ارسال آگهی

راهنمای خرید تردمیل مناسب (۱۰ نکته بعنوان چک لیست خرید)

چنانچه شما هم قصد دارید برای دستیابی به اهدافی نظیر سوزاندن چربی های زاید خود یا انجام حرکات ورزشی جهت رسیدن به تناسب اندامی بهتر، دستگاه تردمیل خریداری کنید، بهتر است ابتدا نکات مذکور این سایت مبنی بر راهنمای خرید تردمیل را کسب کنید، سپس به مغازه ها و مراکز مختلف طب و فروش دستگاههای ورزشی مراجعه کرده، با بکارگیری اطلاعات خود و مقایسه دستگاه های موجود بهترین تردمیل را برگزینید.

در فهرست زیر چک لیستی برای خریدی بهتر و مطمئن تر آماده شده است با مراجعه به فهرست زیر خرید با اطمینان تری داشته باشید:

این مقاله برای کمک به شما جهت دسترسی به بهترین نوع تردمیل متناسب با بودجه و نیاز ورزشی تان سرهم آمده تا بتوانید تردمیل مورد نظر خود را در ابعاد، اندازه، کارایی و قیمت خوب تهیه کنید. در نخستین گام لازم است بدانید تردمیل خانگی با تردمیل باشگاهی تفاوت‌هایی برجسته دارد از جمله این تفاوت ها می توان به قدرت موتور، عرض تسمه، قابلیت‌های چندکاره و … اشاره کرد.

تذکرات راهنمای خرید تردمیل و ویژگی هایی که در هنگام خرید تردمیل باید در نظر داشته باشیم. تردمیل یکی از بهترین وسیله های ورزشی است که اگر امکان رفتن به باشگاه را ندارید می توانید با خرید این وسیله مفید برای منزلتان یک باشگاه ورزشی خوب در منزل داشته باشید.
راهنمای خرید تردمیل

چک لیست راهنمای خرید تردمیل

می دانیم که پیاده روی مادر ورزش است و قبل از هر نوع ورزشی بهترین راه برای گرم کردن بدن می باشد. تردمیل می تواند این امکان را به شما بدهد که در محیط منزل به راحتی به ورزش بپردازید. تردمیل دارای یک تسمه می باشد که چرخش آن سبب به حرکت درآمدن صفحه تردمیل شده و بدین ترتیب شما می توانید روی آن بدوید یا راه بروید. با آگاهی از راهنمای خرید تردمیل آنچه که مورد نیازتان هست را بخرید.

وسیله ورزشی مانند تردمیل برای افرادی گرفتار، و آنانکه که به هر دلیلی قادر به ترک منزل برای ورزش و پیاده‌روی نیستند، قابل استفاده است. مشروط به اینکه شما به فکر تناسب اندام و حفظ سلامتتان و کاهش وزن باشید، تردمیل وسیله ای پرکاربرد و محبوب میان ورزشکاران حرفه ای و مبتدی است. چنانچه قصد خرید این وسیله ورزشی را دارید و قرار است مبلغی را به آن اختصاص دهید، پیشنهاد می‌کنیم بیش از خرید به نکاتی حائز اهمیت با مضمون راهنمای خرید تردمیل مناسب توجه کنید

1- راهنمای خرید تردمیل موتور دار یا بدون موتور

اگر قصد خرید تردمیل بدون موتور را دارید بهتر است بدانید نحوه عملکرد این دستگاه به این شکل است که نیروی وزن و فشار شما باعث به حرکت درآوردن صفحه تردمیل می گردد. این دستگاه نسبت به بقیه سبک و کم هزینه تر است ولی استفاده ی طولانی مدت از آن باعث آسیب رساندن به زانو ها می شود. پس در هنگام خرید هم به هزینه های تعمیر تردمیل و هم به تاثیری که در دراز مدت بر سلامتی شما دارد توجه فرمایید.

اگر قصد خرید تردمیل موتور دار را دارید، این دستگاه دارای تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به بقیه است و موتوری که در آن تعبیه شده است شرایط مختلفی برای راه رفتن یا دویدن شما بوجود می آورد بدین نحو به عضلات شما کمک کرده است.در نوع تردمیل موتور دار این موتور است که باعث چرخیدن تسمه و به حرکت درآوردن صفحه تردمیل می شود.راهنمای خرید تردمیل مناسب بر اساس با موتور یا بدون موتور بودن

شما این امکان را دارید که با تنظیم شیب و سرعت حالتی را بوجود بیاورید شبیه زمانی که از سربالایی بالا می روید. این تردمیل ها از یک مانیتور کامپیوتری برخوردارند که با سیم و یا بدون سیم هستند و هنگامی که به بدن وصل شوند قابلیت نشان دادن ضربان قلب را دارند تا شخص استفاده کننده متوجه شود که شدت حرکت هایی که روی تردمیل دارد سبب کاهش وزنش می شود یا خیر. برای تنظیم کردن الگوی راه رفتن و دویدنتان بهتر است از روی صفحه مانیتور با استفاده از برنامه های از پیش تعیین شده برنامه مورد نظرتان را پیدا کنید و شروع به ورزش کردن کنید.

2- راهنمای خرید تردمیل با جنس مرغوب بدنه

اکثر تردمیل های موجود در بازار دارای بدنه ای هستند که از فولاد مخصوصی ساخته شده است ولی در بعضی مدل ها از نوعی آلومینیوم مقاوم استفاده کرده اند که تحمل وزن استفاده کننده با میزان استحکام بدنه ارتباط مستقیمی دارد. به همین میزان هرچه بدنه محکم تر و بزرگتر باشد تحمل وزن های بالاتری را دارد، در هنگام خرید تردمیل برای منزلتان به ابعاد مکانی و تناسب وزن کاربران دقت نمایید.

3- توجه به ایمنی در هنگام خرید تردمیل

در بعضی از تردمیل ها گیره ای دارند که با اتصال به لباس مصرف کننده ایمنی هنگام حرکت را تضمین می کنند و این سبب می شود که اگر در هنگام دویدن روی صفحه تردمیل تعادلتان را از دست دادید با تکان ناگهانی شما و جدا شدن گیره از لباس دستگاه بطور اتومات خاموش می شود. تمامی تردمیل های استاندارد این وسیله را دارند در ضمن یکی دیگر از کاربرد های این وسیله، استفاده از آن به عنوان قفل کودک می باشد و در صورتیکه روی دستگاه نباشد، موتور تردمیل از حرکت می ایستد.راهنمای خرید تردمیل ایمن

4- مشخصات موتور تردمیل (خانگی، باشگاهی)

همانطور که مشخص است قدرت دستگاه تا حد زیادی به نوع موتور به کار رفته شده و تسمه های سازنده آن بستگی دارد. قدرت موتور تردمیل ها از 1 اسب بخار تا 7 اسب بخار متغیر است. مشخصا با تغییر و افزایش این قدرت قیمت تردمیل نیز بالا می رود.

از جمله تفاوت هایی که در تردمیل های خانگی و باشگاهی مد نظر است می توان به متناوب بودن جریان برق در تردمیل باشگاهی اشاره کرد. می‌دانیم جریان برق تحویل داده شده به منازل مسکونی به صورت مستقیم است که به آن فاز و نول گویند. در حالیکه تردمیل های باشگاهی جریان برق متناوب را از خود عبور می‌دهند.

تردمیل هایی که با جریان برق مستقیم کار می کنند در زمینه قیمت ارزانتر هستند ولی سیستم کنترل آنها ساده تر می باشد در نتیجه موتورشان بازدهی کمتری دارد و کم صدا تر هستند. در نتیجه طول عمر دستگاه بیشتر میشود. این در حالی است که تردمیل های باشگاهی که با جریان متناوب کار می کنند، بازدهی بیشتری نسبت به تردمیل های خانگی دارند و می توان ساعت ها بدون وقفه روی آن ورزش کرد. به همین دلیل بدیهی است تردمیل های باشگاهی گران قیمت تر باشند.

5- بازه سرعت در انواع تردمیل

هنگام خرید و یا حتی تعمیر تردمیل بهتر است در رابطه با حداکثر سرعت آنها اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید. در ابتدا لازم است بدانید در اغلب موارد سرعت مورد استفاده میان تردمیل ها بین ۳ تا ۷ کیلومتر در ساعت متغیر است. همچنین برای دویدن بر روی این دستگاه سرعت را می توانید تا حداکثر ۱۰ الی ۱۲ کیلومتر بر ساعت تنظیم کنید. که البته برای دونده های حرفه ای سرعت های بالاتر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. آنچه گفته شد حد واسطی برای مصارف عمومی است.

6- حداکثر وزن قابل تحمل در تردمیل

به معنای بالاترین وزنی است که کاربر بر دستگاه وارد می کند. این مشخصه بر تمامی اجزای سازنده تردمیل از جمله حرکت موتور و شیب به کار رفته شده هنگام استفاده تاثیر مستقیم می گذارد. همچنین بر روی جنس و ضخامت تخته، ابعاد غلطک، تسمه و بدنه تردمیل نیز موثر است. بدیهی است هر اندازه وزن کاربر بیشتر باشد، نیاز به تهیه تردمیلی قوی‌تر با قدرت تحمل بالاتر دارد.

برای مثال: چنانچه مایلید برای منزل خودتان تردمیل تهیه کنید، باید بالاترین وزن اعضای خانواده را در نظر گرفته و با مشاوره از کارشناسان زبده، به تهیه دستگاهی مناسب با شرایط تان اقدام کنید.

خرید تردمیل بر اساس وزن قابل تحمل

7- سیستم تنظیم شیب تردمیل (دستی،برقی)

حرکت و دویدن روی تردمیل در واقع به شبیه سازی  پیاده روی و دومیدانی کمک می کند. به همین دلیل عده ای برای تداعی کردن شرایط تپه نوردی و یا کوهنوردی به دستگاه تردمیل خود شیب، تا حد نیاز، می دهند و برخی دیگر نیز ترجیح می دهند روی سطح هموار آن حرکت کنند. تنظیم شیب تردمیل به صورت دستی و یا برقی صورت می گیرد که این مشخصه بسته به نوع تردمیل تهیه شده توسط شما متفاوت خواهد بود. در اکثر موارد درجه شیب دستی بین ۱۵ تا ۲۵ قابل تنظیم است. در خصوص آموزش نحوه تنظیم شیب تردمیل، می توانید مراجعه کنید به مطلبی که در این خصوص در فنی کارا نوشته شده است: تنظیم شیب تردمیل

8- فضای لازم جهت راه اندازی تردمیل

از مهمترین نکاتی که هنگام خرید تردمیل باید به آن توجه کنید، فضایی است که این دستگاه اشغال می کند. معمولاً تردمیل های خانگی را با وزن کم و به صورت تاشو با چرخ های رونده طراحی می کنند که برای محیط های کوچک مناسب و قابل حمل باشد. این در حالی است که تردمیل های باشگاهی به دلیل عریض و طویل بودن تسمه ها و داشتن موتور سنگین و مقاوم،  فضای بیشتری را اشغال کرده و در حمل و نقل با مشکلاتی مواجه است.

فضای تردمیل - تردمیل تاشو
9- طول و پهنای تسمه تردمیل

منظور از تسمه در واقع همان نواری است که شخص روی آن راه رفته و یا می دود. در نتیجه انتخاب صحیح اندازه و شکا آن بسیارحائز اهمیت است! چرا که سطح زیر پای شخص را تعیین می کند که امنیت ایشان را نیز در بر می گیرد. معمولا تسمه های تردمیل بین ۵۰ تا ۴۰ سانتی متر پهنا داشته و طول آن بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی متر متغیر است.

طبق تحقیقات و نظرسنجی های صورت گرفته، بیشتر کاربرانی که روی سطح نوار تردمیل پیاده روی می کنند، ترجیح می دهند با عرشه های 120* 40 فعالیت داشته باشند. اما قد بلند ها و دوندگان حرفه ای بهتر است تردمیلی تهیه کنند که طول تسمه آن حداقل ۱۴۰ سانتی‌متر درازا داشته باشد. نتیجتا توصیه می‌کنیم پیش از تهیه دستگاه تردمیل حتما با کارشناسان و مشاوران این زمینه گفت و گو داشته باشید.تردمیل باشگاهی - طول و عرض تسمه تردمیل

10- سایر امکاناتی که باید هنگام خرید تردمیل در نظر داشته باشید

از دیگر نکات ایمنی موجود در راهنمای خرید تردمیل این است که به مجهز بودن تردمیل به ضربه گیر یا SDS توجه داشته باشید، این قابلیت است که مانع از آسیب رسیدن به زانو یا مفاصل می شود، اگر تردمیلی این سیستم را نداشته باشد بعد از مدتی به زانو درد یا درد در مفاصل دچار می شوید. همچنین قابلیت هایی نظیر تنظیم شیب تردمیل، تنظیم LCD صفحه، داشتن امکانات اضافی از قبیل سیستم اندازه گیری چربی بدن، تست سلامتی، خنک کننده بدن، سیستم تاشو، ویبراتور، تخته شنا و … و همچنین کشور سازنده که البته این پارامتر به دلیل استفاده های بعدی به عنوان مثال خدمات پس از فروش و گارانتی، حائز اهمیت می باشد.

دسته بندی شده در: تعمیر تردمیل, مجله, راهنمای خرید

ارسال نظر