ارسال آگهی

نحوه تست کمپرسور کولر گازی از روی صدا

آنچه در این مطلب میخوانید نحوه تست کولرگازی از روی صدا که به نکات زیر اشاره میکند:

تست کمپرسور کولر گازی از روی صدا ی آن، یکی از روش هایی است که برای اطمینان از سالم بودن کمپرسور کولر گازی بکار می گیرند و اصطلاحا به آن Hammering می گویند. در ادامه توضیح خواهیم داد که در هنگام تعمیر کولر گازی چگونه از روی صدا تولید شده توسط کمپرسور کولر گازی می توان به سالم یا معیوب بودن آن پی برد. اگر در تهران به دنبال یک منبعی مطمئن برای بدست آوردن اطلاعاتی از ارائه دهندگان تعمیر کولر گازی در تهران می باشید می توانید از طریق سایت فنی کارا به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.تست کمپرسور کولر گازی از روی صدادر مطلب تست سیم پیچ کمپرسور کولر گازی توضیح دادیم که اگر ترمینال کمپرسور به بدنه اتصال دارد یا به عبارتی سیم پیچ به بدنه متصل است باید بدانید که کمپرسور سوخته است و عملا تست صدا بی فایده است. پس اگر تست سیم پیچ را انجام دادید و مطمئن شدید که همه چیز سالم است به سراغ این روش بیایید و با تست کمپرسور کولر گازی از روی صدا ی آن متوجه عیب کولر گازی شوید.

نحوه تست کمپرسور کولر گازی از روی صدا ی آن

تست کمپرسور کولر گازی از روی صدا ی آن ابتدا سیم های آن را از بدنه جدا کنید و بعد تست را انجام دهید. بهتر است بدانید تست صدا برای مطمئن شدن از کارکرد صحیح سیم پیچ و روتور انجام می شود. برای این کار اول کابل استارت را پیدا کنید و بعد از جدا کردن سوکت آن از ترمینال کمپرسور، کمپرسور را یا با راه اندازی کولر یا با برق مستقیم روشن کنید.کمپرسور پیستونی کولر گازی و نحوه تست کمپرسور کولر گازی از روی صدا

در صورتیکه کمپرسور روشن نشود، متاسفانه کمپرسور سوخته است و تنها راهی که باقی می ماند تعویض کردن کمپرسور کولر گازی می باشد. ولی در صورتیکه کمپرسور روشن شد ولی صدای غیر طبیعی داشت و یا اصطلاحا قفل کرد و جریان بالایی کشید، در این صورت روتور خراب است و متاسفانه در این حالت هم کمپرسور قابل تعمیر نیست و باید تعویض گردد.(برا برطرف کردن دیگرمشکلات کولرگازی مطلب راههای برطرف کردن مشکلات کولرگازی را مطالعه نمایید.)

نکته بسیار مهم در تست کمپرسور کولر گازی از روی صدای آن

نکته بسیار مهمی که باید در نظر گرفت و اغلب تعمیرکاران کولر گازی تاکید زیادی دارند، این است که این تست را بیشتر از 3 ثانیه انجام ندهید چرا که طولانی شدن این زمان، بسیار خطرناک می باشد. لذا توصیه می شود هیچ وقت این تست را خود انجام ندهید و به یک متخصص در این امر بسپارید و یا در حداقل زمان ممکن و کمتر از 3 ثانیه این تست را انجام دهید. همچنین میتوانید از یک سرویس کار کولرگازی جهت تست کمپروسور کولرگازی راهنمایی بگیرید.

دسته بندی شده در: سرویس کولر, تعمیر کولر, سرویس کولر گازی, تعمیر کولر گازی, آموزش, مجله

ارسال نظر