در: ترفند, لوازم خانگی, مجله, سرویس و نگهداری

ارسال نظر