ارسال آگهی

نحوه تمیز کردن برفک یخچال فریزر

تمیز کردن برفک یخچال فریزر با استفاده از راهکارها و ترفندهای ساده، برفک یخچال فریزر که اغلب بر اثر باز ماندن درب یخچال بوجود می آید اگر تمیز نشود به یخچال فریزر صدمه می زند.تمیز کردن برفک یخچال فریزر

اگر برفک یخچال فریزر را آب نکنید و ضخامت آن رفته رفته زیاد شود، مصرف انرژی یخچال فریزر بالا می رود و نه تنها باید هزینه برق بیشتری پرداخت کنید که این قضیه به مرور زمان به یخچال فریزر هم آسیب می رساند و کم کم هزینه تعمیرات یخچال فریزر هم اضافه خواهد شد، پس سعی کنید بسته به میزان برفک موجود در یخچالتان قبل اینکه برفک ضخامتی داشته باشد، اقدام به تمیز کردن برفک یخچال فریزر خود کنید.

دیواره های داخلی یخچال را به کمک جوش شیرین و آب تمیز کنید. بدین نحو که یک تا دو قاشق جوش شیرین را در آب گرم حل کنید و یخچال را با آن پاک کنید (مقدار آب یک چهارم لیتر باشد) سپس با دستمال تمیز اقدام به خشک کردن یخچال فریزر کنید. جوش شیرین بوی نامطبوع یخچال را از بین می برد.

عوامل برفک یخچال فریزر

لاستیک های دور در یخچال فریزر عامل بسیار مهمی در باز ماندن درب یخچال می باشند. اگر این لاستیک ها به هر دلیلی خراب شوند، مقدار زیادی برفک در یخچال فریزر تشکیل می شود. لاستیک های دور درب یخچال فریزر با گذشت زمان انعطاف پذیری خود را از دست می دهند و درب یخچال به خوبی بسته نمی شود این عامل بزرگی در برفک زدن یخچال فریزر می باشد.خراب بودن لاستیک دور درب علت برفک یخچال
برای جلوگیری از این مشکل نوارهای درب را بررسی کرده و هر زمانیکه متوجه شدید نشتی هوا دارد سریعا آن را تعویض نمایید. اگر در بدو خرید یخچال فریزری که دارای سیستم برفک پاک کن اتوماتیک است را خریداری نمایید برای همیشه از شر تمیز کردن برفک یخچال فریزر راحت می شوید.

مراحل آب کردن برفک یخچال فریزر

ابتدا یخچال فریزر را از برق بکشید سپس محتویات یخچال را خارج نمایید و منتظر آب شدن برفک باشید. برای اینکه آب ناشی از تمیز کردن برفک یخچال فریزر به اطراف نفوذ نکند می توانید پارچه حوله ای زیر و اطراف یخچال پهن کنید. برای سرعت بخشیدن به آب شدن برفک ها می توانید یک پنکه در مقابل یخچال روشن نمایید این کار سبب می شود برفک ها با سرعت بیشتری آب شوند. بعد از آب شدن کامل برفک ها سریعا یخچال را خشک نمایید. سپس محتویات را به داخل یخچال بازگردانید و بعد از مدتی یخچال را دوباره به برق بزنید.

پیشنهادهایی برای بهتر تمیز کردن برفک یخچال فریزراستفاده از آب و سرکه برای تمیز کردن برفک یخچال

  • بهتر است برای شستن یخچال فریزر از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید.
  • در خشک کردن یخچال فریزر کمال دقت را داشته باشید زیرا رطوبت باقی مانده دوباره سبب تشکیل برفک یخچال فریزر می شود.
  • از باز نگه داشتن بیش از حد یخچال خودداری کنید.
  • هرگز از شی نوک تیز برای کندن برفک استفاده نکنید.

دسته بندی شده در: لوازم خانگی, مجله, سرویس و نگهداری

ارسال نظر