ارسال آگهی

وال هنگ چیست؟ معایب و مزایای استفاده از سرویس بهداشتی وال هنگ

یکی از اصلی ترین اجزای هر سرویس بهداشتی، توالت آن است. به دلیل مزایای مختلفی که توالت فرنگی fرای سلامت انسان دارد، این روزها ایرانیان نیز به نصب توالت فرنگی روی آورده اند. شناخت بهتر انواع توالت فرنگی می تواند انتخاب را برای شما راحت تر کند، پس در ادامه همراه ما باشید تا با نوع وال هنگ توالت فرنگی بیشتر آشنا شوید:

مدیریت فضای ساختمان همیشه یکی از دغدغه های اصلی طراحان دکوراسیون بوده است. همین مسئله باعث شکل گیری ایده وال هنگ شده است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد ساختن یک ساختمان جدید و یا تعمیر و تغییر سرویس بهداشتی خود را دارید، در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این نوع تجهیزات آشنا شوید.

وال هنگ چیست؟

وال هنگ (Wall Hung) در لغت به معنای آویزان از دیوار است و به صورت کلی برای تمام تجهیزاتی به کار می رود که پایه نداشته بر روی دیوار آویزان می شوند. استفاده از این واژه، بیشتر در مورد وسایل مربوط به سرویس های بهداشتی و شیرآلات رواج دارد. وال هنگ که گاهی هم به صورت والهنگ نیز به کار برده می شود، فضای کمتری را اشتغال کرده و ظاهر لوکس تری به سرویس بهداشتی شما می بخشد.

وال هنگ چیست؟ معایب و مزایای وال هنگ

توالت فرنگی در گذشته معمولا بر روی زمین نصب می شد و تخلیه فاضلاب از قسمت متصل به زمین صورت می گرفت. توالت فرنگی وال هنگ که از آن به عنوان توالت فرنگی توکار و توالت فرنگی دیواری هم نام برده می شود، به گونه ای نصب می شود که قسمت فلاش تانک آن داخل دیوار قرار گرفته و فقط نشیمن گاه توالت فرنگی از بیرون قابل مشاهده است.

نصب سایر قسمت های سرویس بهداشتی وال هنگ مثل روشویی نیز به همین گونه است. به جای استفاده از پایه های اشغال کننده فضا، لوله کشی ها و تجهیزات به صورت توکار نصب می شوند. وال هنگ ها علاوه بر فضای زیبای که برای سرویس بهداشتی شما  ایجاد می کنند، موجب صرفه جویی در مصرف برق و آب نیز می شوند.

مزیت های استفاده از وال هنگ

حالا که با سرویس های بهداشتی وال هنگ آشنا شدید، اطلاعات در مورد مزیت های استفاده از این شیوه اتصال می تواند به شما کمک کند تا راحت تر در مورد انتخاب نوع تجهیزات سرویس بهداشتی خود تصمیم بگیرید. در ادامه همره ما باشید:

مقاومت بیشتر

لوله کشی و تجهیزات به کار رفته در پایه های نصب معمولی، در مقایسه با تجهیزات وال هنگ بسیار ضعیف تر می باشند. تکیه گاه وال هنگ ها فقط یک پایه نیست و از کل دیوار به عنوان نقطه اتکا استفاده می کنند، همین موضوع سبب می شود تا از استحکام و مقاومت بیشتری در مقابل ضربه برخوردار باشند.

اشغال فضای کمتر

همانور که قبلا هم اشاره شد، تجهیزات وال هنگ فضای بسیار کمتری را در مقایسه با تجهیزات سرویس بهداشتی معمولی اشغال می کنند. برای درک بهتر این موضوع یک توالت فرنگی عادی و یک توالت فرنگی توکار را تصور کنید؛ در مورد اول تمامی فلاش تانک و پایه توالت فرنگی فضای بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند و در مورد دوم تنها قسمت قابل مشاهده کاسه توالت فرنگی می باشد. حالا حمام و سرویس بهداشتی را تصور کنید که تمام اجزای آن از جمله روشویی و دوش حمام نیز به صورت وال هنگ به کار برده شده اند، قطعا مدیریت فضا در این حالت بهتر خواهد بود.

مزیت های استفاده از وال هنگ

کاهش صدا

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از توالت فرنگی توکار، کاهش صداست. صدای تولید شده هنگام استفاده از سرویس بهداشتی، مخصوصا استفاده از سیفون توالت فرنگی، ممکن است برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد. یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از سرویس بهداشتی و توالت فرنگی وال هنگ این است که به دلیل قرار داشتن لوله های آب و فلاش تانک در داخل دیوار، سر و صدای مربوط به عبور آب بسیار کاهش می یابد.

نظافت آسان وال هنگ

یکی از مهم ترین مسائل مربوط به توالت و سرویس های بهداشتی، شست و شو و نظافت آن است. شست و شوی توالت فرنگی های معمولی به دلیل داشتن قسمت های مختلفی مثل پایه و فلاش تانک بسیار دشوار از توالت فرنگی های وال هنگ می باشد. این مسئله در رابطه با تمام تجهیزات وال هنگ صادق است؛ بدون وجود پایه و قسمت های اضافی می توانید به سادگی سرویس بهداشتی خود را نظافت کنید.

امکان تنظیم ارتفاع

توالت فرنگی و سایر تجهیزات سرویس های بهداشتی معمولی، دارای یک پایه ثابت و در نتیجه ارتفاع از پیش تعیین شده ای هستند. با نصب تجهیزات بر روی دیوار و به صورت وال هنگ می توانید ارتفاع توالت فرنگی، روشویی، دوش حمام و … را به دلخواه خود و طوری که راحت تر هستید تنظیم کنید.

صرفه جویی در مصرف آب

معمولا در سرویس های بهداشتی وال هنگ از تجهیزاتی با تکنولوژی جدید استفاده می شود که میزات مصرف آب را تا 30 درصد کاهش می دهند. البته این مسئله ارتباط مستقیمی با سرویس وال هنگ ندارد اما به طور کلی شیر های آب و سیفون های به کار رفته در این نوع تجهیزات از این تکنولوژی بهره مند می باشند.

معایب استفاده از وال هنگ

به صورت کلی هر نوع تجهیزات سرویس های بهداشتی دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. نصب وسایل سرویس بهداشتی به شیوه وال هنگ نیز از این مسئله مستثنی نیست و با توجه به ساختار ویژه خود معایبی نیز دارد. آشنایی با این معایب به شما کمک میکند تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

تعمیر

خرابی تجهیزات وال هنگ اگر مربوط به قسمت های داخل دیوار آن باشد، مشکل ساز است. برای تعمیر این قسمت ها لازم است دیوار را خراب کرده و پس از انجام تعمیرات، دوباره آن را بازسازی کنید. این مسئله هم هزینه زیادی برایتان به همراه دارد و هم زمان بر خواهد بود. اما رفع مشکلات رایج توالت فرنگی و تجهیزات وال هنگ، مانند گرفتگی لوله به همان شیوه های عادی قابل انجام است.

معایب استفاده از وال هنگ

فضای خالی در دیوار

درست است که برای نصب تجهیزات سرویس بهداشتی به صورت دیواری به فضای کمتری احتیاج دارید، اما توچه داشته باشید نصب این تجهیزات درون دیوار نیازمند فضای کافی می باشد. برخی از تجهیزات مثل سیفون، ابعاد بزرگی دارند و نیازمند فضای بیشتری درون دیوار هستند. بنابراین اگر دیوار های سرویس بهداشتی شما نازک و کم قطر می باشند ممکن است استفاده از وال هنگ برای شما مناسب نباشد.

نصب دشوار

برای نصب تجهیزات دیواری شما احتیاج به یک متخصص در این زمینه دارید. این مسئله هنگام تعمیر این نوع سرویس بهداشتی نیز صدق می کند. در سرویس بهداشتی های معمولی شما ممکن است بتوانید به راحتی برخی از شیرآلات خود را نصب کرده و یا  آن ها را تعمیر کنید، اما در سرویس بهداشتی وال هنگ به دلیل اینکه تمامی لوله کشی ها و تجهیزات در داخل دیوار قرار گرفته اند این مسئله امکان پذیر نیست.

قیمت وال هنگ

یکی از مهم ترین و اصلی ترین معیار های تصمیم گیری برای خریداران، قیمت و هزینه می باشد. لوازم وال هنگ قیمت به مراتب بالاتری نصبت به تجهیزات معمولی سرویس بهداشتی دارند و این یکی از معایب این روش نصب می باشد. علاوه بر این، نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که هزینه بالاتر فقط مربوط به هنگام خرید تجهیزات نمی شود، هر بار تعمیر و یا تعویض قطعات سرویس وال هنگ احتیاج به یک فرد متخصص و هزینه بیشتری دارد.

دسته بندی شده در: نصب و تعمیر توالت فرنگی, مجله

ارسال نظر