ارسال آگهی

همه چیز درباره داربست مثلثی (اسکافلد)

شاید نام اسکافلد یا داربست مثلثی برای بسیاری از افراد تازگی داشته باشد. در این مطلب به بررسی این مدل از داربست و کاربرد ها و قیمت آن می پردازیم:

داربست یکی از ابزار هایی است که از زمان های قدیم برای امور ساخت و ساز مورد استفاده مردم قرار گرفته است. این وسیله نیز با گذشت زمان و پیشرفت صنعت و تکنولوژی، پیشرفته تر شده و امروزه انواع مختلفی مانند داربست فلزی، داربست نمایشگاهی یا اسپیس فریم، داربست مثلثی و… را دارد که هرکدام کاربرد های مختلفی داشته و برای امور زیادی مانند برپایی نمایشگاه، بازسازی بناهای تاریخی، نماسازی، ساختمان سازی و… مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب به بررسی داربست مثلثی یا اسکافلد می پردازیم که شاید تا به حال حتی نام آن را نیز نشنیده باشید!
همه چیز درباره داربست مثلثی یا اسکافلد

داربست مثلثی یا اسکافلد چیست؟

داربست مثلثی یا اسکافلد مدلی از داربست های مدولار بوده و یک داربست موقت می باشد. این داربست ها برای استفاده شدن در ارتفاعات بسیار زیاد مانند ساخت پل بسیار مناسب می باشند. اسکافلد از مدل های محکم و مقاوم داربست ها می باشد که نسبت به سایر مدل های داربست مقرون به صرفه تر نیز هست. جالب است بدانید که معنای اسکافلد که یک کلمه انگلیسی می باشد، همان داربست می شود.

برای استفاده از داربست مثلثی لازم است به استحکام سطح زمین و سفت بودن آن توجه شده و حتما مورد بررسی قرار گیرند. اگر استحکام زمین مناسب نباشد ممکن است پس از انجام بتن ریزی، پایه های داربست مثلثی در زمین فرو رود. برای پیشگیری از این اتفاق لازم است در زیر پایه های داربست مثلثی، تخته های زیر پایی قرار دهید. داربست مثلثی را می توانید از کسانی که در کار نصب و اجرا و اجاره داربست فلزی فعالیت می کنند، اجاره کرده و یا خریداری نمایید.

کاربرد های داربست مثلثی

داربست مثلثی نقش تاثیر گذاری در صنعت ساخت و ساز دارد. از این مدل داربست در بالاترین بخش های ساختمان که قابل دسترسی نیستند، استفاده می شود. یکی از مهم ترین کاربرد های داربست مثلثی، استفاده از این داربست برای کفراژبندی دال های بتنی می باشد. از دیگر کاربرد های داربست مثلثی می توان به استفاده در زمان ساختن سقف های بزرگ دارای وزن زیاد، اشاره نمود.

اگر بخواهیم برخی از مزایای استفاده از اسکافلد را نام ببریم می توانیم به عنوان مثال به نحوه اتصال اجزای تشکیل دهنده این داربست اشاره کنیم. برای متصل کردن اجزای داربست مثلثی نیازی به استفاده از آچار های متنوع و سنگین نخواهید داشت. طراحی اجزای داربست به گونه ای انجام شده است که نیازی به افراد حرفه ای برای باز و بسته کردن آن نباشد و نصب و سر هم سازی و باز و بسته کردن آن ها به راحتی توسط کارگران ساده نیز انجام شود.

همچنین برای حمل و نقل این داربست به باربری زیاد نیاز ندارید. سرعت نصب شدن و بهبود روند ساخت و ساز از دیگر مزایای استفاده از داربست اسکافلد است.
کاربرد های داربست مثلثی

اجزای تشکیل دهنده داربست مثلثی

در این بخش لیست اجزای تشکیل دهنده داربست مثلثی یا همان اسکافلد را ارائه می دهیم. اجزای داربست مثلثی عبارتند از:

  • صفحه کفی
  • پیچ تنظیم
  • میل مهار افقی و مایل
  • پین های داربست

عوامل تاثیرگذار بر قیمت داربست مثلثی

همانطور که قیمت بسیاری از لوازم داخل بازار بسته به جنس مواد سازنده آن ها می باشد. قیمت اسکافلد نیز به موادی که در ساخت آن به کار رفته است بستگی دارد. زیرا میزان ماندگاری داربست مثلثی را، متریال سازنده آن تعیین می کنند. در حالیکه وزن داربست مثلثی متغیر می باشد، اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید عامل دیگری که بر قیمت اسکافلد تاثیر می گذارد، وزن آن است.

برای ساخته شدن داربست لوله های فلزی در اندازه های مخصوص و تعیین شده برش می خورند و با استفاده از دستگاه جوش به یکدیگر اتصال پیدا می کنند. در برخی موارد، اگر تغییری در نحوه اتصال این لوله ها ایجاد شود، باربری آن ها می تواند تا 14 تن افزایش یابد. لوله های داربستی که اجزای اصلی تشکیل دهنده داربست مثلثی هستند، باید حتما از استحکام کافی برخوردار باشند، زیرا محکم نبودن آن ها باعث بروز حوادث مختلف و خسارت دیدن جان و مال افراد می شود.

دسته بندی شده در: اجاره داربست, مجله

ارسال نظر