ارسال آگهی

ردیاب خودرو چیست؟ نحوه نصب و روش کار ردیاب خودرو

ردیاب خودرو دستگاهی است که کوچک بوده و با سیم کارت کار میکند و عملکرد آن مانند دزدگیر است. شاید برایتان جالب باشد که بتوانید ماشین خود را زمانی که دست کسی سپرده اید ردیابی کنید. یا اگر صاحب شرکتی هستید، بتوانید عملکرد رانندگان وسایل نقلیه شرکت را بررسی نمایید، یا حتی اگر خودروی شما به سرقت رفته، محل سارق را تشخیص دهید. همه این ها با داشتن ردیاب خودرو امکان پذیر می باشد. برای اینکه بدانید ردیاب خودرو چطور نصب شده و نحوه کار آن چگونه است، با ما در این مقاله همراه باشید.
ردیاب خودرو

ردیاب خودرو کجا نصب می شود؟

این دستگاه بر روی تمام وسایل نقلیه سنگین و سبک از کامیون تا دوچرخه می تواند نصب شود. و برای نصب، محدودیتی ندارد. جایگاه این دستگاه در خودرو ها ثابت نیست، اگر ثابت می بود سارقان پس از باز کردن قفل مانند یک کلیدساز حرفه ای، ردیاب را پیدا کرده و اقدام به از کار انداختن آن می کردند. ردیاب خودرو در قسمت هایی از ماشین که سیمکشی برق آن موجود است، میتواند جاسازی شود. با توجه به اینکه سایز آن کوچک می باشد، به راحتی قابل پنهان شدن است.

نحوه نصب ردیاب خودرو

بسته به امکاناتی که ردیاب ها دارند نصب آنها متفاوت می باشد. اگر ردیاب امکانات زیادی داشته باشد، نحوه نصب آن پیچیده است. در مدل های ساده ردیاب، برای نصب فقط اتصال به سیم های منفی و مثبت برق خودرو نیاز است. ردیاب ها مانند دزدگیر ماشین یا سیستم ضد سرقت مثل ایموبلایزر هستند و نقشه نصب آنها نیز، همراه با خود ردیاب وجود دارد. اگر در حوزه برق خودرو سر رشته دارید، خودتان می توانید با توجه به نقشه نصب، اقدام به نصب کردن ردیاب کنید. اما اگر در این کار هیچگونه مهارت و دانشی ندارید بهتر است آن را به یک فرد فنی تر بسپارید. افرادی که کار نصب دزدگیر انجام می دهند، به آسانی و در زمانی کمتر از 30 دقیقه ردیاب را برایتان جاسازی می نمایند.

ردیاب خودرو چگونه کار می کند؟

ردیاب ها دو تکنولوژی اصلی جی پی اس و سیم کارت دارند. به وسیله جی پی اس، عرض و طول جغرافیایی خودرو را تشخیص می دهند و با استفاده از سیم کارت مختصات به دست آمده را برای صاحب وسیله نقلیه می فرستند. سیم کارت مورد استفاده در ردیاب ها، هر سیمکارتی مانند همراه اول، ایرانسل و… می تواند باشد. برای انتخاب سیم کارت باید دقت کنید که در محل زندگی شما، اینترنت و آنتن دهی کدام یک از اپراتور ها بهتر است. در صورتی که هر کدام از اتفاق های زیر رخ دهند، ردیاب خودرو پیامکی به تلفن همراه شما ارسال کرده و شما را از وقوع این اتفاقات با خبر میکند:

  • روشن شدن خودرو
  • باز شدن درب ماشین
  • آژیر کشیدن خودرو
  • حرکت ماشین
  • داشتن سرعت بیشتر نسبت به حد مجازی که شما تعریف کرده اید.
  • تصادف کردن ماشین
  • وارد یا خارج شدن به یک محدوده مشخص
  • اگر باطری اضطراری که داخل ردیاب خودرو است کم شود.
  • خودرو به منطقه بدون سیگنال جی پی اس وارد شود.
    نحوه کار ردیاب خودرو

سیمکارت ردیاب خودرو چقدر شارژ مصرف میکند؟

ردیاب ها در دو حالت آفلاین و آنلاین قابل تنظیم هستند. اگر از حالت آنلاین زیاد استفاده می کنید، می تواندی از بسته های اینترنتی اپراتور مورد نظرتان که مناسب و کم هزینه نیز هستند استفاده کنید. بازه زمانی ردیابی نیز قابل تنظیم است. بعنوان مثال در صورتی که ردیابی روی یک ساعت تنظیم شود، ردیاب خودرو در هر ساعت، موقعیت ماشین را ذخیره و ارسال میکند. اگر بازه های زمانی کوتاه تر تنظیم شده باشند، عمل ردیابی به صورت دقیق تر انجام می شود. اما در این صورت هزینه نسبت به بازه های زمانی طولانی، بیشتر خواهد شد. بطور میانگین مصرف شارژ سیم کارت ردیاب در ماه بین 1000 تا 3000 تومان متغیر می باشد.

امکانات جانبی ردیاب ماشین

ردیاب های خودرو علاوه بر عمل ردیابی امکانات دیگری نیز دارند که شاید برایتان جالب باشد.

باز کردن و بستن درب ها: بعضی از ردیاب ها این امکان را دارند که به سیستم درب های خودرو وصل شده و این ویژگی را در اختیار راننده بگذارند که با تلفن همراه خود بتواند از هر فاصله ای درب های ماشین را باز یا بسته کند.

شنود: در برخی از ردیاب ها میکروفون خارجی یا داخلی جاسازی شده است که با استفاده از آن صداهای داخل کابین ماشین قابل شنود است.

دسته بندی شده در: کلیدسازی, مجله

ارسال نظر