ارسال آگهی

همه چیز درباره داربست نمایشگاهی (اسپیس فریم)

داربست نمایشگاهی همانطور که از نامش پیداست معمولا برای کارهایی مانند برپایی غرفه و نمایشگاه در فضای باز، ساخت قاب برای بنر در سطح شهر و…  استفاده می شود. اسپیس فریم نوعی از داربست نمایشگاهی است که جدید بوده و دارای زیبایی و مقاومت نیز می باشد. با استفاده از اسپیس فریم می توان هر طرح را در ابعاد و اندازه های مختلف ایجاد کرد. یکی از مزایای اسپیس فریم امکان اجاره گرفتن آن است که می توان این داربست نمایشگاهی را از افرادی که در حوزه نصب و اجاره داربست فعالیت می کنند، اجاره نمود.

مقایسه انواع داربست نمایشگاهی

سازه نمایشگاهی در دو مدل صاف و منحنی ساخته می شود. و هرکدام آنها دارای ابعاد متفاوتی هستند که برای نصب در فضاهای مختلف با اندازه های دلخواه مناسب باشند. ویژگی های ساختاری و استفامتی آنها یکسان بوده و قوانین استاندارد در هردو رعایت شده است. اسپیس های منحنی و صاف در دو مدل کم رکاب و پر رکاب ساخته می شوند. رکاب در اصطلاحات اسپیس سازان به مربع هایی گفته می شود که در میان داربست نمایشگاهی جوش شده و نقش نگهدارنده سازه ها را دارند.
انواع داربست نمایشگاهی یا اسپیس فریم

فاصله و تعداد همین مربع ها تعیین کننده پر رکاب یا کم رکاب بودن اسپیس می باشد. از اسپیس منحنی برای ساخت سقف در بعضی از غرفه ها، بستن طاق نصرت، قاب بنر و… استفاده می شود و باعث جذابیت و زیبایی پروژه می شود. سازه معمولی یا صاف نیز با توجه به مدل آن استفاده های گوناگون و متفاوت، داشته و تولید روزانه دارد و همواره در بازار موجود می باشد. از لحاظ قیمت اسپیس منحنی با توجه به سخت تر بودن تولید و ظرافت و زیبایی بیشتر، کمی با مدل صاف آن متفاوت بوده و بیشتر است. نحوه نصب این دو مدل سازه کاملا شبیه هم بوده و نحوه آبکاری آن ها نیز با یکدیگر تفاوتی ندارد.

مزایای اسپیس فریم

1-نصب آسان

نصب اپیس فریم بسیار سریع و راحت می باشد. نحوه نصب آن به این صورت است که میتوان سازه ها را روی زمین کنار یکدیگر و در ابعاد مورد نظر قرار داد و سپس توسط قفل یا بست سازه ها را به یکدیگر متصل نمود. سپس میتوان قسمت های آماده شده را با توجه به طرح مد نظر در کنار یکدیگر قرار داده و با سرعت بالایی به هم با قفل سازه وصل نمود. نصب داربست نمایشگاهی دیگر مشکلات نصب سازه های ساختمانی را ندارد.
نصب اسپیس فریم

2-سرعت بالای نصب سازه ها

سرعت نصب سازه های نمایشگاهی بسیار بالا است و همین امر باعث می شود که اکثر مجریان طرح های مختلف از اسپیس فریم برای اسکلت فضای مورد نظر خود استفاده کنند. نصب این مدل سازه ها به قدری راحت است که اگر کسی فقط چند بار آن را انجام داده باشد میتواند در عمل نصب سازه ها موفق شده و کار خود را انجام دهد. حتی شرایطی نیز وجود داشته که افراد طی مدت یک روز، سازه را اجاره کرده و سپس به کارگرانی سپرده اند که هیچگونه تجربه ای در زمینه اسپیس فریم نداشته اند. در نهایت در همان روز برپایی سازه ها با رفع چند ایراد جزیی و کوچک با موفقیت به اتمام می رسد.

3- وزن سبک اسپیس فریم

از دیگر مزایای اسپیس فریم می توان به وزن نسبتا سبک آن اشاره کرد. وزن این سازه طوری است که کارگران می توانند آن را حمل کنند و دیگر نیازی به جرثقیل و لیفتراک برای جابجایی آنها نیست. و هزینه اجاره جرثقیل نیز صرفه جوبی می شود. کم حجم بودن اسپیس فریم باعث می شود جابجایی آن راحت تر باشد و هزینه آن نیز به مراتب کمتر شود. اما با همین حجم کم میتوان فضاهای بزرگی را ساخت مانند انبار برای محصولات و دیگر نیاز به اجاره یک مکان برای آنها نمی باشد.

4- استقامت بالا

استقامت و پایداری این سازه نمایشگاهی به قدری است که به راحتی میتوان به آن تکیه داد، یا در غرفه اجناس خود را با خیال راحت از آن آویزان نمود. از این سازه ها در فضاهای باز استفاده می شود بدون اینکه کوچکترین نگرانی برای فرو ریختن آن وجود داشته باشد. امروزه با استفاده از طرح های حرفه ای میتوان از این سازه ها برای ساخت سالن هایی به طول 20 متر، بدون ستون استفاده کرد. که کار مجریان نمایشگاه ها را بسیار راحت کرده است.

دسته بندی شده در: اجاره داربست, مجله

ارسال نظر